Takashi Amano,Christel Kasselmann,Hans Georg Evers håller föredrag i Skandinavien

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

    #16
    Oj oj detta låter verkligen spännande ni kan nog räkna med mig med.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

    Kommentar

    • diväteoxid
      • December 2006
      • 356

      #17
      Jepp, att jag kommer är spikat och klart! Vi ses om 1½ år då! (:

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #18
        Fick svar idag från arrrangörerna av Akvamässan

        Vi er stadig i planlægnings fasen men så snart der kommer nyt bliver det lagt på hjemmesiden.
        Vedrørende forhånds bestilling bliver det nok muligt i løbet af efteråret der er lidt detaljer der skal på plads først.


        Så vi kan sannolikt börja anmäla oss till hösten
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Speedo
          • January 2010
          • 602

          #19
          Oo, det skulle man ju inte gärna säga nej till!
          Har jag stavat fel....Är det sant?
          Rätta mig gärna!

          http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2473059&zoon=1

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #20
            Programmet har nu utökats något och några nya föredragshållare har tillkommit samt ett Guppychampionat.
            Nya föredragshållare som tillkommit är Chris Lukhaup, Claus Christensen och Peter Reiley
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #21
              Det börjar nu hända lite mer med programmet http://www.akvamesse.dk/viewpage.php?page_id=4

              För min del är det jäkligt surt att det samma helg är en zoobranschmässa i Stockholm
              Har funderat på att vara i Århus på lördagen och sedan flyga upp till Stockholm på söndagsmorgonen - på så sätt blir det en dag på varje ställe.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #22
                Ja nu börjar det dra ihop sig - imorgon bitti tar jag färjan över till Frederikshavn och åker ner till Århus.
                Ser fram emot en fantastisk helg med en bra mässa, Tropica-besök och en massa intressanta föredrag med Takashis Amano som kronan på verket.
                Jag lovar att skriva ihop en artikel till Zoopet från detta evenemang.

                Nej, nu får jag ta mig samman och sätta ihop mitt Nano/miljö föredrag - i ett svagt ögonblick lovade jag att hålla på mässan. Först var det tänkt att vara på svenska men i sista stund ändrades till att jag skall hålla det på engelska. Jag har totat ihop ett föredrag och höll det just nu för mig själv och det tog 97 minuter - men det får bara ta 75 minuter så nu får jag plocka fram saxen. Hur det nu skall gå till för föredraget är ju redan komprimerat till max - jag pratar för mycket

                Nåväl det löser sig - jag kommer nog att ägna mer tid i helgen med att parta istället för att prata
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • PatrikMalmo
                  • July 2010
                  • 1072

                  #23
                  Jepp, resan börjar om några timmar - blir kul det här!! Diväte kommer dock inte, han blev så sugen på de japanska grejerna att han drog till Japan i stället. Vet dock att man kan stöta på brams, hawkse, TYB och mig. Party, party... *s*
                  Bara döda fiskar flyta medströms

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #24
                    Kom hem sent igår kväll - det har varit en oerhört intressant och givande helg i Aarhus Danmark. Där var folk från 10 eller om det nu var 11 länder (några kom ända ifrån södra Europa och USA) och vi hade väldigt trevligt ihop

                    En toppenhelg - jag lovar att i sinom tid skriva ihop en artikel till Zoopet.
                    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 24 October 2011, 09:52.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • PatrikMalmo
                      • July 2010
                      • 1072

                      #25
                      Ett av de bästa arrangemangen jag varit på - de rodde iland detta med bravur!!
                      Bara döda fiskar flyta medströms

                      Kommentar

                      • petnym
                        • May 2002
                        • 5028

                        #26
                        Nu var jag tyvärr inte på detta evenemang, men någon har lagt upp bilder här:
                        Hi guys! I thought this thread could be used for pictures from and discussion about the Aquarium Fair in Aarhus, which were held this weekend (22-23/10-2011). I'll start with telling a little about my experience of the day (I was only there saturday). The first lecture was held by the swedish...
                        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #27
                          Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                          Ett av de bästa arrangemangen jag varit på - de rodde iland detta med bravur!!
                          Ja man är förvånad över hur allt flöt på bra - utan kanske Amanos Aquascaping som faktiskt flöt på lite för bra

                          På lördagen hann jag inte ens med att kolla på mässan utan det var bara föredrag och Tropica-besök.
                          På söndagen däemot så valde jag att bara lyssna på Christel Kasselmanns föredrag (det var det bästa nog det bästa av de föredrag jag lyssnade på) så då spenderade jag några timmar på mässan. Tråkigt bara att det var så få svenskar där - men det var ju knappast arrangörernas fel.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • PatrikMalmo
                            • July 2010
                            • 1072

                            #28
                            Jan Ole hade ett kul föredrag efter Kasselman, tyckte jag. Lite kaosartat, men många intressanta teorier, experiment och funderingar. Märktes att han diskuterat frågorna länge, och sådant som han ansåg som "grundkunskap" var nog nytt för många. En del av hans frågor har jag klurat på länge själv, somligt blev bekräftat och annat får jag revidera. Det var nog det mest lärorika föredraget för min del. Kasselman är dock alltid Kasselman, massa bra info där med och många najs bilder - kul att få en motvikt till Nature-aquarium (hon kör ju Holländskt) samt argument för det - "då kan jag hålla fler arter!!"
                            Bara döda fiskar flyta medströms

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #29
                              Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                              Kasselman är dock alltid Kasselman, massa bra info där med och många najs bilder - kul att få en motvikt till Nature-aquarium (hon kör ju Holländskt) samt argument för det - "då kan jag hålla fler arter!!"
                              Sedan också hennes syn på ett misslyckat akvariefoto - om fiskarna kommer med är det inte så lyckat för då kanske man ser dom istället för växterna
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • hawkse
                                • December 2009
                                • 781

                                #30
                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Sedan också hennes syn på ett misslyckat akvariefoto - om fiskarna kommer med är det inte så lyckat för då kanske man ser dom istället för växterna
                                Den där körde JOP också; "fiskarna är ivägen när jag fotar".

                                Kommentar

                                Arbetssätt...