Storauktion i Malmö den 18 mars.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    såg när jag anmälde mina saker att det fanns en kategori som hette "terrariedjur". jag undrar om man kan ta med terrarietillbehör också? har ett UV lysrör som är användt ca 3 månader så det finns ju ca 8-9 månader kvar på röret.

    Kommentar

    • daniel_i_malmö
      • April 2002
      • 1103

      Ursprungligen postat av freddi36
      såg när jag anmälde mina saker att det fanns en kategori som hette "terrariedjur". jag undrar om man kan ta med terrarietillbehör också? har ett UV lysrör som är användt ca 3 månader så det finns ju ca 8-9 månader kvar på röret.
      Javisst, det går bra! Lägg det i kategorin 'tillbehör'.
      Malmö Akvarieförening
      no hope, no harm, just another false alarm

      Kommentar

      • starman_
        • March 2004
        • 791

        Jag kommer plocka med mig lita av L401 F1, får kolla i mina lådor om man hittar något tillbehör som ligger till ingen nytta.

        Kommentar

        • daniel_i_malmö
          • April 2002
          • 1103

          Ett dygn kvar. Redan nu 25% fler poster anmälda än förra året!

          Till er som säljer gods: läs gärna igenom anvisningarna för säljare en gång till så att ni inte har missat något:


          Några viktiga punkter för säljare:

          Förpacka godset väl
          Detta gäller särskilt levande djur! Se länken ovan för närmare instruktioner. Om en post innefattar flera kolli (tex fiskar uppdelade på mer än en påse) ska samtliga kolli som hör till ett utrop skall sitta ihop på något sätt, med tejp, snöre. Samtliga kolli vara märkta väl samt att det framgår att de hör ihop.

          Märk godset tydligt
          Dina poster får ett unikt fem- eller sexsiffrigt id-nummer (###-###) som syns i listan på din registreringssida. Dina poster ska vara tydligt märkta med detta ID-nummer, artens/varans namn samt försäljarens namn. Du ser detta id-nummer i din godslista på registreringssidan.

          Lista för incheckning
          På sidan där du registrerar ditt auktionsgods finns en länk för att skriva ut en lista med ditt auktionsgods. Denna lista ska du ha med dig vid incheckningen på auktionsdagen. Har du inte möjlighet att själv skriva ut listan kan du få den utskriven på plats vid incheckningen, men det tar förstås lite längre tid.

          När du kommer till auktionslokalen med ditt gods
          Om du har med dig poster som ej är förhandsregisterade eller du registrerat efter du skrev ut din incheckningslista måste du först uppsöka registrator när du anländer till auktionslokalen, för att få en ny lista utskriven.

          Om din lista stämmer med ditt gods, eller det bara är små ändringar (inga nya poster!) så uppsök incheckningsdisken med ditt gods.

          När du checkat in ditt gods gå med din signerade incheckningslista till registratorn (mig) så registrerar jag dina incheckningar i databasen.

          Kom i tid!

          Insläppet öppnar kl 09. Incheckningen stänger kl 11. Gods som anländer för sent kommer att läggas sist i auktionslistan.

          Auktionen börjar kl 12. Försäljningen av varor till fast pris öppnar direkt kl 09, efterhand som godset checkas in.

          Tyvärr har vi inte fått tillstånd att använda skolgården som parkeringsplats denna gång så räkna in tid för att hitta parkering. Naturligtvis går det bra att köra in på skolgården för att lasta av och i bilarna.

          Kom ihåg kontanter!

          Vi ses i morgon!

          PS. Vi tar tacksamt emot all hjälp vi kan få under auktionen i morgon. Om du kan tänka dig att hjälpa till att få auktionen att flyta bra så tveka inte att fråga om det är något du kan hjälpa till med!
          Malmö Akvarieförening
          no hope, no harm, just another false alarm

          Kommentar

          • Olle A
            • January 2002
            • 1661

            Jag har tyvärr ingen möjlighet att skriva ut min lista, så det får bli vid incheckningen. Vi ses!

            Olle

            Kommentar

            • starman_
              • March 2004
              • 791

              blir tre poster med L401, 1 påse med växter

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                det närmar sig! sakerna är packade, plånbocken är laddad och jag är taggad!
                detta ska bli kul, första gången jag säljer på auktion eller liknande.

                vi ses imorgon allihop!

                Kommentar

                • hult87
                  • February 2010
                  • 1287

                  tyvärr så långt till malmö när man åker själv :/

                  Kommentar

                  • Getingen
                    • August 2010
                    • 325

                    En sista tanke slog mig nu ikväll och allt var perfekt anordnat förra året förutom att där var lite lite plats på borden. Hoppas ni fixar detta i år så det både är enklare att betrakta varorna innan budgivningen och även att inga fiskar ska behöva åka i golvet. Vi ses imorgon.

                    Kommentar

                    • nille
                      • March 2002
                      • 323

                      Färdig packat.

                      Börjar nu bli hög tid att få lite sömn.

                      Precis som Daniel skrev så är vi tacksamma för om någon vill hjälpa till,säg bara till någon av oss som finns på plats.

                      Välkomna!!!

                      Nille
                      niclas

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Då var allt färdigpackat, och efter en frukost med PiaJo blir det avresa söderöver... Vi ses!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • solis
                          • July 2008
                          • 5064

                          Så nu ska jag bara slänga in allt i bilen så får jag köra och möta upp Ansjo och Pia Jo, så kul detta ska bli
                          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                          Kommentar

                          • Cheshirecat
                            • March 2012
                            • 194

                            jag är jäteavundsjuk på alla som ska på den här auktionen
                            hoppas ni alla hittar nått fint!
                            frågar man inget, får man inget veta

                            Kommentar

                            • freddi36
                              • December 2010
                              • 2882

                              nu åker jag

                              Kommentar

                              • daniel_i_malmö
                                • April 2002
                                • 1103

                                Nu har vi hunnit lite drygt halvvägs.

                                Auktionen flyter på i bra tempo.

                                Priserna varierar stort men generellt är snittpriset lägre i år än förra året då vi hade ett rekordhögt snittpris på 90 kr/post.
                                Malmö Akvarieförening
                                no hope, no harm, just another false alarm

                                Kommentar

                                Arbetssätt...