Jag har blivit med tigrar!!! Jihoo!!
Jag kunde inte hålla mig när jag såg dom i affären!! Visst ser den lite blå ut?!
Det är inte säkert att det är den blåaste av dom men 5 relativt blågrå, en med riktigt blågrå färg och en ljus med bara ränder.
Räkig fakta...
Kollaps
X
-
-
Dom ser fina ut. Honan börjar få jätefin färg. Det där med att fota genom välvd ruta har jag testat en gång. det blev inte bra alls.
Bok-, eller eklöv är en höjdare hos räkorna i alla fall.Lämna en kommentar:
-
-
-
-
-
Det ÄR en enda röra. Personligen tycker jag att det är både irriterande, frusterande men samtidig också liiite spänande. I min enfald trodde jag att vetenskapsfolk(män) hade bättre koll på alla djur på vår planet innan jag begav mig in i akvariehobbyn.
Hejhopp. RalpLämna en kommentar:
-
-
Det är uppriktigt sagt ett rent helsicke att reda ut vilka som är vilka i i C. serrata-gruppen. Olika uppgifter anges på olika hemsidor - det verkar vara en enda röraLämna en kommentar:
-
Den där beskrivningen ser riktigt bra ut tycker jag. Jag ser fram emot när artbeskrivningarna är klara... fast det blir dom ju aldrig helt förstå med så många olika sorterLämna en kommentar:
-
Tack för hjälpen!
Intressant med artbeskrivningen! Kul när den kommer igång!!!
Länken om korsningsrisken har jag lagt in bland Favoriter nu!
Så, om man summerar.
Ingen risk att Crystal Red och körsbärsräkor korsar sig.
Och svårt se könsskillnad på Crystal Red...
Rätt uppfattat?Men köper du ett gäng med Crystal red så är det inte speciellt troligt att det bara blir ena könet. Dom minsta antal jag skaffat av olika caridinaräkor är 6-7 och det har hittills alltid varit nästan hälften hanar och hälften honor.
Men det finns en liten risk när man blandar olika sorter även om dom nu inte korsar sig, men att en sort är mycket mer produktiv och nästan tar över hela karet så dom andra inte syns speciellt mycket.Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar: