Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nijoda
    • January 2019
    • 35

    Har tidigare ställt frågan i annan tråd, men den kanske passar bättre här... Någon som blandat tex Kurvciklid, eller annan lugnare SA-ciklid, tillsammans med Apistogramma?

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Avvaktade lite med svar och hoppades på att de som är aktiva nu skulle ge ett svar. Men då det är min tråd så får jag ge ett svar. Inga problem att blanda Ap med kurv eller Fjärill ciklid under förutsättning att karet är tillräckligt stort och lite beronde vilken Ap man har. För litet kar och en aggresiv Ap så blir det problem.
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Nijoda
        • January 2019
        • 35

        Ursprungligen postat av c90368
        Inga problem att blanda Ap med kurv eller Fjärill ciklid under förutsättning att karet är tillräckligt stort och lite beronde vilken Ap man har. För litet kar och en aggresiv Ap så blir det problem.
        Tack för svar! Skaffade några Laetacara Dorsigera och de verkar komma bra överens med Hongsloierna hittills. De verkar hålla sig på olika nivåer i karet, vilket är precis som jag vill ha det. Hongsloierna håller sig nära sanden och ”betar”, medans acarorna mer hänger i ”trädkronorna”...

        Kommentar

        • ampe
          • August 2007
          • 1073

          Fick hem en trio hongsloi idag. Hoppas på 1+2 men är osäker på om det stämmer. Vad skulle ni med mer erfarenhet säga att det är på bilden? Här är de relativt nyisläppta.

          Klicka på bilden för större version

Namn: DC49D999-FF91-4776-B3AF-6A96D2DE987A.jpeg
Visningar: 365
Storlek: 508,5 KB
ID: 2428291
          Återfallsakvarist.

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            Tror inte någon kan tycka något med utgånspunkt från den bilden, väldigt färglösa. Låt de få några dagar i lugn och ro, sen får du ta en ny bild.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • fileunderwater
              • March 2021
              • 22

              Kul bildtråd! Har precis inhandlat mina första Apistogramma (borellii blev det), till ett litet SA sällskapsakvarium. Ska försöka få till några bilder när de blivit lite hemmastadda.
              Känns som en fiskgrupp man kan fastna i.

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Räkna med det, har du väl kommit in i Ap träsket är du fast
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ursprungligen postat av ampe
                  Fick hem en trio hongsloi idag. Hoppas på 1+2 men är osäker på om det stämmer. Vad skulle ni med mer erfarenhet säga att det är på bilden? Här är de relativt nyisläppta.

                  Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        DC49D999-FF91-4776-B3AF-6A96D2DE987A.jpeg Visningar:	39 Storlek:	508.5 kB ID:     	2428291
                  Tittade in i din tråd idag och såg lite nyare bilder och ja det är hongsloi. Om det sedan är rätt kön på dem får tiden utvisa.

                  Senast redigerad av c90368; 09 April 2021, 20:58.
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    på bergäran

                    Apistogramma baenschi

                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      På min begäran, då de är de finaste baenschi jag har sett på film
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Har denna med fast det är inte samma fisk
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • fileunderwater
                          • March 2021
                          • 22

                          Apistogramma baenschi var grymt fin. Vad är det för bottensubstrat, som ligger lite fläckvis?

                          Kommentar

                          • fileunderwater
                            • March 2021
                            • 22

                            Kan inte lägga in bilder men så här ser min A. borellii-hona ut. Ensam just nu, men ska skaffa ny hane (och kanske en hona till) senare i veckan.

                            Kommentar

                            • Emiper

                              • November 2020
                              • 5

                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20221105_190353.jpg
Visningar: 225
Storlek: 459,2 KB
ID: 2437616 Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20221105_185817.jpg
Visningar: 232
Storlek: 486,6 KB
ID: 2437617 Hej, fick hem ett par panduro för några dagar sedan. Börjat vackla lite över huruvida det verkligen är en hona+hane. Rätt små för tillfället så har lite svårt att avgöra själv med min ringa erfarenhet kring arten. Tänkte att det kanske fanns någon här inne som har betydligt bättre koll och kan ge mig ett svar?

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Ganska säker på att det är en hanne och hona, ser det framförallt på avslutet av ryggfenan och bukfenan. Hannens fenor kommer att bli förlängda spetsar medans honans kommer att förbli avrundade. Honans, den nedre bilden, är tydligt rundade.
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...