Är era räkor artiga vid matningen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ramnissan
    • October 2007
    • 514

    #46
    Ursprungligen postat av Eurydike
    Mina blue pearl bor ihop med trådfensregnbågar (Iriatherina werneri), vilket för övrigt är ett perfekt räksällskap, och där kan räkorna få för sig att "tränga" sig före fiskarna till maten och regnbågarna låter dem hållas. De simmar ihop räkor och fiskar ibland så man tror de stimmar ihop. Fiskarna har lite respekt och räkorna ingen alls
    *skrattar så tårarna rinner* Underbart!!

    Kommentar

    • Ramnissan
      • October 2007
      • 514

      #47
      Nu är inte mina artiga längre..
      Högdräktiga honor som kliver fram och bara sliter maten ur klorna på de andra, sedan fräser de iväg som torpeder till någon rot..*S*..
      Har köpt någon form av räkpellets och det var tydligen en favorit hos mina räkor.

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #48
        Ja, helt klart är det ju så att om artigheten försvinner så får man försöka mata mer eller hellre oftare. Jag försöker ge lite på morgonen också. Samma med fiskarna, nyförlösta levandefödare som beteer sig som rovdjur svälter ihjäl om man inte ger dem något matigare och tätare måltider...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • danneregner
          • October 2006
          • 1347

          #49
          ja här e de iallafall ingen artighethttp://www.youtube.com/watch?v=h-4V3...eature=related
          Diskus

          Kommentar

          • Ramnissan
            • October 2007
            • 514

            #50
            Ursprungligen postat av Katharina
            Ja, helt klart är det ju så att om artigheten försvinner så får man försöka mata mer eller hellre oftare. Jag försöker ge lite på morgonen också. Samma med fiskarna, nyförlösta levandefödare som beteer sig som rovdjur svälter ihjäl om man inte ger dem något matigare och tätare måltider...
            Precis, här blev de som galna när jag började med räkpellets..*S*.. Så nu fördelar jag upp dessa så att jag vet att det blir 1 var åt dem vid matningarna.
            Sedan köpte jag 10 nya småttingar förra veckan så de är fler nu, det är nog också en av anledningarna till brutaliteten vid matningen.

            Har kört igång ett 60 liters kar till räkorna, men det får gå i minst tre veckor med kampfiskhanen och tre honor innan jag vågar stoppa ner mina räkor där. Kampfiskarna får då flytta hem till sitt 720 liters igen.

            Kommentar

            • Ramnissan
              • October 2007
              • 514

              #51
              Ursprungligen postat av danneregner
              ja här e de iallafall ingen artighethttp://www.youtube.com/watch?v=h-4V3...eature=related
              *asg* Nej det kan man ju lugnt säga..
              Så ser det inte ut här hemma iallafall, men det beror nog mest på att jag inte har så fasligt många..än..

              Kommentar

              Arbetssätt...