Akvarieutställning + Aquascape-tävling + Discuschampionat i Malmö 2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bossep
    • March 2010
    • 4447

    Jätte GRATTIS till er alla i MAF(och andra) som var med att ordnade denna utställning.

    Jag sitter och surar för att jag inte kunde vara där och titta och skulle faktiskt ha varit glad att vara med att sätta upp och plocka ned det hela.

    Detta är också ett av bevisen att akvarieföreningar behövs och har en stor funktion. Jag hoppas fler föreningar tar efter (Bollis?). På det här sättet kanske man kan blåsa liv i vår hobby igen!
    “You can’t see the future if you don't know the history.”
    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

    Kommentar

    • lillfrasse
      • February 2002
      • 2228

      Kul att det blev så lyckat. Uppmärksamhet av presss, radio osv är ju super kul. Det går ju tvärt emot utvecklingen vi ser i bla Tyskland.

      Kjell hur tycker du denna utställning står sig mot de vi brukar besöka i just Tyskland?
      Simma lungt..
      Lillfrasse..

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        • July 2010
        • 1072

        Så attans fräckt med beröm från en verklig räv!! Inte att förringa alla er andra, men någon som kikat på akvarium i hela sitt liv och lever på det, slår lite högre!! Grymt att det fortfarande genererar mediauppmärksamhet, det har vi nog inte varit med om tidigare, på detta sätt.

        Kjell,
        jag tror vi klippte 2000 enligt vad jag hört, men det är ändå ett litet "bakslag" - det var samma mängd som förra utställningen ungefär, vi "bettade" innan på 3000 iom kombon med Diskussällskapet. Men, men, 2000 besökare är inget att skämmas för, och så är det ju självklart så att de som var där var av högre kvalisort!! *s*

        Bosse,
        nästa gång får vi bjuda in dig som föredragshållare!! Men synd att du inte var med, det var bra grejer. Du får njuta av bilderna!!
        Bara döda fiskar flyta medströms

        Kommentar

        • kaj.p
          • June 2002
          • 2952

          2300 hörde jag idag mot 1500 förra utställningen Men exakt resultat kommer på torsdagensmöte
          Nordiska Diskus Sällskapet
          Hallandsakvaristerna
          BAK Gcg Maf NCS

          Kommentar

          • olof b
            • March 2005
            • 262

            Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
            Fler artiklar om utställningen:

            De senaste nyheterna på skd.se – Lokala nyheter levererade av Bonnier News Local.

            http://www.metro.se/skane/grodan-allan-drar-publik/EVHkkd!s7Em3ZnQfEz6/

            Genomslaget i media har varit helt fantastiskt. Sydsvenskan, sydsveriges största morgontidning har haft två artiklar om utställningen. Metro hade oss på förstasidan. Och när hände det senast att rikstäckande TV gjorde ett reportage om något akvarierelaterat?

            Vi har jobbat hårt med utställningen men det har lönat sig. Utan tvekan är detta något som gjort att akvariehobbyn fått uppmärksamhet utan like.
            Mediagenomslaget är fantastiskt. jag arbetar mycket med att försöka trycka ut saker i media och vet hur svårt det är. Jag lyfter på haten åt dem som jobbat med mediakontakterna.

            mvh

            olof
            Malmö Lund Cycle Chic:
            http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              jag tror vi klippte 2000 enligt vad jag hört, men det är ändå ett litet "bakslag" - det var samma mängd som förra utställningen ungefär, vi "bettade" innan på 3000 iom kombon med Diskussällskapet. Men, men, 2000 besökare är inget att skämmas för, och så är det ju självklart så att de som var där var av högre kvalisort!! *s*
              2300 hörde jag idag mot 1500 förra utställningen Men exakt resultat kommer på torsdagensmöte
              Det tycker jag låter riktigt bra och man kan nog säga att det ändå nästan var tur att det inte kom fler - trångt och varmt var ju bara förnamnet på hur det också var
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av lillfrasse
                Kjell hur tycker du denna utställning står sig mot de vi brukar besöka i just Tyskland?
                Det är svårt att jämföra för det var ju ingen (eller nästan ingen) försäljning här så dessa saknades ju om man jämför med dessa.

                Men utställningen låg gott och väl i nivå med de bästa i Tyskland - drygt 200 akvarier var det ju och även om ca. 100 av dessa var diskusakvarier (inget negativt i sig men det var inte inredda akvarier) så var det ju övrigt massvis av mycket varierande akvarier och designen på dessa vill jag nog påstå rent generellt var högre än på Tysklandsmässorna.
                Så det är egentligen fantastiskt att en förening i lilla Sverige kan åstadkomma något sådant.
                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 08 November 2011, 21:37.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • bossep
                  • March 2010
                  • 4447

                  Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                  S
                  Bosse,
                  nästa gång får vi bjuda in dig som föredragshållare!! Men synd att du inte var med, det var bra grejer. Du får njuta av bilderna!!
                  Naturligtvis ställer jag upp på det! Jag tror nog det kommer att bli mer och mer Sverige i framtiden! Ser framemot bilder och lite artiklar!
                  “You can’t see the future if you don't know the history.”
                  "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                  Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                  Kommentar

                  • lillfrasse
                    • February 2002
                    • 2228

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Det är svårt att jämföra för det var ju ingen (eller nästan ingen) försäljning här så dessa saknades ju om man jämför med dessa.

                    Men utställningen låg gott och väl i nivå med de bästa i Tyskland - drygt 200 akvarier var det ju och även om ca. 100 av dessa var diskusakvarier (inget negativt i sig men det var inte inredda akvarier) så var det ju övrigt massvis av mycket varierande akvarier och designen på dessa vill jag nog påstå rent generellt var högre än på Tysklandsmässorna.
                    Så det är egentligen fantastiskt att en förening i lilla Sverige kan åstadkomma något sådant.
                    Ok det var kul att höra. Jag tycker lägsta nivån i nano tävlingen i duisburg är hög det är ju kul att vi lyckas med något liknande här.
                    Simma lungt..
                    Lillfrasse..

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av lillfrasse
                      Ok det var kul att höra. Jag tycker lägsta nivån i nano tävlingen i duisburg är hög det är ju kul att vi lyckas med något liknande här.
                      Nano-tävlingen här skiljde sig mycket från den i Hannover. Det var visserligen ungefär lika många nanoakvarier men i Tyskland är det ju "bara" växtakvarier - här var det allt t.o.m. saltakvarier i samma tävling.
                      Så det går ju inte att säga att den här var bättre eller sämre, för det beror ju på vad man är ute efter. Så denna var inte bättre eller sämre - utan annorlunda
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • lillfrasse
                        • February 2002
                        • 2228

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Nano-tävlingen här skiljde sig mycket från den i Hannover. Det var visserligen ungefär lika många nanoakvarier men i Tyskland är det ju "bara" växtakvarier - här var det allt t.o.m. saltakvarier i samma tävling.
                        Så det går ju inte att säga att den här var bättre eller sämre, för det beror ju på vad man är ute efter. Så denna var inte bättre eller sämre - utan annorlunda
                        Det borde göra bedömningen svårare 90% av den breda massan tycker nog ett saltkar är fräckare än ett sötvattens dito.
                        Simma lungt..
                        Lillfrasse..

                        Kommentar

                        • Boss
                          • March 2005
                          • 50

                          Nu som först börjar jag känna mig normal igen efter en dryg vecka med jobb för NDS i Malmö. Hela utställningen var fantstisk. Med så många internationella gäster och alla firrar av olika slag är nog frågan om inte detta var bättre än Duisburg, som bara har blivit sämre för varje år.

                          Jag tycker att det var mycket kul att träffa alla er skåningar som verkligen bjöd på er själva. Samarbetet med er var kanon och tack för det.

                          Hoppas på att få jobba med er igen.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            105 foton från detta evenemang är nu inlagda i Zoopets stora fotoarkiv (enbart tillgängligt för Goldmedlemmar) - så småningom kommer jag också att skriva en artikel som kommer att var öppen för alla att läsa
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • macke_fisk
                              • December 2005
                              • 4442

                              Läste i dagens metro om discusen så vann championatet i malmö. Så jäkla fin den var!
                              MVH macke_fisk

                              Kommentar

                              • lillfrasse
                                • February 2002
                                • 2228

                                Kul med bilder Kjell är det nya kameran in Action?
                                Simma lungt..
                                Lillfrasse..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...