Installera diskmaskin??
Kollaps
X
-
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
Fiskbloggen -
Kommentar
-
FiskbloggenKommentar
-
FiskbloggenKommentar
-
Nu är det ju inte bänkdiskmaskiner som orsakar vattenskador heller, börjar en blandare läcka så ser man det omgående. En vattenskada är 99/100ggr en läcka med lite vatten som funnits en längre tid. Under diskbänken där man inte ser t.ex.Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.
2 gånger 54L odlingsprojekt
540L Ormhuvudfisk som blev CA
Kommentar
-
jag får handdiska fast att vi har en diskmaskinJag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.Kommentar
-
jag kör vår på kran, har funkat ypperligt i 6år så....Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit
Nunc Est BibendumKommentar
-
Kommentar
-
Nu när jag byggde vårt kök så inhandlades det en ny riktigt snygg blandare,men den var inte Diskmaskin anpassad så då fick jag lämna tillbaka den,och en ny köptes in som var anpassad på en lokal Rörfirma,där fick jag en föreläsning hur det funkar vad som är godkänt m.m.Jag tänkte samma sak jag kör med min kran som jag moterade dit under vasken för en 8år sedan.Men det fick man inte nu för tiden för då gällde inte försäkringen om nån händer,för då är det inte fackmässigt gjort enligt försäkringsbolagetMvh.PatrikKommentar
-
Fattas en skruv men det orkar väl du fixahttp://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=115937 (Numera nedlagt, är ett Malawi)
Det är bara om man börjar, som det omöjliga bli möjligt
http://www.tanganyika.se/index.php
Mvh MikaelKommentar
-
jag har ingen kran på min som jag kan stänga av vattnet till diskmaskinen. jag kopplar bara rakt på toppen av kranen.
jag jobbar som vvs-konsult och det kan inte bli baksug in till någon annan kran. trycket från pumpen är vida överstigande diskmaskinens.
min diskmaskin står på diskbänken så om det skulle bli vattenläcka så rinner allt ner i vasken. känns mycket skönare än att koppla på under bänken där det kan läcka ner på golvet.Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
Köper den för 6 kr
+ frakt. Skicka! Har aldrig förstått mig på Tradera. Får fråga sambon om han har sånt konto
heheLivet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
Nubi, jag slängde upp en bosh skt nånting nånting -04, tog lilla hålsågen och tog upp två små hål precis ovanför skåpluckan under den rostfria diskbänken(50-tals kök) närmst väggen, limmade fast runda små hålringar av trä och drog slangarna den vägen, stängde av vattnet och tog fram den lilla rörkapen, kapade kallvattenröret som går upp till blandaren och här installerade jag T-koppling samt en ballofix, på avloppsidan var det bara att lossa pluggen i kröken och skruva fast, kopplat och klart tog jobbet drygt en timme men då drack jag 2-3 pilsner oxå, i övrigt en underbar maskin, tänk på att inte skölja av disken, bara skrapa av den för matfettet smörjer impellern och om du använder tabletter, ta en halv, om maskinen tenderar att börja låta mycket så slå i en msk matolja nån gång i kvartalet annars riskerar impellerna att kärva vilket är det som orsakar 'tjutet'.
Det är inte svårt, se bara till att vara förberedd, kolla så att slangarna räcker och att allting är tätt. Lycka till!Kommentar
Kommentar