hjälp vad göra nu.....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ghosten
    • August 2006
    • 106

    hjälp vad göra nu.....

    Har äntligen lyckats få min bror att ge mig hans fjärilciklider då dessa ser mer döda än levande ut pga att han haft dom i ett för litet kar tillsammans med palettciklider....
    Dom har alltid varit upptrycka i ett hörn eller bakom pumpar så om jag visade bilder så kan man inte tro det är fjärilciklider. Finns det något ja kan göra för att dom skall åtehämta sig har ett 150l kar där det går lite endlers guppy där dom skall få vara. finns det nån chans att dom kommer återhämta sig eller skall ja göra slut på deras lidande direkt. hoppas någon kan ge mig tips...
    längtar tills jag hittat mitt nya projekt...
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Du kan mata stenhård så att de slipper anstänga sig för at få tag i maten om de är väldigt undernärda..

    Kan du skicka en bild på dem så att vi får se dem, kan nog bli lättare att hjälpa till då..

    Om du undrar mer så är det bara att fråga på.. :P

    Du är även välkommen till min inkorg..

    MVH// Patrik Hammarlund
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      ge dom tid. de kommer förmodligen komma fram o bli "sociala" när de upptäcker att det inte finns några faror i det nya karet.

      Kommentar

      • ghosten
        • August 2006
        • 106

        #4
        nu har det gått 2 dagar sen flytten och det har funkat så där redan första natten dog tyvär en nu är det 3kvar och man kan faktiskt redan nu se förbättringar dom äter alla 3 och de är framme lite då o då.
        längtar tills jag hittat mitt nya projekt...

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Hoppas att du lyckas med dem, men jag är lite skeptisk tyvärr. De cikliderna är ganska svåra att få någon fason på en längre tid, trots att de får perfekta förhållanden redan från början...

          Men nu har du fått ett nytt projekt!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • freddi36
            • December 2010
            • 2882

            #6
            om man har två kar hemma hoss sig och har ett liknande fall och behöver flytta undrernärda eller stressade fiskar, är det inte då bättre att flytta de andra, mobbarna till ett annat kar. - för de är ju inte försvagade och klarar en flytt bättre.

            nu är det förmodligen inte så i detta fallet att ni hade möjlighet till det eftersom du skulle få dom från din bror men om man har det så i sitt kar hemma är det nog bättre med tanke på hur försvagade fiskarna är.

            Kommentar

            Arbetssätt...