Amanoräka bär rom :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    Amanoräka bär rom :)

    Jag fick idag en riktigt stor överaskning. Har 4-5st Amanoräkor i mitt 112Liters. 1 av dessa är ganska stor, ca 4cm lång och tjock o fin. nyss då jag kom hem från sthlm och satt o pysslade lite med karet så såg jag att den bär på rom. Riktigt häftigt är det, det e svart rom vilket ser mer intressant ut än tex körsbärsräkornas som är vit

    jag fick veta att dessa är väldigt svårodlade, stämmer detta?

    hur ska jag göra med honan som bär på rom? ska jag låta henne vara eller lägga henne någon annanstans. Jag läste också att Amano yngel behöver speciellt vatten. Bräckvatten lr vad det heter, hur gör man detta ??

    Jag är riktigt glad över det som skett men dock lite nervös eftersom jag inte har någon aning om hur jag ska göra, help me

    Mvh Amaro
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av Amaro
    jag fick veta att dessa är väldigt svårodlade, stämmer detta?
    Ja.
    Ursprungligen postat av Amaro
    hur ska jag göra med honan som bär på rom? ska jag låta henne vara eller lägga henne någon annanstans.
    Låt henne vara.

    Ursprungligen postat av Amaro
    Jag läste också att Amano yngel behöver speciellt vatten. Bräckvatten lr vad det heter, hur gör man detta ??
    Blanda salt i vattnet så blir det först bräckt, sedan saltvatten...

    Ursprungligen postat av Amaro
    Jag är riktigt glad över det som skett men dock lite nervös eftersom jag inte har någon aning om hur jag ska göra, help me
    Här finns tips om du verkligen skall försöka odla dom: http://mikes-machine.mine.nu/breeding_yamato.htm
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    Arbetssätt...