Ursprungligen postat av Hank
Fisknördarna i Växjö (The Nörds)
Kollaps
X
-
-
Nytt i karen?? Tja, bytte vatten häromdagen..E väl sugen på ngn ny fisk, fast vad det blir vet i fasen.. Kanske skulle testa med lite Guldfiskar??
Ska du byta Hank?? Vad e du sugen på nu då???Kommentar
-
Ursprungligen postat av HankNågot nytt på G?Är nästan glad att inte
lyst mer än den gjort, då hade jag behövt en machete för o se nåt i karet
Kommentar
-
Nu har jag lite nytt i karet, eller rättare sagt gjort om i karet. Tömde ut allting idag å riktade om ställningen, och slog ihop mittknutarna.
Rastlös på semestern? nähedå/ Patrik /Kommentar
-
Nyhet här hemma..
Eftersom blåcikliderna inte fick leka och ha sina rom ifred så bestämde jag mej för att göra lite omplaceringar.
Dom 6 oscars jag hade i 150 liters akvariet fick flytta till sina storebröder i 540.
Och nu går lekparet blåciklider i 150 liters, sen en halvtimme tillbaka.
Honan har redan hittat en stor flat sten som hon puttsar och verkar glad i ..
I 540liters är de tjockt med oscar nu, 8st och det ser rätt kul uut, dom små simmar runt och kring dom stora och det verkar gå fint...
Få se om dom överlever eller äts upp
Ha det bra på er
//PeterKommentar
-
Torsten:
Hörde att du har såna problem att fylla megabaljan, så du t.om tänker skaffa Koi...
Du ska inte ha lite rovmalawi istället?Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av Patrik_växjöUrsprungligen postat av Hankmegabaljan,Kommentar
-
Jag tänkte mig en riktig fisksoppa men UTAN ciklider...
Koi får vi se, men en hel del malar och kanske lite annat..fast Koi? Tja, kanske endå!Kommentar
-
Om du stoppar i Koi i bajan skall jag ta mé f-n stämma dig för missbruk av akvarie
Om du skall ha Koi är det bättre du köper en svart balja på Granngården och ställer i badrummet, de är ju ändå snyggast uppifrån!
Fortsätt istället på temat stora rovfiskar, tex något ormhuvud eller något annat lite ovanligare.
E´ de´ nå´t på gång snart eller, jag har ju grundligt misslyckats med att bjuda in till grillfest nu i sommar, men i början på september får jag en laddning "malt" från tyskland, och förmodligen nya fälgar till bilen, så då kanske någon är intresserad av att komma hit. Annars har jag bil och är inte särskilt upptagen på kvällarna, så alla tips mottages!// Magnus
Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hundKommentar
-
-
Ursprungligen postat av Redbullen...det är lite svårt för henne att hålla rent på 540+375+222+150 = styft 1300liter...
Yeppz, här hemma, mest för att det skall hända ngt!!Kommentar
-
Ursprungligen postat av TorstenssonUrsprungligen postat av Redbullen...det är lite svårt för henne att hålla rent på 540+375+222+150 = styft 1300liter...
Yeppz, här hemma, mest för att det skall hända ngt!!
Nja har en del kar till bra priser om man ska handla på sej mer.
Men jag är mer sugen på att skaffa ett stort än många "halvsmå"
Okey...vi kommer iaf
//PeterKommentar
Kommentar