Grattis - miiaoo - en riktig lyckoträff - inte nog med priset utan också speciellt med färgvarianten. Dina Tiger ser ut som en "första steg" till de riktig djupblåa Tiger som det fortfarande urvalodlas på i Tyskland. Om du har ork, möjligheter, tid och plats så kan du säkert får fram en egen stam med blåa Tiger. Dina Tiger är "mycket" blåare än som de vanliga blåbruna som räknas som "första steg". Dessutom verkar det så att dina har redan de blonda ögonen... Kul!
Hejhopp. Ralp
Jaha, oj vad roligt!!!
Inte fattade jag att det var så fina räkor som simmar här hemma. Jo, jag ska nog försöka urvalsodla lite senare på dom där. Ska bara låta dom bli lite fler först. Sen måste jag övertala mannen att jag måste ha fler kar..
Senast redigerad av miiaoo; 16 November 2006, 09:07.
...Jag kunde inte hålla mig när jag såg dom i affären!! Visst ser den lite blå ut?!
Det är inte säkert att det är den blåaste av dom men 5 relativt blågrå, en med riktigt blågrå färg och en ljus med bara ränder.
Grattis - miiaoo - en riktig lyckoträff - inte nog med priset utan också speciellt med färgvarianten. Dina Tiger ser ut som en "första steg" till de riktig djupblåa Tiger som det fortfarande urvalodlas på i Tyskland. Om du har ork, möjligheter, tid och plats så kan du säkert får fram en egen stam med blåa Tiger. Dina Tiger är "mycket" blåare än som de vanliga blåbruna som räknas som "första steg". Dessutom verkar det så att dina har redan de blonda ögonen... Kul!
Jag frågade Janne senast i dag och då hade de inte ens tigerräkor från hans leverantör. Det är möjligt att de har samma leverantör men inte säkert. Det skadar inte att fråga
Dom tar hem från Simontorp ute i Arninge i alla fall. Sonja vet säkert vilken leverantör Janne har..
Sen så är jag relativt säker på tigrarna på Zookompaniet har varit i det akvariet i några månader i alla fall. Det är ju inte så många som köper där, räkor alltså. Särskilt inte om inte personalen vet om att dom har räkor hemma. Räkorna i fråga hade dessutom ynglat av siog i omgångar vilket styrker min teori.
Senast redigerad av miiaoo; 15 November 2006, 19:06.
Jag frågade Janne senast i dag och då hade de inte ens tigerräkor från hans leverantör. Det är möjligt att de har samma leverantör men inte säkert. Det skadar inte att fråga
Senast redigerad av evus; 15 November 2006, 19:03.
Anledning: fel ord
Det var som sjutton, har dom räkor där. Har dom andra sorter också?
Bara körsbär och amanoräkor.
Det är bara en kille där som vet att dom har räkor, dom andra är ovetande..
Å killen visste inte ens vad det var för sort, han trodde att det var humlor eller nåt eftersom alla säger olika, sa han.
Men dom kan ta hem tiger, körsbär och gröna vet jag i alla fall..
Jag köpte dom på Zookompaniet i Arninge, Täby. 29 kr st fast jag betalade för tre och fick sju!! För dom var så små och följde med upp i håven och killen orkade väl inte släppa tillbaks dom!!
Det var som sjutton, har dom räkor där. Har dom andra sorter också?
Kul! Var där för 3 veckor sedan för att köpa tillbehör till mitt malawiakvarium. Då hade de inga när jag frågade. De hänger väl på trenden så gott de kan
Jag köpte dom på Zookompaniet i Arninge, Täby. 29 kr st fast jag betalade för tre och fick sju!! För dom var så små och följde med upp i håven och killen orkade väl inte släppa tillbaks dom!!
Lämna en kommentar: