Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Torstensson
    • June 2002
    • 1964

Hoppas jga hunnit få ihop lite nytt att visa då oxå..
    Stobys "Fei Fenger" va inget för mig, men visst vore det coolt! Väntar nog till våren å fyller bilen med fisk i Danmark...

Kommentar

• Patrik_växjö
      • July 2002
      • 2046

Ursprungligen postat av Torstensson
      Hoppas jga hunnit få ihop lite nytt att visa då oxå..
      Stobys "Fei Fenger" va inget för mig, men visst vore det coolt! Väntar nog till våren å fyller bilen med fisk i Danmark...
      Ja då bokar jag en stol redan nu
      / Patrik /

Kommentar

• Torstensson
        • June 2002
        • 1964

Allt som ska flyttas e flyttat.. Massa blöta handdukar å hinkar överallt.. Phu!

Ännu inga dödsfall iaf, men det får väl tiden utvisa. Bara att hoppas allt ser bra ut tills på torsdag...... =))

Kommentar

• Kenell
          • September 2002
          • 499

Faaaannnn!!!!

Gissa vem som "sålde" sitt 540 i rätt tid till en intet anande nybliven villaägare....

- Jo Torsten till mig! Mitt "nya" 540 sprang läck idag (eller tidigare, svårt att avgöra), det droppade/rann jäkligt sakta längs aluminiumställningsbenen ner till golvet och in under det. Tur det var karet på absoluta bottenvåningen och att det stod direkt på en betongplatta.

Gissningsvis ca 20-30 liter har läckt ut totalt, eventuellt har det läckt lite lite mer under en längre tid innan, men som vi inte märkt, eftersom vi hittare väldigt lite, men ändock lite mögel bakom listen på väggen precis vid akvarieställningsbenen.

Vi gillade aldrig golvet iofs, det var inte inte ens ett "klick"-golv, utan ett riktigt pissigt laminatgolv (som dessutom var dåligt lagt), men det blir ju i alla fall massa jobb. Så Bilbo! Var redo, vi behöver snart din hjälp, blir "riktigt" klick-golv då, och en back öl såklart

Tur vi tog en bra försäkring som täcker även vattenskador från akvarier, vi får väl se hur det blir med skaderegleringen, men jag har dokumenterat både skadan och vissa akuta åtgärder (bryta upp golvet) med kamera och video, så det skall nog gå bra.

Möte hos mig nästa gång? Vet inte det, absolut tidigast i Maj, eventuellt först efter sommaren.

Blir nog ett sprillans nytt "säkerhetskar" på minst 540 liter från Stoby nu som nästa kar gissar jag. Befintligt (läckande) kar säljes med ramp, benställning, filterkammare (inkl pump och filtermatta) och värmare till högstbjudande (säljes endast komplett!) -dock minst för 2000 kr!

Tillsvidare går Oscars och stor-Pleco i 300:at, och resterande (flying Fox, 2 Blåciklider, spöket och 2 chokladmalar i mitt 100-liters, vilken jäkla tur att jag inte gjort mig av med det i alla fall!

Over and out!

/Peter
          Senast redigerad av Kenell; 26 March 2005, 01:12. Anledning: Stavfel
          Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
          www.fisknördarna.se

Kommentar

• Kenell
            • September 2002
            • 499

Kikade igenom Zoopet lite snabbt! Vi har den "största" tråden (vad jag kan se, har jag läst fel?), vi har över 50000 (!!!!) lästa inlägg, och närmsta "konkurrent" är ZMHI-tråden med trygt 35000 "läsningar".

Det måste vi ju fira på något sätt, det borde ju faktiskt uppmärksammas av Zoopets "ledning" med. 50000 är ju rätt bra, eller hur?

Nästa mer "informella" träff vi har (dvs när vi träffar på kvällstid och har tid att dricka annat än kaffe) så skall jag bjuda på en flaska Whisky för de närvarande, någon single-malt blir det väl i alla fall så det blir något att fira ordentligt med! Säg bara till när det kan blir så tar jag med Whiskyn. Vill man under väldigt informella former inmundiga detta hos mig, så blir det i kaoset med uppbrutet golv osv. kanske redan nästa helg.

Hör av er om ni är intresserade.

/Peter
            www.fisknördarna.se

Kommentar

• Torstensson
              • June 2002
              • 1964

Å skit! Men du vet att ja inte gillade det karet av ngn anledning.. å billigt va det ju oxå!! =) Fast jag vet om ett annat billigt kar, ett 540, i ngns garage!!

Inte läge på att köpa ett 720 nu då?? Eller varför inte i så fall "bara" köpa ett nytt 540 å behålla pumpar/rampen/benställningen?? Ett Dala/Zooline kostar under 2.5k, så.. Sen INTE bygga filterkammare utan köpa ngt billigt ytterfilter som komplement till innefiltret. Fasen, låter ju helkul, till skillnad från golvet...fast nu blir det ju byte ihop med köksrenoveringen, inte fel det heller..

Single-malt? Går den att blanda med Cola?? =) Vi får väl se vad som händer nästa helg, Monica vill beställa kar hos Arnold igen....

Kommentar

• Kenell
                • September 2002
                • 499

Hehe, inte omöjligt att man följer med till Arnold ju... Vill ha en ny benställning med, med 8 ben för att fördela trycket på golvet lite, jag misstänker att det är det att golvet satt sig lite som gjort att det kommit snett och att en fog börjat läcka.

Får inte igenom ett större kar heller, möjligtvis 10 cm på längden och 10 cm på höjden mot att jag tar en något lägre benställning. Som sagt, vi får väl se, får ju kanske ut lite försäkringspengar för karet med ju!
                www.fisknördarna.se

Kommentar

• Patrik_växjö
                  • July 2002
                  • 2046

Fasen va trist Kenell..

Det karet som vi körde runt halva sydsverigen för att hämta osså... haha..
                  / Patrik /

Kommentar

• Hank
                    • August 2002
                    • 675

Torsdag hos Torsten? Jag kommer förmodligen =)
                    /Hank
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
                    Uppdaterad 2006-08-22

Kommentar

• Torstensson
                      • June 2002
                      • 1964

Där ser man, fullt hus, förrutom Jimmy men en Larry istället...

Skall se till att konditorn börjar arbeta genast!! =))

Kommentar

• Torstensson
                        • June 2002
                        • 1964

Ingen som har ett 20w lysrör att låna mig??
                        Det ser så mörkt ut i 50-litaren med snäcklekarna, å ja vet inte om ja hinner köpa nytt tills torsdag...

Kommentar

• LN
                          • November 2004
                          • 1478

Kan man fixa det så att jag hämtar Patrik och eller Magnus fem i sju så att man kan få lite guidning till rätt fika adress?

Ska kolla på jobbet om ett 20w finns!!
                          Larry
                          Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                          http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

Kommentar

• Patrik_växjö
                            • July 2002
                            • 2046

Ursprungligen postat av Larry Nilsson
                            Kan man fixa det så att jag hämtar Patrik och eller Magnus fem i sju så att man kan få lite guidning till rätt fika adress?

Ska kolla på jobbet om ett 20w finns!!
                            Visst Larry, jag står vid Ringsbergskiosken fem i sju ungefär.. Magnus oxo?...
                            / Patrik /

Kommentar

• Torstensson
                              • June 2002
                              • 1964

Har fixat lysrör nu, men tack endå Larry.. =))

Kommentar

• Bilbo
                                • February 2002
                                • 2119

Skall ta med lite ancistrusar til Hank, är det ngn annan som behöver?
                                Strl. ca 3-4 cm. Jag är väldigt billig
                                Om ngn har en stor Gibb, eller Pleco de vill bli av med är jag mkt intresserad!
                                // Magnus
                                Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

Kommentar

Arbetssätt...