Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mr malawi
    • October 2005
    • 124

    Få se vad uret slutar på när jag har vaknat i eftermiddag. Skall till en snickare i kväll oxå och prata lite hus oxå.

    MVH Robban
    zooooopet såklart - Rezzzzzzobbbbbbbb!!!!!!!

    Kommentar

    • LN
      • November 2004
      • 1478

      Tack för gott fika. Och mycket var det oxå.
      Hälsa M.
      1400 liter är stort
      Larry
      Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
      http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

      Kommentar

      • Hank
        • August 2002
        • 675

        Håller med dig Larry!
        Ang. fikat alltså!
        För 1400 liter är väl inte SÅ stort
        /Hank
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
        Uppdaterad 2006-08-22

        Kommentar

        • mr malawi
          • October 2005
          • 124

          Sa ni 2400 Liter? eller?
          zooooopet såklart - Rezzzzzzobbbbbbbb!!!!!!!

          Kommentar

          • LN
            • November 2004
            • 1478

            Den har vi inte sett än.
            Hörde att du ringt i gårkväll!!
            Ringer dig senare.
            Larry
            Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
            http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

            Kommentar

            • Hank
              • August 2002
              • 675

              Ursprungligen postat av mr malawi
              Sa ni 2400 Liter? eller?
              Nää, 1400 liter. Något 2400 liters har vi inte sett
              /Hank
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
              Uppdaterad 2006-08-22

              Kommentar

              • Redbullen
                • April 2005
                • 1129

                Ursprungligen postat av mr malawi
                Sa ni 2400 Liter? eller?
                2700 blir de väl ?

                Kommentar

                • Torstensson
                  • June 2002
                  • 1964

                  Vem har det???
                  Dags att visa resultat eller sluta snacka!!

                  Fast snacka om storleken e väl mest småkillar som gör...

                  Kommentar

                  • Redbullen
                    • April 2005
                    • 1129

                    Ursprungligen postat av Torstensson
                    Vem har det???
                    Dags att visa resultat eller sluta snacka!!

                    Fast snacka om storleken e väl mest småkillar som gör...
                    Det kommer......
                    Småkillar ?! jag trodde du var över 30 ?
                    Senast redigerad av Redbullen; 22 February 2006, 23:00.

                    Kommentar

                    • LN
                      • November 2004
                      • 1478

                      Ja ja är över 40 och 100kg, och ändå är ja impad av storleken på min.
                      Tror inte det är småkillar utan dom med mindervärdeskomplex
                      Larry
                      Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                      http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                      Kommentar

                      • mr malawi
                        • October 2005
                        • 124

                        Det va F*N vad alla började prata!!! Jag bara undrade om jag hade läst fel!

                        1400L eller 2400L

                        Det är ju tur Larry att man är i samma klubb som du! 100kg. Då är jag ju inte ensam! hehe!!!!

                        Så ni andra lättviktare!

                        ÄT MER GRÖT OCH GÅ OCH LÄGG ER SKITIGNÖDIGA!
                        zooooopet såklart - Rezzzzzzobbbbbbbb!!!!!!!

                        Kommentar

                        • Redbullen
                          • April 2005
                          • 1129

                          Vill igentligen inte vara någon gnällspik men är jävligt bra på de igentligen
                          Bara undrar vad som igentligen har hänt med denna tråden

                          Ibland har man gjort inlägg som handlar om akvarier eller fiskar, när man gjort något nytt......NOLL respons......ingen bryr sej eller skriver något, två dagar efter kommer det antingen snack om semester i Japan eller va F*N det varit, eller.

                          Om man nu skulle skriva något om något så får man antingen som sagt noll respons, finns någon enstaka som svarar, eller blir det en pik av något slag och så blir det inte mer

                          RÅKAR nu någon skriva något om att ett akvarie ska säljas så fick vi tillsägelser, vilket är helt rätt...men efter de var det ett väldans snack om att det var löjligt hit och dit.

                          Eller så är de nån som skriker "Fika" och alla vaknar till och ska dit, men efter någon dag tackar hälften nej till fikat prg andra saker som ska göras, vilket är ok.
                          Sen kommer de "Tack för fikat" och sen är de dött igen

                          Känns lite som att denna tråden kommer dö ut rätt så snabbt, så dom som vill kan ju hänga på att starta en ny tråd där vi kan snacka fisk och allting som rör akvarier och sånt, och allt annat ska skippas, sånt skit man man ta på mejl eller PM...

                          Och OM det nu är nån som ska komentera detta jag skrivit på ett ironiskt sätt, ge fan i de håll det för er själva!!

                          Hjälps åt att få tråden att bli intressant igen istället

                          //Peter

                          Kommentar

                          • Kenell
                            • September 2002
                            • 499

                            Ursprungligen postat av Redbullen
                            Vill igentligen inte vara någon gnällspik men är jävligt bra på de igentligen
                            Bara undrar vad som igentligen har hänt med denna tråden

                            ....

                            Och OM det nu är nån som ska komentera detta jag skrivit på ett ironiskt sätt, ge fan i de håll det för er själva!!
                            Tja, som ursprunglig skapare av tråden så är jag nöjd med dess innehåll.

                            Att den skall dö är jag inte så rädd för, den fanns lååångt innan du dök upp (startade September 2002 - dvs för 3,5 år sedan, och du kom för knappt ett år sedan och ifrågasätter den redan??). Nä, sluta gnäll och kom när vi träffas istället vi har ju faktiskt kul ihop.

                            Zoopet har många avdelningar där du kan diskutera det du söker. Denna tråden står under "Föreningsfrågor" och skall därför egentligen inte innehålla fisk/växt-osv-diskussioner alls utan snarare sådant vi pratar om här, möten. Sedan att vi inte ÄR en förening är ju en helt annan sak, men jag anser ändå att tråden fyller sin funktion. Att vi sedan ger varandra gliringar och skämtar det hör till, tål man inte det så kanske man skall vända sig någon annan stans. Vi känner ju varandra ganska bra här de flesta...

                            Hejja Fisknördstråden som den är i befintligt skick!
                            Senast redigerad av Kenell; 23 February 2006, 11:15.
                            Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
                            www.fisknördarna.se

                            Kommentar

                            • LN
                              • November 2004
                              • 1478

                              Torstensson - du har rätt när du säger "absolut inga vattenbyte i växtkaret".
                              Har läst på endel och banne mig det stämmer.
                              Tydligen konverterar växterna från co2 till karbonat när co2 saknas.
                              Och fyller man inte på co2 (som vid vattenbyte) så upplever växterna att livet är rätt stabilt och växer rätt bra.
                              Däremot så hävde ja i lite TMG och KNO3 och då växer det ännu bättre. Så ja tror inte att enbart fiskskit räcker.
                              Larry
                              Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                              http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                              Kommentar

                              • Redbullen
                                • April 2005
                                • 1129

                                Ursprungligen postat av Kenell
                                Tja, som ursprunglig skapare av tråden så är jag nöjd med dess innehåll.

                                Att den skall dö är jag inte så rädd för, den fanns lååångt innan du dök upp (startade September 2002 - dvs för 3,5 år sedan, och du kom för knappt ett år sedan och ifrågasätter den redan??). Nä, sluta gnäll och kom när vi träffas istället vi har ju faktiskt kul ihop.

                                Zoopet har många avdelningar där du kan diskutera det du söker. Denna tråden står under "Föreningsfrågor" och skall därför egentligen inte innehålla fisk/växt-osv-diskussioner alls utan snarare sådant vi pratar om här, möten. Sedan att vi inte ÄR en förening är ju en helt annan sak, men jag anser ändå att tråden fyller sin funktion. Att vi sedan ger varandra gliringar och skämtar det hör till, tål man inte det så kanske man skall vända sig någon annan stans. Vi känner ju varandra ganska bra här de flesta...

                                Hejja Fisknördstråden som den är i befintligt skick!
                                Jaja vi får väl se vad som händer med allt.
                                Tycker att den har dött en aning iallafall, det var mer fart på folk innan, det skrev lite mer om fiskar och runtomkring saker förr, vilket var roligare att höra folks tycke och kunskap.
                                Som tex diskutionen om Ålends kar vs. andra kar, det var en diskution som många la sej i vilket var kul...

                                Känns lite som man måste vara lite gnällröv för att det ska hända något kul

                                Jag kanske missuppfattar precis allting, men det är mer komentarer och skift om fika och om vems Fru/sambo som ska baka eller inte än om sånt som vi pysslar med.

                                Ta tex de sista torsten skrev om sina nya fiskar han hade köpt, tror inte det var någon som komenterade något om det ( Kan ha fel )
                                När Patric skriver om sina fiskar som leker nästan lika ofta som Larrys Stenkåta fiskar som simmar i lyxvatten hela tiden...

                                Ne jag tycker vi kunde snacka mer om sånt (även om man nu kan få svar på andra ställen) för jag vet att mer eller mindre alla är här inne relativt ofta för att kunna lägga sej i och fråga/svara på något mer än just fika :P...... det blir lite roligare i tråden då även om den nu tydligen är bra som den är.

                                Gliringar och skämt tål iallafall jag hur mycket som helst så det är för mej ingen större deal..men i längden blir de bara tjatigt och blir mindre kul när dom väl dyker upp vid rätt tidpunkt:P

                                Mvh Peter

                                Kommentar

                                Arbetssätt...