Ett stim till i soppan tack

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rebah
    • January 2012
    • 410

    Ett stim till i soppan tack

    ..men vilken slags fisk ska man ta?
    Akvariet är 300L och där finns just nu indisk glasmal 15st, guldtetra 10st, en regnbågshaj, en chokladmal, en "clownpleco", en syno hybrid och neritina snäckor. Ett äh sydasikanskt biotopakvarium..
    Skulle möjligtvis kunna flytta guldtetrorna men det hjälper ju inte så mycket. Blev lite av ett hem för oönskade fiskar.
    Skulle vilja ha ett stim som håller till i övre delen, och gärna lite lugnare fiskar. Funderar på vinkeltetra eller bilbukar.
    Slut på vattentest vätskor, men tempen ligger på 25-26, något högre under sommaren, och akvariet har varit igång i ett par år nu utan problem. Tips och råd önskas
    "The trees move... do you not see it?"
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Ett stim bilbukar är riktigt coolt och lite ovanligt, tycker jag

    Annars, tja...ett stim rödmunstetror?
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Rebah
      • January 2012
      • 410

      #3
      Rödmunstetror är ju snygga med, men de brukar la hålla till lite längre ner? Tror jag testar bilbukar, passar bra in med de andra färglösa stimfiskarna. Lite osäker bara om jag bör sänka vattennivån lite för hopputrymme, och hur mycket i så fall. Bara ett par cm mellan ytan och täckglaset nu.
      "The trees move... do you not see it?"

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        De hoppar bara om de blir stressade, och det bör väl inte hända så ofta? Ha du kvar vattenytan på samma nivå.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • Berserken
          • December 2005
          • 472

          #5
          kilfläcksraboror håller till lite högre i karet

          Kommentar

          • Rebah
            • January 2012
            • 410

            #6
            Ah, antog att de var fiskar som brukar hoppa en del bara, ser ju ut som små flygfiskar, så tänkte bara att sänkning av vattennivån skulle öka trivselfaktorn
            Kilfläcksrasboror har jag haft i med, flyttade dom eftersom jag ville haft några lite lugnare fiskar bara. Synon är livlig så det räcker och blir över
            "The trees move... do you not see it?"

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              #7
              håll koll när du gör vattenbyte. det är då dom kan bli skrämmda och hoppa ur akvariet

              Kommentar

              Arbetssätt...