Akvarieutställning + Aquascape-tävling + Discuschampionat i Malmö 2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Akvarieentusiasten
    • September 2011
    • 224

    Ursprungligen postat av freddi36
    kom precis hem från mässan
    vääldigt trevligt! mycket fint uppsatt med akvarierna, mycket fina akvarium, många anorlunda inredningar, myycket fina discus!

    nanoakvarierna tyckte jag var väldigt fina. några finare än andra men här kommer några smakprover på vad som fanns

    [ATTACH=CONFIG]48859[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48860[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48861[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48862[/ATTACH]
    några av alla nanoakvarium. min favurit längst till höger.

    [ATTACH=CONFIG]48863[/ATTACH]
    detta akvariet tyckte jag var väldigt fantasifullt inrett. det var säkert 80-90 cm djupt och inrett med någon typ av bakgrund (hemmagjord?) längs sidorna. "gången" in i akvariet var väldigt "trång" så det blev en väldig känsla av djup och mystik. med denna belysningen tyckte jag det blev väldigt bra.
    [ATTACH=CONFIG]48864[/ATTACH]
    detta karet var enbart inrett med BTN (slimline?) och moduler. på botten var det ljus sand och några grenar med boklöv. även någon redmoore. fiskarna var enbart ett jättestimm av fjärilsciklider. (obs, karet var mycket större i värkligheten. detta är bara mitten av karet)
    [ATTACH=CONFIG]48865[/ATTACH]
    och sen får vi inte glömma Allan. en 22 år gammal groda som äter vuxna möss till frukost.
    Vi hade visst samma favoritkar vi, kul!
    /Cicci

    Kommentar

    • stefan s
      • April 2008
      • 104

      En riktigt fin utställning Fick en massa ny inspiration, och så blev det ett köp av Kjells bok nanoakvarier signerad. Det tackar jag för.
      Senast redigerad av stefan s; 04 November 2011, 21:53.
      70L Fisksoppa 110L Sällskapsakvarie. 25L sniglar
      Min zoon

      Kommentar

      • nille
        • March 2002
        • 323

        Utställningens första öppetdag är nu avklarad,så även våran välbesökta mingeltillställning.

        I morgon startar vi igen kl. 10 och håller på till 18.

        Påsöndag har vi öppet mellan 10 och 16.

        Under morgondagen kommer tävlingsresultaten att hängas ut på akvarierna.

        Nille
        niclas

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          • July 2010
          • 1072

          Ja, första öppetdagen är avklarad - gick finfint!! Prisutdelningen fördelade sig bra, upplever jag. Massa trevligt folk (mingelkvällar ska inte underskattas) och massa bra tjöt - i grym akvariemiljö!! Är trångt mellan karen, men upplevdes ändå inte så. Jag vill verkligen igen ge mycket cred till alla som öht är med och drar i detta - så många smågrejer som bara löser sig och funkar otroligt bra. Dessutom glad över beröm från en världskändis, både för föreningens skull men även en del annat. Fick en gratislektion på köpet, så numera går det fint att fråga mig om skillnader mellan rödmunstetra och purpurhuvudstetra. *s*

          Finns fortfarande två dagar kvar att komma på besök - ses vi?
          Bara döda fiskar flyta medströms

          Kommentar

          • Thaifighter
            • August 2006
            • 420

            Hej!

            Besökte igår utställningen och blev väldigt imponerad!
            En massa Nano Kar i olika stilar och ett bra urval av fiskar från olika biotoper!
            Tog en del bilder som jag satte ihop till ett bildspel:


            Thaifighter
            Alla mina fisk-video på Youtube!
            http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              Snart så kommer jag och Nickan ialla fall..ska bli riktigt roligt att beskåda alla kar.
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • daniel_i_malmö
                • April 2002
                • 1103

                Fler artiklar om utställningen:

                De senaste nyheterna på skd.se – Lokala nyheter levererade av Bonnier News Local.

                På metromode.se hittar du de senaste nyheterna inom mode, inredning, träning och hälsa, skönhet, mode för män och Sveriges härligaste bloggar!


                Genomslaget i media har varit helt fantastiskt. Sydsvenskan, sydsveriges största morgontidning har haft två artiklar om utställningen. Metro hade oss på förstasidan. Och när hände det senast att rikstäckande TV gjorde ett reportage om något akvarierelaterat?

                Vi har jobbat hårt med utställningen men det har lönat sig. Utan tvekan är detta något som gjort att akvariehobbyn fått uppmärksamhet utan like.
                Senast redigerad av daniel_i_malmö; 05 November 2011, 07:31.
                Malmö Akvarieförening
                no hope, no harm, just another false alarm

                Kommentar

                • nille
                  • March 2002
                  • 323

                  Om en halvtimme öppnar vi för dagen!!!


                  Kom och titta på de fina akvarierna,prova lyckan i vårat lotteri.

                  Har du några frågor ställ gärna dessa till någon iförd MAF tröja eller discus tröja.



                  Tänk också på att det i dag är TROPIKMÄSSA på slagthuset.

                  Terrariet i parken har också öppet.

                  Passa därför på att gå på flera aktiviteter och få reducerat inträde på aktivitet två och tre.


                  Välkoma

                  Nille
                  niclas

                  Kommentar

                  • Akvarieentusiasten
                    • September 2011
                    • 224

                    Ursprungligen postat av nille
                    Utställningens första öppetdag är nu avklarad,så även våran välbesökta mingeltillställning.

                    I morgon startar vi igen kl. 10 och håller på till 18.

                    Påsöndag har vi öppet mellan 10 och 16.

                    Under morgondagen kommer tävlingsresultaten att hängas ut på akvarierna.

                    Nille
                    Kan ni inte skriva topp-10 resultaten här, så att vi som var där igår men inte kan komma idag får veta hur det gick?
                    /Cicci

                    Kommentar

                    • PatrikMalmo
                      • July 2010
                      • 1072

                      Entusiasten, det kommer - men jag kan säga direkt att jag tog andrapriset i nanotävlingen med min burk "Kwai". Idag artikelskrivande samt förhoppningsvis ett par föredrag. Självklart även championatmiddag på kvällen, där utdelningen av Akvariets Oskar sker!!
                      Bara döda fiskar flyta medströms

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        Tack MAF för en fantastisk Utställning riktigt snygga kar gick att beskåda..Min favorit var nog Avatar..sen är det alltid roligt att träffa bekanta ansikten..Så jag får tacka så mycket för en perfekt Lördag och nya framtida byggen..

                        Jag tog inte med mig kameran då man inte kan ändå dra upp det här på Zoopet litta synd kanske för min egen del då det finns mängder andra ställen som hade mer än gärna hade velat tagit del av dem..
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • nille
                          • March 2002
                          • 323

                          Dag två av utställningen är nu avklarad sedan ett par timmar tillbaka.

                          Måste säga att det varit en mycket välbesökt dag,och tycker det definitivt är roligt att många stannar där väldans länge,ett gott tecken på att där finns massor att se.
                          Glädjande är också att det varit supermycket folk på föredragen som Diskussällskapet anordnar.

                          Tyvärr har jag själv inte haft möjlighet att deltaga på kvällens aktivitet nämligen Championatsupen,dock har jag haft telefon kontakt under kvällen och blivit underrättad hur det gått i tävlingen Akvariets oscar.

                          Glädjande nog gick priset till Anita Persson MAF,SKS.Grattis Anita!!!Har dock inte fått höra nomineringen vilken jag hoppas någon annan skriver in så snart som möjligt.


                          I Morgon är det sista chansen att besöka utställningen

                          Vi kommer att hålla öppet 10-16

                          Välkomna.
                          niclas

                          Kommentar

                          • källebacken
                            • February 2006
                            • 574

                            Ursprungligen postat av freddi36
                            kom precis hem från mässan
                            vääldigt trevligt! mycket fint uppsatt med akvarierna, mycket fina akvarium, många anorlunda inredningar, myycket fina discus!

                            nanoakvarierna tyckte jag var väldigt fina. några finare än andra men här kommer några smakprover på vad som fanns

                            [ATTACH=CONFIG]48859[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48860[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48861[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]48862[/ATTACH]
                            några av alla nanoakvarium. min favurit längst till höger.

                            [ATTACH=CONFIG]48863[/ATTACH]
                            detta akvariet tyckte jag var väldigt fantasifullt inrett. det var säkert 80-90 cm djupt och inrett med någon typ av bakgrund (hemmagjord?) längs sidorna. "gången" in i akvariet var väldigt "trång" så det blev en väldig känsla av djup och mystik. med denna belysningen tyckte jag det blev väldigt bra.
                            [ATTACH=CONFIG]48864[/ATTACH]
                            detta karet var enbart inrett med BTN (slimline?) och moduler. på botten var det ljus sand och några grenar med boklöv. även någon redmoore. fiskarna var enbart ett jättestimm av fjärilsciklider. (obs, karet var mycket större i värkligheten. detta är bara mitten av karet)
                            [ATTACH=CONFIG]48865[/ATTACH]
                            och sen får vi inte glömma Allan. en 22 år gammal groda som äter vuxna möss till frukost.
                            OJ så fina kuber....gillar nr 2 bäst, men alla var sjukt fina...och riktiga inspirationskällor
                            Annica

                            Kommentar

                            • PatrikMalmo
                              • July 2010
                              • 1072

                              Verkligen ett stort grattis till Anita - otroligt välförjänt med Akvariets Oskar!! Var på middagen, men missade nomineringen - men den kommer. Lite spontant från mig är iaf den otroliga mängd killis hon lyckas odla framgångsrikt, alla kunskaper hon har och delar med sig av, att hon ställer upp på mycket och dessutom, som grädde på moset, är otroligt trevlig!!
                              Bara döda fiskar flyta medströms

                              Kommentar

                              • Akvarieentusiasten
                                • September 2011
                                • 224

                                Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                                Entusiasten, det kommer - men jag kan säga direkt att jag tog andrapriset i nanotävlingen med min burk "Kwai". Idag artikelskrivande samt förhoppningsvis ett par föredrag. Självklart även championatmiddag på kvällen, där utdelningen av Akvariets Oskar sker!!
                                Grattis, vad kul! En bild hade varit roligt, det är ju lite svårt att komma ihåg alla
                                /Cicci

                                Kommentar

                                Arbetssätt...