scalarer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon Bonnevier
    • June 2012
    • 88

    scalarer

    hej tänkte att denna tråd skulle handla om scalarer(helst många bilder) Är jätte intreserad av detta djur.
    I love DISCUS

    Mvh Simon ~_~
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    så vad är din fråga?

    jag har honey blue scalarer. de är lite ovanliga o dyrare än "vanliga" scalarer.
    Bifogade filer

    Kommentar

    • Joakim Lundgren
      • August 2006
      • 631

      #3
      Scalarer är trevliga fiskar, jag föredrar färgmäsdigt odlingsvarianter framför de viltfärgade scalarerna.
      AKA: Lizardking

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        #4
        Klicka på bilden för större version

Namn: scalare.jpeg
Visningar: 2
Storlek: 87,9 KB
ID: 2143408Klicka på bilden för större version

Namn: scalarer.jpeg
Visningar: 2
Storlek: 68,0 KB
ID: 2143409

        Här är mina

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          Ursprungligen postat av Joakim Lundgren
          Scalarer är trevliga fiskar, jag föredrar färgmäsdigt odlingsvarianter framför de viltfärgade scalarerna.
          o jag är tvärtom när det kommer till marmor o svarta osv. då gilalr orginaletbättre. visst honey blue kan vara framodlad men den är bra mycket finare än en marmorscalare tex. det är en peruan. som redbacks

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Vildformer av alla arter är enligt mig mycket snyggare än odlingsformerna, då de har en naturlig skönhet som odlingsformerna saknar, oavsett hur färgstarka de är, och man ser tydligt att naturen vet bäst. Om se´n en scalare har fina, höga fenor, så kan ju även vissa odlingsformer vara ok. Ett fint exemplar av t.ex guldscalare, med höga, fina fenor, är ju snyggare än en stackars gråscalare (vildformen) som har gått för trångt, eller är hårt odlad, och därmed har korta och/eller missformade fenor. Men som sagt, Snyggare än en vildform, med fina fenor, blir en scalare inte.

            Även om Blue Honey kanske är en odlingsform (nå´n som vet hur det är med det) så liknar den ju ändå de vilda.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • svea
              • February 2005
              • 2476

              #7
              Dom är ju bara så snygga, dina skalarer hannesc. Grattis till dem.

              Mina bilder
              Min zoon

              Kommentar

              • Simon Bonnevier
                • June 2012
                • 88

                #8
                Här är mina!!!

                Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                I love DISCUS

                Mvh Simon ~_~

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  #9
                  Hur är det med Scalarer, hur få "kan" man ha?
                  Och varför stannar de inte i mindre storlek för, isf hade jag skaffat några sådana för länge sen!
                  Tycker att de blir fula när de blir större. Ursäkta att jag säger det i en tråd om denna
                  Dock tycker jag att de är jättefina när de är mindre! Så synd för mig att de inte stannar där som sagt. Typ 5cm kropp hade varit lagom.
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Tja, de bör väl inte hållas ensamma, men i många fall så räcker det nog med ett par, fler kan vara svårt, när de bildar par.

                    Så länge de får växa upp i tillräckligt utrymme, och behåller sina proportioner, så är de fina hela tiden tycker jag

                    Tyvärr så kan man se på en del större scalarer att de gått för trångt.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • wilmisen0025
                      • November 2012
                      • 18

                      #11
                      hur stora kan dom bli

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #12
                        Ungefär 20 cm höga, och ca 15 cm långa, skulle jag säga.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          #13
                          Sisådär 18, kanske 19 cm från "topp till tå". Nog är dom snygga när de är äldre och lite större också..?




                          Kommentar

                          • wilmisen0025
                            • November 2012
                            • 18

                            #14
                            ojj heheh så stora trodde jag inte att dom blev hehe

                            Kommentar

                            • Perlan
                              • July 2012
                              • 79

                              #15
                              ingen här som kör VF Altum?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...