Installera diskmaskin??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nubi
    • March 2009
    • 9026

    #46
    Ursprungligen postat av Gaffel
    Nubi, jag slängde upp en bosh skt nånting nånting -04, tog lilla hålsågen och tog upp två små hål precis ovanför skåpluckan under den rostfria diskbänken(50-tals kök) närmst väggen, limmade fast runda små hålringar av trä och drog slangarna den vägen, stängde av vattnet och tog fram den lilla rörkapen, kapade kallvattenröret som går upp till blandaren och här installerade jag T-koppling samt en ballofix, på avloppsidan var det bara att lossa pluggen i kröken och skruva fast, kopplat och klart tog jobbet drygt en timme men då drack jag 2-3 pilsner oxå, i övrigt en underbar maskin, tänk på att inte skölja av disken, bara skrapa av den för matfettet smörjer impellern och om du använder tabletter, ta en halv, om maskinen tenderar att börja låta mycket så slå i en msk matolja nån gång i kvartalet annars riskerar impellerna att kärva vilket är det som orsakar 'tjutet'.

    Det är inte svårt, se bara till att vara förberedd, kolla så att slangarna räcker och att allting är tätt. Lycka till!
    Kopierar texten och sänder till sambons jobbmail. Han ska ta tummen ur *piiiP* och fixa diskmaskinen inom 2 veckors tid.
    Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

    Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
    Fiskbloggen

    Kommentar

    • Vandal
      • January 2006
      • 1655

      #47
      Ursprungligen postat av Nubi
      Kopierar texten och sänder till sambons jobbmail. Han ska ta tummen ur *piiiP* och fixa diskmaskinen inom 2 veckors tid.
      Det viktiga isåfall är ju att det finns åtminstone 2-3 pilsner i kylen... =)
      over and out /Petter
      Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

      http://saltvattenvandal.blogspot.com/

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #48
        Gör det själv Nubi och ölen är dina att njuta, you can do it!

        Maskinen är alltså en Bosch skt nånting och jag installerade den inte alls -04 utan den köptes ny och installerades -01 när lilla O bara var 5 månader.

        Strax innan julen -09 gick impellern sönder men jag hittade en ny för 200:- och bytte. (bosch ville bara sälja komplett motor med impeller men jag lurade dom allt!)

        Använder inte salt eller sköljmedel, billigaste maskindisktabletterna från lidl(1/2 tablett per disk) skrapar ren men sköljer inte disken och diskar mellan 2-3 maskiner varje dag.(gillar matlagning!)tillsätter en skvätt olivolja i halvåret, hata handdisk!
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #49
          Ursprungligen postat av Gaffel
          Gör det själv Nubi och ölen är dina att njuta, you can do it!

          Maskinen är alltså en Bosch skt nånting och jag installerade den inte alls -04 utan den köptes ny och installerades -01 när lilla O bara var 5 månader.

          Strax innan julen -09 gick impellern sönder men jag hittade en ny för 200:- och bytte. (bosch ville bara sälja komplett motor med impeller men jag lurade dom allt!)

          Använder inte salt eller sköljmedel, billigaste maskindisktabletterna från lidl(1/2 tablett per disk) skrapar ren men sköljer inte disken och diskar mellan 2-3 maskiner varje dag.(gillar matlagning!)tillsätter en skvätt olivolja i halvåret, hata handdisk!
          Haha, öl är inte min grej
          Han säger att han ska fixa när jag jobbar helg. nästa helg. Får väl se. som protest har jag slutat diska
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          Arbetssätt...