Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • robinason
    svarade
    Det där Granulatfodret ni pratar om, nån som kan beskriva det lite närmare. Jag vill gärna att mina CR ska "bli lite romatiskare" oxå:-)

    Kunde inte låta bli att kompleteringsköpa två stycken när jag var i butiken igår, så nu har jag åtta CR, så någon slags romans mellan någon borde väl uppstå hoppas man:-)

    Jag har matat med flingfoder, och ibland har jag gett dom ett foder som jag tror är till för guldfiskar, typ orange bollar somhelst flyter, men får man dom att sjunka så fångar räkorna gärna en boll och sitter och mumsar på.

    /Robert

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Tigerräkor

    Här är tre (fyra) helt olikfärgade tigerräksynglingar från samma kull.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Här är den gravida "humleräkan" (sp. "Breviata") som gömmer både huvud och stjärt. Men rommen, som visar ynglens ränder, fick jag på bild i alla fall.
    Hon fick ner rommen 4e nov och borde få yngel i början på dec. Bara en vecka kvar
    Så spännande!!
    Mina Cr ska ju också få ungefär då..

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Här är den gravida "humleräkan" (sp. "Breviata") som gömmer både huvud och stjärt. Men rommen, som visar ynglens ränder, fick jag på bild i alla fall.
    Hon fick ner rommen 4e nov och borde få yngel i början på dec. Bara en vecka kvar
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    He! he! Nu har jag "smittat" nya med räkfrossa Välkomna ner i räkträsket Pjotr och Monica

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Janne Wester ser också stor skillnad på räkorna efter han börjat mata med samma som dig, miiaoo. Dom klarar skalömsningarna bättre och snäckorna i samma kar får mycket bättre skal.

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Jag matar med Aquatic nature granulatet varje dag och ahr gjort det i en månad ca. Jag vet inte om jag ska tacka det för effekten det har på min Crystal reds romantiska läggning.
    I alla fall så har två honor fått rom för första gången sen dess och hanarna har rejs just nu för en tredje hona.

    Fodret och den nya bättre miljön verkar ha triggat dom ordentligt! Superkul tycker jag som har haft CR i ett halvår utan någon tillökning.

    Edit: Räkan på bilden fick rom ett par dagar efter bilden togs.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Choffe
    svarade
    jo då. och svåra att få syn på:P har sett en räka vid tre tillfällen, så man får väll hoppas att det inte var samma

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Grattis! Då kommer du nog att hitta fler snart. Visst är dom små och gulliga

    Lämna en kommentar:


  • Choffe
    svarade
    nu har jag sett det första körsbärsynglet typ 3 mm och genomskinligt väntar bara på att se fler än en hehe......

    Lämna en kommentar:


  • Choffe
    svarade
    Ursprungligen postat av miiaoo
    Jo, läs Ralps inlägg ovanför!!



    Japp, det är bara att skaffa fler kar. Jag har tre räkkar igång och vill ha fler.

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Ursprungligen postat av Choffe
    asså....är inte dedär superbra kvalitet/färgvariant!? och sen till det priset, vilket kap!!!

    vill ha!!!!!!! (räkor, fler kar!)

    mvh christoffer
    Ursprungligen postat av ralp
    Grattis - miiaoo - en riktig lyckoträff - inte nog med priset utan också speciellt med färgvarianten. Dina Tiger ser ut som en "första steg" till de riktig djupblåa Tiger som det fortfarande urvalodlas på i Tyskland. Om du har ork, möjligheter, tid och plats så kan du säkert får fram en egen stam med blåa Tiger. Dina Tiger är "mycket" blåare än som de vanliga blåbruna som räknas som "första steg". Dessutom verkar det så att dina har redan de blonda ögonen... Kul!

    Hejhopp. Ralp

    Jo, läs Ralps inlägg ovanför!!



    Japp, det är bara att skaffa fler kar. Jag har tre räkkar igång och vill ha fler.

    Lämna en kommentar:


  • Choffe
    svarade
    Ursprungligen postat av miiaoo
    Jag har blivit med tigrar!!! Jihoo!!

    Jag kunde inte hålla mig när jag såg dom i affären!! Visst ser den lite blå ut?!
    Det är inte säkert att det är den blåaste av dom men 5 relativt blågrå, en med riktigt blågrå färg och en ljus med bara ränder.
    asså....är inte dedär superbra kvalitet/färgvariant!? och sen till det priset, vilket kap!!!

    vill ha!!!!!!! (räkor, fler kar!)

    mvh christoffer

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Jättekul, dom trivs i karet nu. Då blir det väl små polkagrisrandiga pyttisar snart
    (Ska lägga namnet Johan på minnet)

    Lämna en kommentar:


  • miiaoo
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Janne Wester tar fisk/räkor från Imazo. Hm... jag borde nog åka till Arninge och kolla hur deras tigrar ser ut. Kände ett plötsligt ha-begär igen

    Jag tror att killen som vet vart dom finns heter Johan. Dom andra visste inget igår utan hänvisade till honom. Så hoppas att det är han som jobbar när du åker dit.

    Mina CR har rejs igen och honan med rom ser jättefin ut. Nu har dom kommit igång med fortplantningen ordentligt känns det som!!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...