Discus-epedemi!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pelle__k
    • March 2003
    • 646

    Discus-epedemi!

    Hej på er!
    Har under min korta tid på ZOOPET märkt en markant ökning av frågor och undringar som rör DISCUS! Bara för att få vatten på min kvarn gjorde jag lite efterforskning. Det finns 59 sidor med ämnen om Amerikanska Ciklider! Titta man på sidorna 30-59 så är det inte många frågor alls som gäller discus. Men däremot dom sista 20 är det riktigt många faktiskt!
    Vart vill jag komma? Jo,Kan det vara så att vi som nu är intresserade av discus har smittat andra? (Jag själv är en sån)
    Kan det vara det som kallas "Discusfeber"?
    Ps. Okej,detta borde kanske inte ligga under HumurmaniaDs.

    425L
    70L
    28L
    Pelle
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101
    www.discusklubben.se
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
    Vart vill jag komma? Jo,Kan det vara så att vi som nu är intresserade av discus har smittat andra? (Jag själv är en sån)
    <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Detta fenomen är inte begränsat till diskus på något sätt. Jag har märkt att det ofta kommer en massa frågor kring ämnen som tagits upp dagarna innan. Tex så skrev jag en del om järngödning och vipps så fanns det en massa andra trådar relaterade till järngödning. Antingen så är folk verkligen intresserade eller också göds debatten av "nöjessurfare" som sitter här och svamlar för att de inte har något bättre att göra, och för att ha något att svamla om så spinner de vidare på allt som nämnts i andra trådar.

    Peter


    ----
    Gräset är grönare på andra sidan glaset
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • Bruno
      • April 2003
      • 7

      #3
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>

      Detta fenomen är inte begränsat till diskus på något sätt. Jag har märkt att det ofta kommer en massa frågor kring ämnen som tagits upp dagarna innan. Tex så skrev jag en del om järngödning och vipps så fanns det en massa andra trådar relaterade till järngödning. Antingen så är folk verkligen intresserade eller också göds debatten av "nöjessurfare" som sitter här och svamlar för att de inte har något bättre att göra, och för att ha något att svamla om så spinner de vidare på allt som nämnts i andra trådar.

      Peter


      ----
      Gräset är grönare på andra sidan glaset
      <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

      Det är nog ingen annan som retar sig på det. Däremot är det tråkigt att det finns någon som oftast bara svarar på inlägg för att vara spydig, ironisk eller överlägsen.

      Mvh
      //Bruno

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
        Det är nog ingen annan som retar sig på det.
        <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

        Vem har sagt att det finns någon som retar sig på det?

        Peter


        ----
        Gräset är grönare på andra sidan glaset
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • discus10
          • April 2003
          • 413

          #5
          Hej
          Jag tycker det bara är kul att man håller intresset vid liv med "akvarites konung", det är ju bland det finaste man kan se i ett sötvattens akvarium. Det är så nära man komma ett saltvattens akvarium man kan. Discusfeber ......JA !!!!!!!!

          Mvh Jonas
          Discusälskaren
          Mvh Jonas
          http://www.discusklubben.se

          Kommentar

          • Pelle__k
            • March 2003
            • 646

            #6
            En sak till!
            Idag om man tittar på priser på discus är skillnaden mellan en "vanlig" firre och discus inte så stor. Man kan få en Röd Turkos för strax över hundringen(6-7cm)
            Jag har köpt malar för bra mycket mer!!!

            425L
            70L
            28L
            Pelle
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101
            www.discusklubben.se
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101

            Kommentar

            Arbetssätt...