Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Har visat dessa bilder tidigare men detta släkte har så många fina sorter att det nästan inte finns nån ände på det hela
    Dessa har jag haft sen jag blev apistofrälst det blev några foton
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Pumbar upp tråden då det finns mycket bilder och kunskap att hämta för nya medlemmar.
      Senast redigerad av c90368; 28 February 2016, 09:30.
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av c90368
        Pumbar upp tråden då det finns mycket bilder och kunskap att hämta för ny medlemmar.

        Härligt Maths, det är väkommet .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • flygrc
          • June 2006
          • 2755

          Jag stod i akvarieaffären idag och såg några Apistogramma och kom att tänka på den här tråden.
          Projektnerven ryckte... varför inte... nåväl den karamellen går nog att suga några år på och under tiden går det att läsa om här
          https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
          Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

          Kommentar

          • KJE
            • August 2013
            • 1066

            Jag har läst den en gång förut, men den tål helt klart att gås igenom igen
            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Tack alla ni som bidragit till denna informativa tråd! Jag har lärt mig mycket och kan varmt rekommendera ap. intresserade att läsa den från början till slut.

              Hälsningar Nando

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Kul att någon ny hittat hit.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Har nu läst genom hela tråden, har verkligen varit nyttigt att läsa genom den.
                  Hittade tom ett gammalt inhopp från mig själv tidigare.

                  Men nästa lördag kommer två arter av apistogrammor få flytta hem till oss.
                  En ska få gå i ett 240 liters och en ska gå i ett 54 liters.
                  Har inte riktigt bestämt mig för art ännu. Men lär hitta något lämpligt på akvarielagret.
                  Senast redigerad av LindaAlgo; 22 April 2018, 19:24.
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • LindaAlgo
                    • July 2015
                    • 1373

                    Har en fråga.
                    Ställer Apistogramma viejita högre krav än övriga apistogrammor? Eller skulle ni kunna tänka er att rekommendera den till en nybörjare på apistogrammor.
                    Har strax under 7 i PH i det tilltänkta karet på 240 liter samt en del rötter och mycket växter. Samt att jag har catappa-löv i det. Sällskapet är kolglödstetror. Sen kommer det att tillkomma någon av dvärgpansarmalar.

                    Borde jag skaffa 1 plus 2 eller går det att ha 1 plus 1 med?
                    Med vänlig hälsning Linda

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av LindaAlgo
                      Har en fråga.
                      Ställer Apistogramma viejita högre krav än övriga apistogrammor? Eller skulle ni kunna tänka er att rekommendera den till en nybörjare på apistogrammor.
                      Har strax under 7 i PH i det tilltänkta karet på 240 liter samt en del rötter och mycket växter. Samt att jag har catappa-löv i det. Sällskapet är kolglödstetror. Sen kommer det att tillkomma någon av dvärgpansarmalar.

                      Borde jag skaffa 1 plus 2 eller går det att ha 1 plus 1 med?
                      A. viejita ställer nog inga högre krav än andra apisar, jag har haft dessa i ett betydligt högre ph än vad du har. Tror det är bäst med 1+2, om kanske inte hanen "tänder" till på den enda som du skaffar, då är det bra med två honor. Tänk bara på att två honor behöver var sitt "revir" så långt ifrån varandra som det bara går.
                      Så köp!

                      //Inger
                      Senast redigerad av Inger H; 25 April 2018, 17:15.
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Dessutom vill jag lägga till Linda, att det är kul att du ställer frågor i en apistogramma-tråd som startade 2007 - topp!

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • LindaAlgo
                          • July 2015
                          • 1373

                          Ursprungligen postat av Inger H

                          A. viejita ställer nog inga högre krav än andra apisar, jag har haft dessa i ett betydligt högre ph än vad du har. Tror det är bäst med 1+2, om kanske inte hanen "tänder" till på den enda som du skaffar, då är det bra med två honor. Tänk bara på att två honor behöver var sitt "revir" så långt ifrån varandra som det bara går.
                          Så köp!

                          //Inger
                          Tack, då får det nog bli ett inköp på fredag om allt går som det ska. Får med se vad de säger om att sälja dem 1+2.
                          Har försökt dela upp det så att det ska finnas flera olika revir. Men vi får väl se vad de anser om det.


                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Dessutom vill jag lägga till Linda, att det är kul att du ställer frågor i en apistogramma-tråd som startade 2007 - topp!

                          //Inger
                          Äh tänkte att det var lika bra att ställa den här.
                          Med vänlig hälsning Linda

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Du är även välkommen att ställa frågor när du har fått dina fiskar
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • LindaAlgo
                              • July 2015
                              • 1373

                              Ursprungligen postat av c90368
                              Du är även välkommen att ställa frågor när du har fått dina fiskar
                              Det kommer jag säkert göra och säkert lite bilder med om jag kan få några av kvalitet.
                              Med vänlig hälsning Linda

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Nu är våra första apistogrammor inhandlade. Det blev Apistogramma viejita superred. Dock blev det två och inte tre som jag hoppas på.
                                Bifogade filer
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...