Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik_växjö
    • July 2002
    • 2046

    Säger bara "våga vägra (s.k) svenska bilar" !

    Nä jag lär inte köra, "måste" nog lämna bilen till J då jag är i ungern mellan tors-mån om 2 v i "tjänsteärende"...
    / Patrik /

    Kommentar

    • Kenell
      • September 2002
      • 499

      Ingen annan har ju frivilligt anmält att dom kan köra, så jag gör det om ni känner för att trängas tre i baksätet på Skådan. Detta är dock inte förankrat hos frugan... Man kan ju börja med att kolla intresset hos er.
      Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
      www.fisknördarna.se

      Kommentar

      • Bilbo
        • February 2002
        • 2119

        Jag har inget emot att åka Skåda, men som sagt, jag kan köra om folk accepterar att frysa lite, men med 5 i bilen kanske det inte är ngt problem.
        // Magnus
        Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

        Kommentar

        • Redbullen
          • April 2005
          • 1129

          Larry : JAG HAR LEK PÅ BOLIVIANERNA NU

          Hanen färgar som en regnbåge och rycker i kroppen, honan lika så med äggröret ute
          Finns en sten dom sett ut som båda två puttsar och gör fin
          Tydligen trivs dom bättre i de stora lite mörkare karet, varför vet jag inte, kanske dom kände sej stressade i 222l...
          men men ..... få se om de finns ägg på stenen i morgon då

          Mvh Peter

          Kommentar

          • LN
            • November 2004
            • 1478

            Kul att du fått igång dom. Dom kommer att gräva några gropar och förvara larverna där. Ha en liten nattlampa så tar inte malar eller andra romtjuvar rom eller larver på natten. Ynglen är riktigt små början så ja har ibland trott att dom varit borta för att sedan dyka upp ett par dagar senare. Matning blir lite lurit i ett stort kar för du måste övermata i 2-4 veckor direkt efter dom blivit frisimmande. Men det återkommer vi till
            Larry
            Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
            http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

            Kommentar

            • mr malawi
              • October 2005
              • 124

              Ursprungligen postat av Patrik_växjö
              Säger bara "våga vägra (s.k) svenska bilar" !
              Det va f*n vad du är sur hela tiden!

              Vad har du för bil som är så jäkla bra då?
              zooooopet såklart - Rezzzzzzobbbbbbbb!!!!!!!

              Kommentar

              • mr malawi
                • October 2005
                • 124

                Kul Peter!

                Hoppas att allt går fin fint med ynglena bara!
                zooooopet såklart - Rezzzzzzobbbbbbbb!!!!!!!

                Kommentar

                • Patrik_växjö
                  • July 2002
                  • 2046

                  Ursprungligen postat av mr malawi
                  Det va f*n vad du är sur hela tiden!

                  Vad har du för bil som är så jäkla bra då?
                  Sur å sur, snackade bara ur mitt hjärta Nädå skojade bara lite, f`låt ska vara uberseriös i fortsättningen, kommer vara skitintressant denna tråden då!

                  Jag åker gärna Ford utan värme, men är det bara kupevärmen som är kass Bilbo?
                  Alltså motorn blir varm fast inte inblåsningsluften?? Låter som nått spjäll eller så!!!! Kan inte vara så allvarligt..


                  Förresten, vad jag har för bil lär framgå i denna tråd, o mman följer den.... nä seriös nu ja.. oj..
                  / Patrik /

                  Kommentar

                  • Redbullen
                    • April 2005
                    • 1129

                    Ursprungligen postat av Larry Nilsson
                    Kul att du fått igång dom. Dom kommer att gräva några gropar och förvara larverna där. Ha en liten nattlampa så tar inte malar eller andra romtjuvar rom eller larver på natten. Ynglen är riktigt små början så ja har ibland trott att dom varit borta för att sedan dyka upp ett par dagar senare. Matning blir lite lurit i ett stort kar för du måste övermata i 2-4 veckor direkt efter dom blivit frisimmande. Men det återkommer vi till
                    Nårra timmare efter de jag skrev sitter det en mängd ägg på stenen som dom putsade och höll på med
                    Hanen vaktar dom med liv och lem, honan får inte komma i närheten, är de hanen som vaktar dom eller väntar han bara på att befrukta dom?

                    Så vi får se hur de går, insuget till ett ytterfilter är 10cm ifrån stenen där dom sitter, så jag funderar på om jag ska försöka sätta en kub med blå filtermatta över insuget så dom inte sugs in sen, ska göra det på bägge två tänkte jag.

                    Det finns inget risk för att någon annan fisk ska tugga i sej larverna för Bolivianerna är helt ensamma

                    Men kul är det iallafall

                    Frisimmande sebrayngel i ett kar
                    Ägg på en sten från fiskar som jag hade tappat hoppet för.
                    Växtkaret är på väg tillbaka från jobbiga trådalger och bleka växter.

                    Så jag tror jag klarar mej utan osmos nu hehe, men kommer absolut göra ett experiment någon dag med det också..

                    Mvh Peter

                    Kommentar

                    • Redbullen
                      • April 2005
                      • 1129

                      Ursprungligen postat av mr malawi
                      Kul Peter!

                      Hoppas att allt går fin fint med ynglena bara!
                      Jadå det går nog fint med dom hoppas jag.
                      Dessvärre gick det mindre bra med växterna som kom igår, dom tynar nu rätt så snabbt bort, är ganska säger på att dom log lite för länge utan vatten igår så dom kommer nog inte överleva.
                      Gör desperata försök med gödning och mäsk just nu, sprider microbubblor över växterna så förhoppningsvis tar dom sej, bara dom visar ett litet skott så är dom räddare, då är dom inte helt döda

                      Men allting löser sej som vi brukar säga


                      Mvh Peter

                      Kommentar

                      • Redbullen
                        • April 2005
                        • 1129

                        Ursprungligen postat av Patrik_växjö
                        Sur å sur, snackade bara ur mitt hjärta Nädå skojade bara lite, f`låt ska vara uberseriös i fortsättningen, kommer vara skitintressant denna tråden då!

                        Jag åker gärna Ford utan värme, men är det bara kupevärmen som är kass Bilbo?
                        Alltså motorn blir varm fast inte inblåsningsluften?? Låter som nått spjäll eller så!!!! Kan inte vara så allvarligt..


                        Förresten, vad jag har för bil lär framgå i denna tråd, o mman följer den.... nä seriös nu ja.. oj..
                        Inget fel på ford, vad jag erfar så har dom äldre modellerna av Sierra den värsta värmen som går att uppnå i en kupe

                        Kommer de ingen värme in i kupen är de ganranterat ett reglagespjäll eller luft i värmeelementet.....har bytt båda dom grejjerna på 2 fordar

                        Mvh Peter

                        Kommentar

                        • Bilbo
                          • February 2002
                          • 2119

                          förmodligen är det ett reglagespjäll, eftersom värmen bärjade funka igen efter det att jag tagit sats och kört igenom en snövall, sedan slutade den funka igen. Frågan är bara hur man kommer åt de dj*vla spjällen. Tydligen så styrs värmen av 4 olika spjäll, med varsin individuell motor, men de sitter inte smidigt till
                          Jag kan gott köra eftersom jag ändå kör till Växjö, och därmed inte kan låta frugan använda bilen.
                          // Magnus
                          Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

                          Kommentar

                          • Torstensson
                            • June 2002
                            • 1964

                            Eller tar jag Bussen!

                            Fördelen med att erbjuda sig köra e nog främst att man själv e garanterad en bekväm plats i bilen..

                            Nackdelen med min bil e att det inte finns plats för en massa frigolitlådor, men några får ju plats! =)

                            Kommentar

                            • mr malawi
                              • October 2005
                              • 124

                              Hej alla glada som skall iväg nästa helg.

                              Ni kanske har lite plats till ett par låder ner till stoby? kanske har tur att man kan sälja lite fisk till Lasse!
                              zooooopet såklart - Rezzzzzzobbbbbbbb!!!!!!!

                              Kommentar

                              • LN
                                • November 2004
                                • 1478

                                Bra det där med kuberna på insuget redbullen.
                                Honan fick vara med det första halvåret dom lekte. Sen blev han en sur elak gubbf++n så enda gången hon duger är när hon ska till att romma.
                                Har försökt lugna honom men det slutade med att han spred ynglena i hela karet under sina attacker. Låt han vara bara för att att han är en god yngelvårdare. Låt bli att mata helt några dagar och lämna karet i lugn o ro. Köp in lite fryst cyclops o börja mata (lite) med det om ca: 4 dagar. Öka dosen sen när du ser att dom är frisimmande. Dom svälter lätt så övermating blir ett måste.
                                Larry
                                Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                                http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                                Kommentar

                                Arbetssätt...