Akvarieutställning + Aquascape-tävling + Discuschampionat i Malmö 2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av kaj.p
    Jodå det var jobbigt o det blev sent inatt. Men nu är alla diskuskar på plats o idag återstår o fylla ca 60 kar. Imorgon börjar fisken ramla in.
    Jo det klart att ni får hålla på länge - när 2 man med gemensamma ansträngningar lyfter en pall medan 10 tittar på
    Nåja skämt åsido - men fotona var rätt kul att titta på även om det inte direkt framgick att ni slet i ert anletes svett.

    Ser fram emot att se hur det ser ut när jag kommer ner på fredag
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 01 November 2011, 09:59.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • malawijanne
      • October 2006
      • 504

      Hahaha, ja Patrik verkade ha det tungt, på 7 bilder håller han uppe vätskebalansen, det verkar vara ett gott gäng , det blir säkert kanon.Janne
      Ursprungligen postat av kaj.p
      Jodå det var jobbigt o det blev sent inatt. Men nu är alla diskuskar på plats o idag återstår o fylla ca 60 kar. Imorgon börjar fisken ramla in.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        Ursprungligen postat av tummen
        Spännande, kanske man skulle åka söderut över någon dag?

        Kan tyvärr inte säga om jag kommer loss, måste ju vara med barnen som är lediga också!

        För min del är det nog mest utställningen som drar, kanske det vore kul med något föredrag också, men eftersom jag inte vet om jag kommer dit överhuvudtaget så känns det fel att boka in något...Kul också att det är terrariemässa samtidigt! Då kan man "göra två flugor på smällen" som man brukar säga....
        Nu blir det "som vanligt"...igen, jag och familjen kommer åka åt helt omvänt håll, upp till Stockholm över helgen. Ni andra som går på utställningen och allt annat trevligt nu i helgen i Malmö kan väl ta lite bilder och lägga upp så jag i alla fall får SE lite av godsakerna....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • nille
          • March 2002
          • 323

          Ganska nyligen hemkommen för kvällen.

          Uppbyggnaden löper på,det kommer bli mycket intressant att titta på.

          Nille
          niclas

          Kommentar

          • daniel_i_malmö
            • April 2002
            • 1103

            Hej
            Vill bara påminna om att ni gärna får gå in på Facebook och klicka i att ni kommer att delta i arrangemanget. Det hjälper oss att sprida info om utställningen. Tack!

            Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
            Hej
            Ni har väl inte missat att det finns ett facebook-event för utställningen?



            Klicka gärna att ni kommer där, och sprid det gärna till era vänner genom att klicka på 'Dela' under rubriken, eller bjud in vänner med knappen i vänsterspalten.

            Välkomna!
            Idag kom många av karen på plats. Många var riktigt vackra och häftiga. Ett av nano-karen stack ut rejält. Det liknar inget jag sett!

            Här finns bilder från uppbyggnaden:
            Senast redigerad av daniel_i_malmö; 02 November 2011, 05:40.
            Malmö Akvarieförening
            no hope, no harm, just another false alarm

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
              Idag kom många av karen på plats. Många var riktigt vackra och häftiga. Ett av nano-karen stack ut rejält. Det liknar inget jag sett!

              Här finns bilder från uppbyggnaden:
              http://mafshow2011.no-ip.org/
              Ser riktigt trevligt ut
              Skall bli kul att döma nanoakvarierna
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • nille
                • March 2002
                • 323

                Nästan alla baljor är nu på plats och ett flertal av dem är också färdiga.

                Måste verkligen hålla med Daniel om att Nano karen är otroligt häftiga.

                Blir nog en riktig utmaning för domarna att döma dessa.



                Missa inte årets akvariehändelse!!!


                Välkomna

                Nille
                niclas

                Kommentar

                • kaj.p
                  • June 2002
                  • 2952

                  Just nu tillbaka efter att koppat in dagens fisk. Säger bara ta er till Malmö allt är är så bra.
                  Nordiska Diskus Sällskapet
                  Hallandsakvaristerna
                  BAK Gcg Maf NCS

                  Kommentar

                  • PatrikMalmo
                    • July 2010
                    • 1072

                    Det blir häftigt detta, helt sant!! Har ni möjlighet så kika förbi!!

                    Idag ska jag flytta lite fisk, ordna med en bakgrund åsså självklart en massa småpyssel. Pressvisningen blir också idag, så det kommer lite grejer i media under morgondagen.

                    Hilsen,

                    /P
                    Bara döda fiskar flyta medströms

                    Kommentar

                    • olof b
                      • March 2005
                      • 262

                      Jag kan bara hålla med Kaj om att detta blir mycket, mycket bra. Man kan verkligen tala om en utställning med alla typer av akvarier. Det blir akvarier på längden, på höjden och på bredden och alla akvarister kommer garanterat att lämna utställningen fulla av intryck och ny inspiration.

                      Detta är förstås ett måste för alla akvarieintresserade men glöm inte att tipsa även icke akvarieintresserade om arrangemanget. Det är ett mycket trevligt och prisvärt utflykts mål för alla barnfamiljer och andra med intresse för djur, natur, hobby, växter, design, heminredning, lotterier, fika, etc.

                      Glöm inte heller att hjälpa till att sprida informationen på facebook:



                      mvh

                      Olof
                      Malmö Lund Cycle Chic:
                      http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av nille
                        Måste verkligen hålla med Daniel om att Nano karen är otroligt häftiga.

                        Blir nog en riktig utmaning för domarna att döma dessa.



                        Missa inte årets akvariehändelse!!!


                        Välkomna

                        Nille
                        Utmaningar ser vi fram emot - kul att nanoutställningen, som är den första någonsin i Norden, verkar bli så bra.

                        Det vanliga utställningen (förra gången i Malmö) och diskuschampionatet (förra gången i Stockholm) var ju kanonbra även förra gången så där upprepas ju succén
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Thaifighter
                          • August 2006
                          • 420

                          Ser spännade ut!
                          Förstår dock inte hur ni skall få in alla besökare i den lilla lokalen!?
                          Gäller att vara på plats så snart dörrarna öppnas, senare på dan blir det nog trångt som i en sardinburk!

                          Thaifighter
                          Alla mina fisk-video på Youtube!
                          http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

                          Kommentar

                          • nille
                            • March 2002
                            • 323

                            Ursprungligen postat av Thaifighter
                            Ser spännade ut!
                            Förstår dock inte hur ni skall få in alla besökare i den lilla lokalen!?
                            Gäller att vara på plats så snart dörrarna öppnas, senare på dan blir det nog trångt som i en sardinburk!

                            Thaifighter
                            Visst blir det trångt,men lokalen är faktiskt betydligt större än man tror,när man fällt in en del av läktarna.
                            Det är dock ett bra tips att komma tidigt frdag morgon då det nog är minst besökare då.

                            Nille
                            niclas

                            Kommentar

                            • nille
                              • March 2002
                              • 323

                              Drygt tio timmar kvar till vi slår upp portarna för årets akvariehändelse i Sverige.

                              De flesta akvarierna är i nuläget klara,men de resterande kommer det att jobbas ytterligare några timmar.


                              Välkomna

                              Vi öppnar kl.10 och har öppet till kl.18 under fredagen och lördagen.söndagens öppettider är 10-16.

                              PS titta gärna på nyhetsmorgon fredag där utställningen kommer vara med.

                              Nille
                              niclas

                              Kommentar

                              • PatrikMalmo
                                • July 2010
                                • 1072

                                Ni får dock vara uppe tidigt för att se grejer på Nyhetsmorgon, inslaget går live redan vid 6.15 - lite sent att få ut just det kanske, men det blev nyligen klart... jag hoppas det kommer lite bilder med, för de som jag skickat in till dem är grymma!! Tagna av Alf Persson, denna otroliga fotograf som sätter hur mycket som helst. Dags att släcka ned mina blå för idag, men jag ser fram emot i morgon!!
                                Bara döda fiskar flyta medströms

                                Kommentar

                                Arbetssätt...