Biräkor! Det vore ju nåt för mig:-)
Är ju inte bara räk och snäck intresserad utan biodare oxå, kanske kunde jag slå ihop mina intressen och odla biräkor kanske..?? hihi
Räkig fakta...
Kollaps
X
-
Det rosa äckliga man ser är en liten trädgren som kom med när jag hade plockat löv i skogen senast.....kanske en bokgren
Max 7-8 mm i diameter och nån decimeter lång.
Perfa för små räkor att gå påLämna en kommentar:
-
Kan det vara en "rotstock" till någon Cryptocoryne eller liknande kanske?Lämna en kommentar:
-
?
Lämna en kommentar:
-
drd, vad är det för rosa äcklig sak på de två nedersta bilderna?!Lämna en kommentar:
-
-
Ah - då måste du ju dela med dig!! 14 körsbär måste ju vara värda minst - fem bee-isar!!Jag hittade för någon vecka sedan yngel i min lilla Crystal Red burk. Räknade in elva stycken igår kväll
Dessa kommer också från Tyskland och mässan i Duisburg. Jag trodde det var skräp i akvariet och blev alldeles saliga när jag såg att de blott en -1½ mm stora skitpartiklarna var små miniatyrCR-isar! Grattis på er till era säkbebbar!
Sitter du och hackar på datorn med nyopererad handled nu?
Lämna en kommentar:
-
Så nu har jag äntligen sett dom !!!
Jag pratar så klart om mina yngel från dom tyskköpta biräkorna
Rensa lite ibland flytväxterna och sedan så ploppa det fram 5-6 små miniräkor, lika randiga som sina föräldrar och lika fina !!
Jäkligt små att se så jag fick plåta lite med sonykameran som har 1 cm närgräns på macrolägetså det blev sådär men man ser att det är små randiga miniräkor iaf.
Otroligt kul. Ska bli spännande att höra hur många yngel det blir.
Jag är väldigt avundsjuk på dina räkorLämna en kommentar:
-
Rensa lite ibland flytväxterna och sedan så ploppa det fram 5-6 små miniräkor, lika randiga som sina föräldrar och lika fina !!
Jäkligt små att se så jag fick plåta lite med sonykameran som har 1 cm närgräns på macrolägetså det blev sådär men man ser att det är små randiga miniräkor iaf.
Jag hittade för någon vecka sedan yngel i min lilla Crystal Red burk. Räknade in elva stycken igår kväll
Dessa kommer också från Tyskland och mässan i Duisburg. Jag trodde det var skräp i akvariet och blev alldeles saliga när jag såg att de blott en -1½ mm stora skitpartiklarna var små miniatyrCR-isar! Grattis på er till era säkbebbar!
Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
Fast den här honan var helt vuxen!! Hon måste ha varit död innan för dom är verkligen snabba på att sprätta iväg när nån fisk kommer för nära.
Mycket mystiskt!!Lämna en kommentar:
-
Usch då. Jag har själv märkt att när man har smått i burken kollar man ev övriga akvarieinnevånare mer misstänksamt och sneglar dom åt yngeln så blir det flyttLämna en kommentar:
-
USCHELIBUSCH!!!
Jag såg just nåt hemskt!! En körsbärshona som satt fast med huvudet i en rosenteras mun!! Huvudet var i stort sett uppätet!!
Jag tippar på att hon var död innan dom tog hemnne, men jag vet inte säkert!!
Det är första gången någon av tetrorna har visat nåt intresse alls för räkorna, dom har inte ens rört yngel tidigare..
Lämna en kommentar:
-
Grattis Nitra98 vad kul. Är dom 2 mm är dom nog väldigt nykläcka. Du kommer säkert att se fler och fler för varje gång du sätter dig och spanar in i karet.
Själv räknar jag in rätt nya tigeryngel från två kullar. Igår såg jag sju som mestDet skulle kunna finnas uppåt 50-60 st, men det gör det nog inte.
Ja, när jag väntade på körsbärsyngel så tog det en evighet innan jag såg något trots att jag visste att flera honor hade gått med rom, men när jag väl fick syn på yngel så kryllade det över hela burken! Och då var det redan ca 3 olika kullar, det syntes på de olika storlekarna. Så jag hade inte räknat med att få se Cr-yngel så tidigt, särskilt med atnke på att jag bara har en enda hona...!
Hur fort växer CR-yngel? *ivrig*Lämna en kommentar:
-
Japp, jag har bara därifrån. Jag vill inte blanda upp dom med mindre färgade. Men jag tycker att mina tigrar är väldigt bruna med baraen blå ton. Det ska bli kul att få se alla på en gång nån gång. Jag har bara sett 2 eller 3 hittills. Och jag tror att det är samma som visar sig gång på gång.
Spännade är det!!!!!!! Jiiihooo!!! Jag tycker att det är så fantastiskt roligt med räkor!!!Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: