''utebo'' för salamander, hur kan man fixa det ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flaxss
    • November 2008
    • 1718

    ''utebo'' för salamander, hur kan man fixa det ?

    hej hej

    Hur skapar man ett rymningssäkert och djur/barnsäkert (andra djur/barn som inte ska komma åt) ''utebo'' åt en salamander ?

    bor i lägenhet med uteplats (och balkong med lite sol) och har funderat på damm, men tror inte det blir så aktuellt med det. har att tillgå akvarium i olika storlekar som jag kan ha ute. eller vad kan man annars ha förutom en damm ? badtunna ? murbalja ?

    har ni nått förslag till hur man kan gå tillväga ? hur bygger/gör man ? funderar på en soldriven pump blir det tillräckligt ?

    Tack
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #2
    du kan väl sätta upp ett akvarie ute. fast istället för en ljusramp så sätter du bara typ stålnät över. då får du solljus som är mycket nyttigt helt gratis
    ha karet på ett litet bord eller något likanande så det inte står på marken. sen bör du nog inte ha den ute om inte du är ute också, eller iallafall så att du går ut och ser så den är OK någon gång var 15 min kanske. om det blir för varmt i buren så kan salamandern får värmeslag. så den behöver något ställe i buren som det finns skugga på.

    nu när det är såhär varmt ( 23 grader+) så har jag min skäggagam ute 2-3 gånger i veckan i en bur som jag har snickrat ihop själv. han älskar det och man märker att han blir piggare av riktiga UV strålar och solljus.

    Kommentar

    Arbetssätt...