Hantelciklidlek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Hantelciklidlek

    Köpte ett hantelciklidpar häromveckan, och igår såg det ut så här Ursäkta suddigheten, de är tagna med mobilen. Nå´n som vet exakt vilken hantel det är, och om den är munruvande eller inte?
    Bifogade filer
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • A C-son
    • December 2007
    • 537

    #2
    De du har brukar säljas som Heros notatus och de är iaf inte äkta munruvare... Det är bara Heros severus som är det mig veterligen. Dock så brukar de flytta runt larverna väldigt mycket tiden efter att äggen kläckts enligt min erfarenhet. Grattis till leken!
    Inventas vitam iuvat excolussie per artes

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Ursprungligen postat av A C-son
      De du har brukar säljas som Heros notatus och de är iaf inte äkta munruvare... Det är bara Heros severus som är det mig veterligen. Dock så brukar de flytta runt larverna väldigt mycket tiden efter att äggen kläckts enligt min erfarenhet. Grattis till leken!
      Tackar Får se hur det går i sällskapskaret.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #4
        Härligt, Animaniac - att du drar till med en tråd om dessa underbara ciklider (jag visste väl att den skulle komma till slut)!
        Fantastiska bilder, på helt fantastiskt vackra ciklider!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Härligt, Animaniac - att du drar till med en tråd om dessa underbara ciklider (jag visste väl att den skulle komma till slut)!
          Fantastiska bilder, på helt fantastiskt vackra ciklider!
          Fantastiska bilder är väl att ta i Men tack... Håller med om att hantlar är riktigt fina. De samsas rätt fint med dina flaggor, även om flaggorna gärna viker undan när hantlarna kommer, eftersom hantelhonan väl är något större än flagghanen. Ändå tror jag allt att flagghanen har vuxit lite se´n jag fick dem.

          Måste visa några bilder på en annan av invånarna i det karet, som jag tycker visar en del potential, eller är det bara jag?
          Bifogade filer
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #6
            Ja, jädrar - det där var en "segelfena" av rang! Det brukar "räta ut sig" när de växer ikapp fenorna, gissar att den Scalaren inte är så stor...? Men, grann nåt så in i Helsike!
            Bifogade filer

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Nej, h*n är inte särskilt stor, men jag blir lika impad varje gång h*n blåser upp ryggfenan sådär Dina var inte dåliga de heller.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #8
                Ursprungligen postat av Animaniac
                Nej, h*n är inte särskilt stor, men jag blir lika impad varje gång h*n blåser upp ryggfenan sådär Dina var inte dåliga de heller.
                Nä, men de växte snabbt i de där rediga segelfenorna! Men, den på dina bilder är ju exceptionellt häftig - det kan nog bli en grym scalare av det där! Snygg som bara fanken!

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Nä, men de växte snabbt i de där rediga segelfenorna! Men, den på dina bilder är ju exceptionellt häftig - det kan nog bli en grym scalare av det där! Snygg som bara fanken!
                  Har tre som ser ut ungefär sådär, och en fjärde som ser mer "standard" ut. Gillar även ränderna på dem, och de har några prickar på sidorna. Han i affären sa att de var rätt nära det vilda.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • MrH
                    • October 2010
                    • 2825

                    #10
                    vilka jäkla segel
                    MrH ---> 175L SA kub

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Hehe, ja, är nyfiken på hur den kommer att se ut när den blir större Jag har ju andra scalarer i ungefär samma storlek, varav två till som ser ut som denna, men det är bara de tre som har en så bred ryggfena, vad jag kan se.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • freddi36
                        • December 2010
                        • 2882

                        #12
                        Riktigt häftiga! Fenan på scalaren var ju helt enorm, tror aldrig jag sett något liknande
                        Färgen på de där scalarerna tycker jag också är väldigt fin, har några som har samma "mönster" som dina. Mina har dock ett rödare men inte så brett streck på ryggfenan, och dom är mycket smalare
                        Hette den "varianten" på scalar något speciellt? Det finns ju marmor, ghost osv.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Menar du mina? Nej, de såldes bara som scalare. Han sa att han hade blandat lite i det karet, det gick bland annat några små slöjscalarer där, som också såg ut att ha fint mönster. De flesta scalarerna i det karet hade ganska korta fenor, kanske beroende på att de vuxit upp lite trångt, men se´n jag kom hem med dem har de tagit sig.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            #14
                            Okej, snygga iallafall!

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #15
                              Tack, ja, jag är rätt nöjd med det köpet
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              Arbetssätt...