Det är kommunen man går till o ber om sånt så fixar dom resten med polis o allt, o sen kommer en fin hyra på posten sedan för att man använt kommunens mark
Fiskarna jag flyttade mår efter omständigheterna bra. Det e nog bara EN som tycker att utrymmet e liite väl litet just nu, eller fattar han ingenting! =)
Jag tänker varken stänga av någon väg eller hindra någon trafik, hur kan ni tro något sånt?? Ni som sett mig "In action" i min truck!?! Jo, kanske att jag hindrar någon gångtrafikant i några minuter, men det får dom allt tåla..
Det är väl dags att ta bladet från munnen nu vad gäller mitt nya projekt, eftersom det börjat spridas i kretsen nu vad det kommer att innehålla
I mitt 450-liters simmar just nu ca 70 st kardinaltetror, svart bottenmaterial har inhandlats. Jag har också beställt 14 st Bruna discus på ca 5 cm, växter är oxå beställda. Till er som var med från början kan jag väl säga att det är lite "back to basics" som är på gång. Efter moget övervägande och, framför allt, ren impuls bestämdes det att tanganyikorna skulle uuuut, och in med något som var lite vilsamt att titta på istället. Också detta blir ett "lowtec" diskuskar utan osmosvatten, torvfiltrering o. dyl. skillnaden är väl att min utökade akvaristiska erfarenhet skall få det att funka ännu bättre än förra gången, samt att jag valde att köpa en av ursprungsfärgerna av fisk istället för de där stoppljusen i alla regnbågens kulörer, detta borgar för att jag äntligen kan få ett snyggt och harmoniskt discus-akvarium. Jag hoppas det iaf
// Magnus
Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund
Ja fy fasen!! *PHU* Detta va helt klart en av de svettigaste dagarna på länge... Men nu e Baljan i RÄTT lägenhet!
Säg som det e Bilbo, när väl du oxå skulle ha Tanganyika så va det så vanligt så det inte va kul längre.. Därför Discus! =)) Hoppas det blir snyggt med det svarta gruset bara..
Torsten......kan tänka mej att grannarna har idiotförklarat dej nu
Det måste varit på det kända kvinnliga intima kvinnliga håstrået att det gick in genom dörren va ?
Kul att det gick bra iallafall, hoppas inte regerinen kommer på att hon ska ha en bokhylla nu när baljan är på plats, men ja.....hon får väl putta undan karet själv isåfall
En annan kul grejj är om man kollar ute vid robbans där huset ska stå...
Det är en stor fläck med armeringsjärn på ett ställe, så nu fattar man hur stort det karet kommer att bli igentligen
Jag kommer starta en tråd inne på ciklid snart när jag fått bilderna, det blir ett projekt som kommer uppdateras ofta.
Torstens kar såg rätt litet upp i skyn, fast när vi skulle "putta" in et så var det lika stort igen Fattar inte hur galningen som stod under karet och bar med ryggen kunde räta på sig igen...
Senast redigerad av Patrik_växjö; 22 April 2006, 11:18.
Han e en stark rackare han du Patrik!! Och bara det att dom två själva bar akvariet..TUNGT!!
Sitter nu i nya lägenheten och har fått igång bredbandet, så man inte blir helt isolerad... E aningens sugen på att dra igång stora baljan, men det får nog vänta på sig ett tag till. E ju liite annat nu om man så säger. =))
Kommentar