Nytt räkmagasin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Nytt räkmagasin

    I september startar ett nytt "skaldjursmagasin" på tyska - caridina
    Magasinet kommer ut med 3 nummer per år och kostar 19,50 EUR/år för de som inte bor i Tyskland
    Mer info finns här http://www.aquaristik-online.de/index_caridina.asp
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • ralp
    • October 2004
    • 639

    #2
    TACK - Kjell - för tipset - det missade jag totalt. Ser lovande ut när man tittar på autorenlista. (Jag beställde direkt).

    För de som inte vill betala kan jag tipsa om en "mindre proffsig" gjord onlinemagasin i samma ämne som man kan ladda ner - gratis:


    Hejhopp. Ralp
    110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
    Vittina semiconica; Neripteron auriculata
    18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
    16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av ralp
      För de som inte vill betala kan jag tipsa om en "mindre proffsig" gjord onlinemagasin i samma ämne som man kan ladda ner - gratis:


      Hejhopp. Ralp
      Mycket trevligt magasin

      Kan också tipsa om ett litet trevligt häfte/bok som getts ut på polska (även om jag inte fattar så mycket verkar den vara bra av det jag kan utläsa .
      Boken har titeln Krewetki Slodkowodne och är skriven av Pawel Szewczak och Jackie Sawicka. Jag fick boken av Pawel som är en riktigt trevlig prick
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Lite imponerad över att ni orkar plöja igenom dom där tidningarna på tyska... Min skoltyska tycks ha rostat alltför mycket.
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av petnym
          Lite imponerad över att ni orkar plöja igenom dom där tidningarna på tyska... Min skoltyska tycks ha rostat alltför mycket.
          Genau
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • ralp
            • October 2004
            • 639

            #6
            Ursprungligen postat av petnym
            Lite imponerad över att ni orkar plöja igenom dom där tidningarna på tyska... Min skoltyska tycks ha rostat alltför mycket.
            Inte speciellt konstig om man har tyska som modersmål :P

            Hejhopp. Ralf
            110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
            Vittina semiconica; Neripteron auriculata
            18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
            16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

            Kommentar

            • ralp
              • October 2004
              • 639

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              I september startar ett nytt "skaldjursmagasin" på tyska - caridina
              Magasinet kommer ut med 3 nummer per år och kostar 19,50 EUR/år för de som inte bor i Tyskland
              Mer info finns här http://www.aquaristik-online.de/index_caridina.asp
              Paketet dumpade ner i brevlådan. Jag fick med mig lite räkspecialfoder från JBL eftersom jag tillhörde de första 250 stycken som beställde. KANONtidning för räkidioter. Rekommenderas varmt. Tack för tipset.

              Hejhopp. R
              110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
              Vittina semiconica; Neripteron auriculata
              18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
              16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

              Kommentar

              • Twinkelstar
                • September 2006
                • 13

                #8
                hm, då kanske du kan översätta den till Svenska för oss andra räk fantaster
                /Lisa med 3 gojer och ett akvarium

                Kommentar

                • rödtoppen
                  • June 2006
                  • 3148

                  #9
                  Ursprungligen postat av Twinkelstar
                  hm, då kanske du kan översätta den till Svenska för oss andra räk fantaster
                  kan inte heller någon tyska ........finns det inget på engelska??
                  / dtoppen /

                  Kommentar

                  Arbetssätt...