Hur kan man ha Räkor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    Hur kan man ha Räkor.

    Jag har ett 360 liters akvarium där jag har mina scalarer.Jag har en ancistrus och några pansarmalar där.
    de få malar jag har klarar inte att hålla undan alla alger, så nu fick jag höra att vissa räkor är algätare? Stämmer detta?

    Problemet här är att akvariet är 8-kantigt, så det är inte så mycket bottenyta för malarna att röra sej på.Jag försökte med Ottocinklus, men scalarena mumsade i sej dom, så det gick inte.

    Skulle jag kunna släppa ner några räkor, så de kan hjälpa till att hålla rent? Ligger de bara på botten eller rör de sej runt i akvariumet?

    Hjälp mej om ni kan.

    Mvh.Ida
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av ida72
    Skulle jag kunna släppa ner några räkor, så de kan hjälpa till att hålla rent? Ligger de bara på botten eller rör de sej runt i akvariumet?
    De kommer nog susa runt utav bara sjutton (tills scalarerna fått tag på dom, vilket borde gå ganska fort)... ;-)
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • ciklidtok
      • March 2005
      • 1466

      #3
      Ursprungligen postat av petnym
      De kommer nog susa runt utav bara sjutton (tills scalarerna fått tag på dom, vilket borde gå ganska fort)... ;-)
      Så du tror det kan vara en dum ide att släppa ner räkor däri? Jag tänkte om jag kanske får tag på lite större modell, om det finns större?

      Mvh.Ida
      720L SA-/CA. Övriga
      375L Biotop, skalarer
      275L Malawi
      240L Blandat


      Kommentar

      • MalawiMannen

        #4
        Ja du Japonica räkan är större men inte säkert att den klarar sig ,
        Men köp kanske 3 o gör ett försök.

        Kommentar

        • ciklidtok
          • March 2005
          • 1466

          #5
          Ursprungligen postat av MalawiMannen
          Ja du Japonica räkan är större men inte säkert att den klarar sig ,
          Men köp kanske 3 o gör ett försök.
          Jag kanske skall försöka med det. Scalarena är ju inga småttingar, den minsta är väl runt 12 cm. "utan fenor". Hmmm.....måste nog fundera på det här litegrann

          Mvh.Ida
          720L SA-/CA. Övriga
          375L Biotop, skalarer
          275L Malawi
          240L Blandat


          Kommentar

          Arbetssätt...