En exlusiv malawi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #46
    Ursprungligen postat av mazzkot
    Honan har redan börjat tugga
    Va synd... du som ville ha något svårlekt.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • rent vatten
      • April 2005
      • 1061

      #47
      Jag har hittat en ny malawi som är exklusiv.. Jag har köpt Pseudotropheus sp. "elongatus chewere" och de finns bara på ett område som är så stort som en fotbollsplan i sjön.

      Kommentar

      • mazzkot
        • June 2007
        • 400

        #48
        Jag har hörrt om den firren men jag trodde den var ganska såvanlig men det var nog bara något som jag fick för mig :D

        Kommentar

        • mazzkot
          • June 2007
          • 400

          #49
          Ursprungligen postat av petnym
          Va synd... du som ville ha något svårlekt.

          Den ska tydligen vara silver i valör Men man får väll hoppas ayy dem trivdes så bra så det blev yngel

          Kommentar

          • Albinfiskare
            • November 2007
            • 1399

            #50
            Ursprungligen postat av mazzkot
            Den ska tydligen vara silver i valör Men man får väll hoppas ayy dem trivdes så bra så det blev yngel
            tur-nisse

            Kommentar

            • mazzkot
              • June 2007
              • 400

              #51
              Senast redigerad av mazzkot; 03 November 2008, 14:27.

              Kommentar

              • mazzkot
                • June 2007
                • 400

                #52
                Jag köpte ina fiskar på akvarie-leasing som jag tycker borde få rikligt med beröm eftersom att dem tog sig tid att hjälpa till och förklara och verkligen kollade upp saker. När jag va på akvarielagret däremot så frågade jag dem vad dem lite mer ovanligare malawisarna var vad fick jag för svar ? Joo han gick fram till en rödrubin och sa denna tycker jag är riktigt fin ocg den är också ovanlig ! Då kollade jag först på säljaren med ett uttrycktslöst amsikte sen kollade jag på mamma och så sa jag jag har nog kollat klart här nu och så vände jag ryggen till och gick

                Kommentar

                • JeBoro

                  #53
                  Ursprungligen postat av mazzkot
                  Jag köpte ina fiskar på akvarie-leasing som jag tycker borde få rikligt med beröm eftersom att dem tog sig tid att hjälpa till och förklara och verkligen kollade upp saker. När jag va på akvarielagret däremot så frågade jag dem vad dem lite mer ovanligare malawisarna var vad fick jag för svar ? Joo han gick fram till en rödrubin och sa denna tycker jag är riktigt fin ocg den är också ovanlig ! Då kollade jag först på säljaren med ett uttrycktslöst amsikte sen kollade jag på mamma och så sa jag jag har nog kollat klart här nu och så vände jag ryggen till och gick

                  Ja det hade jag med gjort. När du ställde en sån fråga så måste han ju förstått att du inte är helt nybörjare när det gäller malawi. Men det var nog han.

                  Kommentar

                  • Kryptonit
                    • October 2006
                    • 139

                    #54
                    Ursprungligen postat av mazzkot
                    Jag köpte mina fiskar på akvarie-leasing...
                    akvarielagret däremot...
                    Jag skulle definitivt inte säga att akvarielagret är en dålig butik, däremot skiljer sig ju personalen mellan butikerna. I många butiker är personalen kunniga (som lagret), men där intresset finns för den typen av fisk man är intresserad av där är personalen Extra kunniga (stort E).

                    Av de butiker jag besökt sen jag började med Malawi så finns det tre där personalen har varit väldigt bra, dvs intresserade själva, osv.
                    (De tre är Aquarium malwi (Örebro), Akvarieleasing (Stockholm) samt Aquatropic (Sala).)
                    Malawiciklider och L-malar i 1484 liter
                    (720 + 420 + 120 + 112 + 56 + 56)

                    Kommentar

                    • mazzkot
                      • June 2007
                      • 400

                      #55
                      Ursprungligen postat av Kryptonit
                      Jag skulle definitivt inte säga att akvarielagret är en dålig butik, däremot skiljer sig ju personalen mellan butikerna. I många butiker är personalen kunniga (som lagret), men där intresset finns för den typen av fisk man är intresserad av där är personalen Extra kunniga (stort E).

                      Av de butiker jag besökt sen jag började med Malawi så finns det tre där personalen har varit väldigt bra, dvs intresserade själva, osv.
                      (De tre är Aquarium malwi (Örebro), Akvarieleasing (Stockholm) samt Aquatropic (Sala).)

                      Då så får väll nästa tur bli till Aquarium malwi eller Aquatropic

                      Kommentar

                      • mazzkot
                        • June 2007
                        • 400

                        #56
                        Är det någon som har erfarenhet utav denna fisk och ge mig lite tips utifrånegna erfarenheter
                        Jag tippar på att det inte är så många som har denna fisk eftersom att det var första gången dem hade sett den där firren i butiken

                        Kommentar

                        Arbetssätt...