Ancistrus åvanför vattenytan varför ?
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Jag är med ny på området men hade tängt att börja på =)
Har ju en del saker nu för det så =)
Nu är det bara fisken som saknas.720LKommentar
-
/Josefin89a
Mamma och fru.Kommentar
-
Själv hade jag tängt börja med Ancistrus
Så är det nåfon som har en Ancistrus hane skulle det vara toppen =)720LKommentar
-
För tillfälligt har jag öronålar, en segelfenspleco, någa ancistrusar (dock inte könsmogna än, kanske blir några yngel i framtiden), otocinclusar, dvärgkulfiskar och lite körsbärsräkor.
Fiskarna jag har beställt är två sadelfengäddor (polypterus endlicheri) och en silver arowana.
mvh TimKommentar
-
För tillfälligt har jag öronålar, en segelfenspleco, någa ancistrusar (dock inte könsmogna än, kanske blir några yngel i framtiden), otocinclusar, dvärgkulfiskar och lite körsbärsräkor.
Fiskarna jag har beställt är två sadelfengäddor (polypterus endlicheri) och en silver arowana.
mvh TimKommentar
-
mvh Tim
Jag diggar räkorna =)
Går rundor och stampar i gruset :P
Var får man tag i dem ?
Va matar du dem med ?
Får de vara i fred av dina andra fiskar ?720LKommentar
-
där emot är jag lite orolig för malen, han är för tillfälligt 7-8cm, han kan antingen sluta som arowana-mat eller börja suga på gäddorna, det får tiden utvisa.
mvh TimKommentar
-
Matar dom gör jag inte, dom tar rester från dom andra fiskarna och döda växter. Jag har sett dom äta allt från algwaffers till frysta räkor.
Jag köpte dom från en hobbyodlare, du kan få hans mejl-adress i ett pm om du är vill.
mvh TimKommentar
-
I det lilla akvariumet har dom flesta blivit kulfisk-mat, men i det stora lever dom än så länge. Blir förmodligen ändring på det när gäddorna kommer, är faktiskt förvånad att ålarna inte redan har ätit upp dem
Matar dom gör jag inte, dom tar rester från dom andra fiskarna och döda växter. Jag har sett dom äta allt från algwaffers till frysta räkor.
Jag köpte dom från en hobbyodlare, du kan få hans mejl-adress i ett pm om du är vill.
mvh Tim
Ja tack send du ett PM till mig så kanman ju se om man kan få tag på ett parti =)720LKommentar
-
Jag tror ett av mina 2 par Röd ciklider har lakt ägg ! =)
Ser ut som ägg på glasboten och både honan och hanen är där hela tiden =)
Upptäckte det i dag när jag såg att de börjat leka lite konstigt i morse =)
Hur länge tar det innan det blir yngel av dessa ?
och hur ska jag göra ?
Som det är nu så är det bara ett par i ett 100L så de är ensamma med sina ägg720LKommentar
Kommentar