Försäljningsvärde Ancistrus.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nyström
    • September 2009
    • 43

    Försäljningsvärde Ancistrus.

    Hejsan!

    Har hittat en person som säljer fisk till butiker o.s.v Frågan är bara vad man kan sälja malarna till han för? dom är i storleken 3-4 cm så ganska små fortfarande. Just nu går dom i ett 300 liters kar och börjar bli lite många ancistrus nu. Ligger väll på 100 talet.

    Tacksam för svar
  • Christerhedberg
    • August 2008
    • 624

    #2
    Det är lite olika på priset vad folk köper för. Fråga honom vad han är beredd att ge, samt hur många han vill ha. Annars kan du ju ringa zoobutiker i närheten som köper in. Då kan du antingen få pengar eller akvarie-prylar i utbyte.

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      tillgång och efterfrågan styr som alltid.

      ett tag när jag krängde direkt till butik så fick jag 15 pesos per styck för en 3 cm mal.

      sedan kom det en tjomme till och började konkurrera...vips var det nere på 10 pesos.

      sedan fick den där tjommen för sig att starta upp ett par kar till...och då ville inte butiken
      ha mina längre....så länge jag ville ha betalt i pengar iaf...en liten burk med flingor,
      eller håv eller nått liknande kunde han bjuda på.....jag förstod han, varje gång man
      kom in i butiken så simmade det 50-100 st i karen....han kunde inte ta emot fler....



      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • khedlund
        • December 2005
        • 63

        #4
        Vad är kursen på pesos?

        Kommentar

        • petnym
          • May 2002
          • 5028

          #5
          Ursprungligen postat av khedlund
          Vad är kursen på pesos?
          1 Mexican peso = 0.575305605 Swedish kronor
          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Ursprungligen postat av khedlund
            vad är kursen på pesos?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              • May 2003
              • 1831

              #7
              En 3 cm Ancistrus ligger strax under 18:- + moms i nuläget hos leverantörer, vilket är en liten prisökning då de legat tidigare under 15:- + moms för inte så längesen. Efterfrågan har väl trappats upp...
              Med vänlig hälsning
              Alexander

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #8
                Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                En 3 cm Ancistrus ligger strax under 18:- + moms i nuläget hos leverantörer, vilket är en liten prisökning då de legat tidigare under 15:- + moms för inte så längesen. Efterfrågan har väl trappats upp...

                vilket innebär att om man skall sälja till leverantör (som trådskaparen ville) så är det kanske en 5.a man får ut.....kanske kanske 8....


                .
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Och de olika valutornas värdeminskning/stegring...
                  Tyvärr finns det en hel del hemmaodlade Ancistrus på marknaden om gör att det kan vara svårt att få bra för fisken, det du kan göra är att dra upp den till stööre storlek och då få lite bättre betalt för den.
                  Om jag fattade det rätt skulle det även vara en mellanhand på din försäljning, och då får du nog vara nöjd om du får hälften av värdet, så det blir 8-10:- /st. Brukar även vara lättare att få lite mer för dem om du plockar ut pengarna i grejer, då tjänar både du och affären på det.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    #10
                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Och de olika valutornas värdeminskning/stegring...
                    Tyvärr finns det en hel del hemmaodlade Ancistrus på marknaden om gör att det kan vara svårt att få bra för fisken, det du kan göra är att dra upp den till stööre storlek och då få lite bättre betalt för den.
                    Om jag fattade det rätt skulle det även vara en mellanhand på din försäljning, och då får du nog vara nöjd om du får hälften av värdet, så det blir 8-10:- /st. Brukar även vara lättare att få lite mer för dem om du plockar ut pengarna i grejer, då tjänar både du och affären på det.

                    jupp...det håller jag med om, att göra som tråpdskaparen, att kränga till en "grossist", ger bara pengar till grosshandlaren.



                    .
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    Arbetssätt...