Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vandal
    • January 2006
    • 1655

    Ursprungligen postat av Torstensson
    Men tjena fan! =)
    Kollade din profil, inte gillar väl du techno?? Trodde det va reagga....
    har alltid gillat techno, hård och brutal ska den vara... men ska å reggae går också ner... har numera kapat skabblocksen och ser ut som folk igen...
    over and out /Petter
    Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

    http://saltvattenvandal.blogspot.com/

    Kommentar

    • Bilbo
      • February 2002
      • 2119

      Jasså är det du, jag kunde inte placera dig först! Tjenare!
      // Magnus
      Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

      Kommentar

      • Vandal
        • January 2006
        • 1655

        halloj.-... va gör ni därnere... vart å snott föreningen av stickan eller?
        over and out /Petter
        Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

        http://saltvattenvandal.blogspot.com/

        Kommentar

        • Bilbo
          • February 2002
          • 2119

          Nä nä, vi är en extremt löst sammansatt grupp med en "kärna" på typ 5 pers samt några "satelliter". Vi träffas och fikar och snackar fisk lite då och då.
          // Magnus
          Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

          Kommentar

          • Vandal
            • January 2006
            • 1655

            gött gött...
            over and out /Petter
            Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

            http://saltvattenvandal.blogspot.com/

            Kommentar

            • Torstensson
              • June 2002
              • 1964

              Så enkelt med ett "riktigt" vattenpass... Tur att Pelle kom för att bygga lite nytt på jobbet så jag kunde låna "Den lilla gula" igen! Ett maskinpass som endast används till maskiner där det krävs att det e noga som fasen...

              Jaja, nu håller jag på att fylla baljan. Det blir väl några hundra liter iaf, för att testa golvet! Vill ju inte göra en "Larry"!! Sen tömma efter några timmar, eller imorgon, å sen mäta om allt igen! Fasen va kul det e med akvarier...

              Lät min lilla Arowana jaga laserpunkten som finns i passet. Snacka om rusningar! Han kommer definitvt till sin rätt i det stora karet...

              Kommentar

              • Patrik_växjö
                • July 2002
                • 2046

                Glöm för all del inte att känna tyngden i hörnerna som Arnold lärt dig...
                / Patrik /

                Kommentar

                • Bilbo
                  • February 2002
                  • 2119

                  Kom hem från Arnold för ca 3 timmar sedan, det blev 4-siffrigt denna gången med
                  Köpte dock 4 st Stänktetror, 20 st Rubytetror, 3 st Korallplaty, 1 Guppyhane, en ascool Kulfisk,2 st zebrasnäckor, 2 kg Artemia, 1,2 kg Mysis samt 0,2 kg Röda mygg.
                  Jag är så j-la trött på skitfodret från "Fula Fisken" så jag kan spy på det, så nu blir det 100% Åleds i fortsättningen, det enda jag kan acceptera är möjligen Golden Gates Artemia i nödfall
                  // Magnus
                  Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                  Kommentar

                  • Torstensson
                    • June 2002
                    • 1964

                    Har nu nästan fyllt hela akvariet, det e väl en 10cm kvar..
                    Då upptäcker jag att en av pianofötterna SPRUCKIT!! Pang, mitt itu..
                    Fast den håller ju ihop iaf. Fast det blir till att tömma, IGEN, och byta ut den så klart. Å jag som ville ha igång det nu. Fiskarna får att hålla sig en vecka till i sina "små" bajor!

                    Har nästan avvecklat 63-litaren helt.. Det va bara några växter, en Ancistrus och ett 20-tal Kardinaltetror kvar. Dom e nu bland dom andra pluttfiskarna. Blev så bra så..

                    Kommentar

                    • Torstensson
                      • June 2002
                      • 1964

                      Nytt försök med nya fötter.. Bytte 2 av dom gamla så hoppas det håller nu!

                      Inget "fika" på G??

                      Kommentar

                      • Hank
                        • August 2002
                        • 675

                        Ursprungligen postat av Torstensson
                        Inget "fika" på G??
                        Precis, vi väntar på att du ska komma till rätta
                        Annars är det ju mycket fotboll nu.....
                        /Hank
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
                        Uppdaterad 2006-08-22

                        Kommentar

                        • Torstensson
                          • June 2002
                          • 1964

                          Karet står med vatten i nu iaf, och ännu ingen "Larry"... Fast det tog väl ett tag eller??

                          Fotboll ja, och skolavslutningar å annat!

                          Kommentar

                          • Patrik_växjö
                            • July 2002
                            • 2046

                            Ursprungligen postat av Torstensson
                            Karet står med vatten i nu iaf, och ännu ingen "Larry"... Fast det tog väl ett tag eller??

                            Fotboll ja, och skolavslutningar å annat!

                            ...och myyyycke på jobbet... fast inte mer än man hinner att fika
                            / Patrik /

                            Kommentar

                            • Redbullen
                              • April 2005
                              • 1129

                              Fotboll.....världens mest meninslösa sport.....en bunta puckon som försöker få in en läderboll i ett mål....och vilken hysteri.,....ne fy f***n

                              Zlatan....en kille från Rosengård som råkade råkade sätta ett kryssskott när talangjagaren var på besök i malmös slkum .. och som just nu glider runt på en räkmacka.....

                              Mvh Killen som hela dagarna ratar allt vad fotboll heter på jobbet....på jobbet jobbar man, man sitter inte och lökar fram TV på arbetstid

                              Kommentar

                              • Patrik_växjö
                                • July 2002
                                • 2046

                                Ursprungligen postat av Redbullen
                                Fotboll.....världens mest meninslösa sport.....en bunta puckon som försöker få in en läderboll i ett mål....och vilken hysteri.,....ne fy f***n

                                Zlatan....en kille från Rosengård som råkade råkade sätta ett kryssskott när talangjagaren var på besök i malmös slkum .. och som just nu glider runt på en räkmacka.....

                                Mvh Killen som hela dagarna ratar allt vad fotboll heter på jobbet....på jobbet jobbar man, man sitter inte och lökar fram TV på arbetstid

                                Inte mycket du kan om fotboll ser jag... Zlatan på en räkmacka? Nje, du skulle nog vara med på en Juventusträning så ska du gå se på räkmacka...
                                / Patrik /

                                Kommentar

                                Arbetssätt...