Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Torstensson
    • June 2002
    • 1964

    Ja tack för helgen..antar att den kommer göras om ngn gång på ngt sätt..

    Funderar på att flytta runt bland karen här, lite fisk som måste bort först, så det får nog vänta ngn vecka till..

    Va det OK med vattenbyten nu??

    Kommentar

    • Patrik_växjö
      • July 2002
      • 2046

      Verkar vara OK med vattenbyte nu om jag förstått saken rätt..
      / Patrik /

      Kommentar

      • Patrik_växjö
        • July 2002
        • 2046

        Jag kommer att fortsätta min "akvarie-flytt-rea" genom att göra mig av med mitt nyckelhålsciklidpar och de 10 små tetror som går i lilla karet. Givetvis billigt inom vår grupp.

        Tanken är att använda lilla karet som karantän när jag flytta stora karet. Sen får jag se vad som händer med lilla karet. Just nu finns inga planer för det.
        / Patrik /

        Kommentar

        • Torstensson
          • June 2002
          • 1964

          Jahopp, då har man iaf hunnit med ngra butiker i Gbg under helgen och då ngra som vanligtvis inte nämns i tugget.. Men jag förstår varför!!

          Så efter en hel dag i Nordstan och NK å sen ännu mera shopping (från familjens kvinnliga majoritet) så har jag bara trötta fötter. Å jag som endå letade efter ngt att köpa, en mal eller sten men inte....

          Dags för fika?

          Kommentar

          • Patrik_växjö
            • July 2002
            • 2046

            Det var väl den DUMMASTE fråga du nånsin ställt...va? :P
            / Patrik /

            Kommentar

            • Torstensson
              • June 2002
              • 1964

              Det var det säkert....inte....men endå!

              Vad händer hos er andra då??

              Kommentar

              • Tropfrog
                • October 2002
                • 8078

                Jag har via mycket hårda förhandlingar fått tillstånd att ta med mig mitt 375literskar till Göteborg. Det kommer att bli ett sandciklidakvarium, jag är jätteglad . Observera att jag har förhandlat mig till ett större kar utan att behöva tänka på spjälsäng

                Anna flyttar till Göteborg i början av april. Om vi skall ha möte här hemma är det lika bra att vänta tills efter det, så slipper hon ha tråkigt när jag leker med grabbarna.
                MVH
                Magnus
                min zoon

                Kommentar

                • Patrik_växjö
                  • July 2002
                  • 2046

                  Ursprungligen postat av Torstensson
                  Det var det säkert....inte....men endå!

                  Vad händer hos er andra då??
                  Jodå!!!Alltid dags för fika...
                  / Patrik /

                  Kommentar

                  • Patrik_växjö
                    • July 2002
                    • 2046

                    Ursprungligen postat av Tropfrog
                    Jag har via mycket hårda förhandlingar fått tillstånd att ta med mig mitt 375literskar till Göteborg. Det kommer att bli ett sandciklidakvarium, jag är jätteglad . Observera att jag har förhandlat mig till ett större kar utan att behöva tänka på spjälsäng

                    Anna flyttar till Göteborg i början av april. Om vi skall ha möte här hemma är det lika bra att vänta tills efter det, så slipper hon ha tråkigt när jag leker med grabbarna.
                    MVH
                    Magnus
                    Vad kostar du som förhandlingskonsult då?? Verkar vara en bra affär att anlita dig
                    / Patrik /

                    Kommentar

                    • Torstensson
                      • June 2002
                      • 1964

                      Han har inte förhandlat till sig ett större akvarium, han har lyckats få behålla det han redan har...

                      Tänk på att hans Tanganyika han har i hallen INTE får följa med. Så att se DEN förhandlingen som en vinst är en klar modifiering av sanningen..

                      Här får jag utan krussiduller å spjälsängar behålla alla mina akvarier, jag har ju till å med ett "till godo"!! Fast närmaste planen e nog att låta dom större fiskarna simma i det större karet å dom mindre i det lilla... Bara ngra Leptosomor som är i vägen!!

                      Kommentar

                      • Bilbo
                        • February 2002
                        • 2119

                        Leptosomorna får plats hos mig
                        Man kanske skall strunta i allt och blanda lite med sorterna!
                        // Magnus
                        Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                        Kommentar

                        • Tropfrog
                          • October 2002
                          • 8078

                          Han har inte förhandlat till sig ett större akvarium, han har lyckats få behålla det han redan har...
                          Visst ligger det en viss sanning i det. Men vi flyttar till en mycket mindre lägenhet och det var bestämmt sedan innan att inget av karen skulle med och att jag bara skulle ha ett 80 liters. Således har jag förhandlat mig till ett 375literskar istället för ett 80liters.

                          Dessutom får jag en aquamedic wave i karet.....Det du!!

                          Tänk på att hans Tanganyika han har i hallen INTE får följa med. Så att se DEN förhandlingen som en vinst är en klar modifiering av sanningen..
                          Mitt tanganyikakar i hallen får inte följa med dels för att det är ont om plats, dels för att far har ett mycket mer passande ställe att sätta det på.

                          Om vi skulle flyttat till en större lgh hade jag utan problem lyckats förhandla mig till ett större kar också.
                          MVH
                          Magnus
                          min zoon

                          Kommentar

                          • Patrik_växjö
                            • July 2002
                            • 2046

                            Fast jag har lyckats förhandla rätt bra på egen hand iof... Flyttar ju till en mindre trea på 81 kvm nu... å jag behåller båda karet, trots att minst ett skulle ut för ett år sedan enligt vissa röster i hemmet..

                            Möte hos mig nästa Torsdag, den 10?? Kl 19 som vanligt..
                            / Patrik /

                            Kommentar

                            • Tropfrog
                              • October 2002
                              • 8078

                              Låter bra...Jag kommer.

                              Föresten så flyttar vi från 78 kvm till 51kvm. Dessutom skall vi renovera sammtidigt som vi bor där, så det problem som akvariet ställer till gör det till en ganska så bra förhandlin.
                              MVH
                              Magnus
                              min zoon

                              Kommentar

                              • Torstensson
                                • June 2002
                                • 1964

                                Kommer oxå den 10:e, men eventuellt lite senare...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...