Är era räkor artiga vid matningen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sting
    • September 2007
    • 481

    #16
    lilli76 vilken sorts räkor

    iförrgår satt ialla fall en av mina körsbär (med äggfläck) och försvarade maten det var kul att se inte förens hon var någolunda mätt fick dem andra äta

    Kommentar

    • Dysnomia
      • April 2004
      • 1692

      #17
      Ursprungligen postat av sting
      lilli76 vilken sorts räkor

      iförrgår satt ialla fall en av mina körsbär (med äggfläck) och försvarade maten det var kul att se inte förens hon var någolunda mätt fick dem andra äta
      Humle..
      Ja, det är bra det! Gravida ska klart äta bäst och mest! Bra att det är lite ordning på henne!
      Skånetös i Dalarna
      MIN ZOON!

      Kommentar

      • Ramnissan
        • October 2007
        • 514

        #18
        Ursprungligen postat av lili76
        *S* Ja, vem ger sig på en räka "modell större"..?
        Får tillökning i räkkaret i morgon. Ska bli kul och se om de beter sig annorlunda!
        Åhh, så roligt!
        Då får du berätta om beteendet ändrats när räklingarna anlänt.

        Kommentar

        • Eurydike
          • September 2004
          • 931

          #19
          Ursprungligen postat av lili76
          Humle..
          Ja, det är bra det! Gravida ska klart äta bäst och mest! Bra att det är lite ordning på henne!
          Åh, vad spännande! Jag gillar mina humlor jättemycket. De och Blue Pearl är favoriterna. inte för att det är något fel på de andra iofs...

          Kommentar

          • Dysnomia
            • April 2004
            • 1692

            #20
            Ursprungligen postat av Eurydike
            Åh, vad spännande! Jag gillar mina humlor jättemycket. De och Blue Pearl är favoriterna. inte för att det är något fel på de andra iofs...
            Vad kul att höra!! Man hör inte mycket av humlor, det är så mycket med CR/CB, tiger och blåa och... *S* Finns ju så otroligt många vackra!
            Ser verkligen fram emot att få hem dom! Ska bli väldigt kul med två olika sorter att studera.. Hoppas att de inte är för blyga utan att jag får fota någon av dom i morgon. Macro och sedan zoom på datorn, så man kan studera utseende ingående...
            Skånetös i Dalarna
            MIN ZOON!

            Kommentar

            • Eurydike
              • September 2004
              • 931

              #21
              Nej jag har undrat varför man hör så lite om humlor och varför de inte är populärare. Jag tycker de är jättefina. Kan både finnas i svart vitt och beige brunt med nästan lite guldigt skimmer. En snygg humla slår en BC vilken dag som helst. Snyggt när de är svarta i ansiktet tycker jag.
              Trevliga, oskygga men framåt och nyfikna. Mer aktiva än körsbär och blå.

              Kommentar

              • Dysnomia
                • April 2004
                • 1692

                #22
                Låter precis som räkan jag vill komplettera med! Så bra att jag gick på instinkten!
                Ja, jag tycker det är konstigt. Men nu jäklar ska det bli "prata humlor" av! *S*
                Skånetös i Dalarna
                MIN ZOON!

                Kommentar

                • evus
                  • September 2006
                  • 729

                  #23
                  I mitt fall beror det på att jag har misslyckats med mina humlor.... Visst får de räklingar men mitt bestånd är i alla fall på utdöende Just nu beror det på att mina WP har totalt tagit över räkburken som de går i och utkonkurrerat humlorna, men även när de gick själva så trivdes de aldrig riktigt hos mig.......
                  This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                  Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                  Kommentar

                  • Dysnomia
                    • April 2004
                    • 1692

                    #24
                    Åh nej... Så tråkigt!
                    Känns lite så. Man får inte "välja själv", utan de väljer var de trivs. Oavsett vad man gör.
                    Skånetös i Dalarna
                    MIN ZOON!

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      #25
                      Både de och tigrar kan väl korsa sig med Crystal, eller hur?? Annars skulle jag gärna ha... Men om de inte går att ha med så många sorter och de är svåra så har det nog bidragit till att de inte är så populära, kanske...
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      • Eurydike
                        • September 2004
                        • 931

                        #26
                        Det är därför jag valt att köpa in bara några stycken av lite sorter jag är intresserad av och testa hur vi trivs med varann Se utökar jag stammarna till våren om allt stämmer.

                        Kommentar

                        • Eurydike
                          • September 2004
                          • 931

                          #27
                          Ursprungligen postat av Katharina
                          Både de och tigrar kan väl korsa sig med Crystal, eller hur?? Annars skulle jag gärna ha... Men om de inte går att ha med så många sorter och de är svåra så har det nog bidragit till att de inte är så populära, kanske...
                          Neocaridina kan korsa sig med neocaridina och caridina med caridina. Enkelt! Sen finns undantag för vissa "underarter" som ogärna ska korsa sig med varann.

                          Kommentar

                          • Katharina
                            • December 2006
                            • 4045

                            #28
                            Ursprungligen postat av Eurydike
                            Neocaridina kan korsa sig med neocaridina och caridina med caridina. Enkelt! Sen finns undantag för vissa "underarter" som ogärna ska korsa sig med varann.
                            Jaha.. Och vilka tillhör vad??? Jag är dålig på att lära mig sån´t, jag är en allmänt förvirrad människa Crystal tillhör caridina eller hur!!?
                            Ha dé bäst... Tina

                            Kommentar

                            • Dysnomia
                              • April 2004
                              • 1692

                              #29
                              Ursprungligen postat av Eurydike
                              Det är därför jag valt att köpa in bara några stycken av lite sorter jag är intresserad av och testa hur vi trivs med varann Se utökar jag stammarna till våren om allt stämmer.
                              Ja, jag är vääääldigt sugen på en beställning från Tyskland med tiden... Men det får ju bli just så; några få av olika för att se vilka som fungerar och känns rätt. Jag bråkar ju dessutom med ett ganska högt pH ur kranen vilket gör saker lurigare..
                              Skånetös i Dalarna
                              MIN ZOON!

                              Kommentar

                              • evus
                                • September 2006
                                • 729

                                #30
                                Ursprungligen postat av Katharina
                                Jaha.. Och vilka tillhör vad??? Jag är dålig på att lära mig sån´t, jag är en allmänt förvirrad människa Crystal tillhör caridina eller hur!!?

                                Här kommer Radioaktiva Räkors eminenta tabell i repris:

                                This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                                Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                                Kommentar

                                Arbetssätt...