Hjälp med att könsbestämningen på dorsigera!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Killis75
    • September 2013
    • 118

    Hjälp med att könsbestämningen på dorsigera!

    Hej!

    Jag behöver hjälp med att se kön på mina fiskar,
    Misstänker att jag har två honor men jag har gärna fel;-)! Bild 1-2 fisk nr1 och bild 3-4 fisk nr 2! Är ganska säker på att fisk n1 är hona men väldigt osäker på nr2!
    Akvariehuset på 112L
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Jag skulle gissa på att den första fisken är en hona, och den andra en hane, men de är inte fullvuxna, så är inte säker.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Killis75
      • September 2013
      • 118

      #3
      Ursprungligen postat av Animaniac
      Jag skulle gissa på att den första fisken är en hona, och den andra en hane, men de är inte fullvuxna, så är inte säker.
      Hoppas du har rätt! Faktum är att jag hade en hona (troligtvis fisk nr 1) sen innan och köpte fisk nr 2 som hane! Jag trodde att fisk nr 2 var lite mindre än honan jag hade hemma! Men efter inkoppning i mörklagt akvarium såg jag att när ljuset tändes var dom lika stora och jag kunde minsann inte se vem som var min "gamla" hona!
      Men jag tror till 99% att hon är fisk nr1! Klantigt javisst;-)!
      Akvariehuset på 112L

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Hehe... Tycker den andra fisken verkar lite större, med lite längre, och större, fenor.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Moving Waves
          • August 2010
          • 1403

          #5
          Jag lutar åt samma håll.
          - - -
          540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

          Kommentar

          • Killis75
            • September 2013
            • 118

            #6
            Skönt att höra! Då litar jag på Er! Då ska jag göra vattenbyte efter helgen med Farsans brunnsvatten. Brukar vara ett säkert kort för att trigga igång lek, funkade sist med den gamla hanen iallafall

            Tack för hjälp/info och God Jul
            Akvariehuset på 112L

            Kommentar

            Arbetssätt...