2 "gravida" amano...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kessie
    • February 2006
    • 37

    2 "gravida" amano...

    Hej, finns det någon som lyckats föda upp amanoyngel och kan ge instruktioner som en stackars amatör kan följa? Mina räkor har växt otroligt snabbt, och nu bär 2 av dem rom. Såg det plötsligt, vet inte hur länge de gått. Akvariet är fullt av yngel, och jag har 10 räkor, så jag antar att det är honorna som måste flyttas. NÄr, var, hur? Är det ens lönt att försöka? /lena
  • CalleAkvarist
    • November 2005
    • 1059

    #2
    Azur här på Zoopet har lyckats, och här beskriver han hur man gör:

    Lycka till!

    Kommentar

    • petnym
      • May 2002
      • 5028

      #3
      Följ råden i Azurs artikel ovan. Använd "riktigt" salt avsett för saltvattensakvarier... Flytta honorna innan dom släpper "ynglen". Dessa är så små att det är hopplöst att fånga in dom när dom är frisimmande.
      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

      Kommentar

      • kessie
        • February 2006
        • 37

        #4
        Ju mer man läser desto mer snurrig i bollen blir man... hur mäter man längden på räkan? från sprötens spets till stjärten eller? mina räkor är inte några 5 cm i kroppen, men de har svarta ögon och liknar amano på pricken. De är inte alls blyga utan springer omkring hela tiden...

        Kommentar

        Arbetssätt...