Yellow rabbit spotted

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drlavey
    • October 2011
    • 217

    Yellow rabbit spotted

    Yellow rabbit spotted snigel! Nån som har någon erfarenhet eller vet något om dem? Jag fick en i present av min bror nämligen och hittar ingen artbeskrivning på dem här!
    100 L sällskaps m Endler, Rineloricaria lima och blackmolly
    640 L SA, Bland annat Diskus
    450 L Viktoria ciklider
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #2
    är det denna? Klicka på bilden för större version

Namn: yellow_spotted_rabbit_snail.jpg
Visningar: 1
Storlek: 157,8 KB
ID: 2137739

    isåfall, wow! var fick han tag på den?!

    det är en tylomelania. finns på zoopet.

    Kommentar

    • drlavey
      • October 2011
      • 217

      #3
      Japp är en sådan! Han köpten den på Arken Zoo i Linköping! Tydligen måste man ha en hane och en hona... undrar vad jag har :P
      100 L sällskaps m Endler, Rineloricaria lima och blackmolly
      640 L SA, Bland annat Diskus
      450 L Viktoria ciklider

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        #4
        det omöjligt att se om det är en hona eller hane. det måste ju vara något så om du köper en till är det 50 % att du får en av motsatta könet

        Kommentar

        • drlavey
          • October 2011
          • 217

          #5
          hehe ja så man kan tillslut ha 15 hanar :P
          100 L sällskaps m Endler, Rineloricaria lima och blackmolly
          640 L SA, Bland annat Diskus
          450 L Viktoria ciklider

          Kommentar

          • Krickan
            • May 2008
            • 72

            #6
            Har själv 5 vuxna sådana, som nu har gjort 4 små barn, och hoppas på fler. . Kan vara svårt att se barnen när de är nyfödd, så det gäller att kolla botten noga, de är svåra att upptäcka, och så de inte hamnar upp och ner. De äter gärna gurka, kan även smaka av potatisen jag ger dom. Har ca 27 i vattnet. Jag kan personligen tycka att dessa är väldigt aktiva. Det är sällan de ligger stilla och vilar. De äter växter med förkärlek. Har tidigare haft en annan sort som totalt struntade i växterna och tyckte om att ligga och vila mycket. Nej, brosan din valde en fin snäcka. Skaffa några fler om du har möjlighet, mina ligger gärna ihop i par. eller ibland 3 som är på varandra...

            Kommentar

            • Jens A.
              • March 2007
              • 5026

              #7
              De gillar 26-30 grader i vattnet, och vill ha skuggiga områden i karet. De klarar sig bra med grus som botten, men vill gärna ha sand så att de kan gräva ned sig. pH skall helst vara neutralt eller över, och man bör ha kalk i karet, gärna skalsand/grus.
              Earth first! We´ll screw up the other planets later!

              Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

              Kommentar

              Arbetssätt...