kolla hut!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #46
    Ursprungligen postat av Nils Holmström
    Jag är således inte ute på ett korståg mot slöjstjärtsinnehavare.
    Välj dina grundlagsord bättre! Liksom du utövat din GRUNDLAGSSTADGADE rätt har jag utövat min!
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Nils Holmström
      • November 2004
      • 2195

      #47
      Ursprungligen postat av Lenmar
      ...personer som inte är fostrade nog att uttrycka sig vänligt och informativt!... Det mest skrämmande är väl ändå att SÅ MÅNGA personer får komma till tals med sina synpunkter om slöjstjärtar....
      Har jag inte varit nog informativ i mina senare inlägg?
      Och varför är det skrämmande att folk får komma till tals? Att folk uttrycker sina åsikter är sunt, tycker jag.

      Ursprungligen postat av Lenmar
      Personligen så kan jag inte förstå hur man kan skaffa hantlar till ett litet akvarium. Om du hade skaffat dig ett större med en gång så hade du fått se dem växa mycket fortare. Personligen förstår jag inte skillnaden mellan att skaffa hantlar till ett 240 liters akvarium och att skaffa slöjstjärtar till ett 50-liters?? De är ju också bara små när du köper dem????Och hur stora blir inte amazonarum? Och allihop i ett 240 liters? Jag har inga synpunkter på det egentligen för du får ha vilka fiskar du vill vad jag har invändningar emot är att du uttrycker dig så enormt negativt i den delen av forumet som faktiskt är till för personer som har guldfisk och frågor att diskutera med andra.
      Amazonarum är en utmärkt ciklid till ett 240-liters akvarium, den blir knappt 20 cm stor.
      Vad gäll hantlarna så var det ett misstag från min sida, jag lyssnade på killen i affären. Men jag är medveten om deras storlek och letar aktivt efter ett större kar som passar deras och mina behov.

      Dessutom handlar inte min kritik av slöjstjärtarna om hur man håller dem, utan om fisken i sig. Stor skillnad.

      Vilken del av forumet tycker du vore lämplig att diskutera dem i då?

      Ursprungligen postat av Lenmar
      ..."om du inte har nåt snällt att säga så säg ingenting alls"!! Gud vad jag hade önskat att alla kunde sluta engagera sig i slöjstjärtars vara eller icke vara.
      Så man ska bara knipa käft när man tycker att något är fel? Låter fegt, tycker jag.

      För att citera Voltaire (en väl så god källa som Bambi): "Jag hatar dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att få uttrycka dem!"
      222 liter Malawi

      Kommentar

      • andreassofus
        • November 2005
        • 5643

        #48
        lenmar>> på dig låter de ungefär som att folk inte får ha egna åsikter..

        folk får väl tycka o tänka som dom vill o har all rätt o säga de oxå.
        Mvh Andreas
        min zoon
        msn adress

        Kommentar

        • Insomniac
          • December 2004
          • 310

          #49
          Självklart ska man få säga till om man tycker något är fel..
          Men man måste också inse när man ska sluta kritisera.

          Kommentar

          • Nils Holmström
            • November 2004
            • 2195

            #50
            Ursprungligen postat av Insomniac
            Självklart ska man få säga till om man tycker något är fel..
            Men man måste också inse när man ska sluta kritisera.
            ...och därför lägger jag ner nu. Jag tror nog att jag har fått fram min poäng.
            222 liter Malawi

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #51
              Ursprungligen postat av Lenmar
              Ni får ursäkta men jag upplever det så enormt kränkande att gång på gång läsa alla negativa åsikter om guldfisk och slöjstjärt.
              undrar var du drar gränsen nånstans ?

              att nån inte tycker om en fisk anser jag inte va kränkande, alla har vi ju olika smak.

              Ursprungligen postat av Insomniac
              Ska man då döda alla cancerpatienter och mentalt handikappade också,
              usch va ensam ja skulle bli då
              är ju vetenskapligt bevisat att alla levande människor har minst 1 mentalt handikapp haha
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • Lenmar
                • February 2004
                • 6154

                #52
                Jag du Nils och alla andra. Säkert tycker ni jag är en elak ragata och det kan jag bjuda på men jag skulle aldrig komma på tanken att ifrågasätta varför folk väljer att skaffa vissa fiskar! Vi har ju alla olika smak och jag tycker inte jag har rätten att nedvärdera andras åsikter som Nils gjorde tidigare i tråden! Om man menar att slöjstjärtar är missbildade och obotligt sjuka så är det en personlig åsikt som jag tycker känns oerhört kränkande. Citat från Nils: De är väl som alla andra guldfiskar. Stora, fula, slöa och skitar ner jäkligt mycket. .......ungefär lika söta som inavlade hundar med ben/hud/vadsomhelst-problem...... Jag får väl helt enkelt acceptera att vissa uppskattar defekta fiskar......

                Om man älskar sina slöjisar och har haft dem länge så tror jag nog att man som ägare till dem kan känna sig påhoppad. Kalla det gärna för att utöva sina medborgerliga rättigheter att yttra sig men jag kallar det för att vara elak! Jag kan må riktigt dåligt av överbefolkade akvarium men skulle nog inte bry mig nåt nämnvärt om att kommentera det, dessutom finns det så många förståsigpåare som gärna uttalar sig i guldfisktrådarna men som i själva verket inte har fiskarna eller nånsin LYCKATS ha dem! För det är ingen lätt fisk att ha och det är inte vem som helst som håller liv i sina slöjisar! För en del är de bara förbrukningsvaror precis som wettexdukar.

                Ja du Raven, vart drar jag min gräns???
                Jag tror gränsen är passerad när någon som inte håller fiskarna skriker ut sina åsikter och sina nybörjarkunskaper som egentligen är helt felaktiga! Många har läst sig till sina kunskaper i massa trådar här på zoopet och genom det blivit "experter".

                Visst får man tycka att vissa fiskar är fula, personligen ser jag ingen charm i Jack Demsey till exempel! Av den anledningen så har du inte sett att jag uttalat mig i någon tråd om Jack Dempsey heller! Jag skulle hellre aldrig ifrågasätta hur någon kan ha en så ful och elak fisk (enligt mitt tycke) i sitt akvarium.

                Om någon person ställer en fråga här i forumet om t ex guppy kan gå med slöjstjärtar så tycker jag man skall svara av en enda anledning:
                1. Man vet någonting om ämnet. (Och visst svarade Nils seriöst och riktigt i början av tråden!)

                Om nån frågar om det finns någon som vet något om tomtarna red cap så tycker jag man skall svara seriöst på det. Jag tycker det är dumt att svara att de är som alla andra guldfiskar. Stora, fula, slöa och skitar ner jäkligt mycket. Är det ett seriöst svar på en seriös fråga?


                Som slöjstjärtsägare kan jag säga att jag slutat ställa frågor i denna avdelningen för gång på gång får man dumma, otrevliga svar om att de är fula, missbildade mm mm och frågorna leds hela tiden bort ifrån ämnet.
                Jag tror jag drar min gräns där! Kanske för skarp för dig. Oftast är jag ganska lugn och skiter i dessa trådar men då och då rinner bägaren över. När gränsen är nådd!
                Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                Kommentar

                • Kramfors
                  • January 2003
                  • 7265

                  #53
                  Ursprungligen postat av Mickefisk57
                  kan guppy gå med slöjisar??? svara =D
                  Nå till frågan.
                  Ja de kan de, men de kan äta upp Guppyn.
                  Om du har växter och ett större akvarium kan Guppyn söka skydd bland växterna och de kan vara i samma akvarium, båda arterna tål temperaturer från 20-25 grader.
                  Men du kan inte ha Slöjstjärt i ett akvarium anpassat för Guppy då Slöjstjärten behöver ha ett stort biologiskt filter.
                  http://www.kramforskoi.com/

                  Kommentar

                  • robban
                    • February 2003
                    • 322

                    #54
                    lenmar, fimpa den röda fjolltexten är du snäll och kramfors gav ett bra svar på ursprungsfrågan så nu är det bra

                    Kommentar

                    • Lenmar
                      • February 2004
                      • 6154

                      #55
                      Ursprungligen postat av robban
                      lenmar, fimpa den röda fjolltexten är du snäll och kramfors gav ett bra svar på ursprungsfrågan så nu är det bra
                      Ännu ett exempel på ett korkat inlägg å här är ett till!! Med större och rödare fjolltext! Å NU e de bra!
                      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                      Kommentar

                      • Kramfors
                        • January 2003
                        • 7265

                        #56
                        Röd text kan synas dåligt för färgblinda.
                        http://www.kramforskoi.com/

                        Kommentar

                        • andreassofus
                          • November 2005
                          • 5643

                          #57
                          man kan markera texten o få vit text med blå bakgrund
                          fast de här har ju inte mycke med trådskaparens fråga o göra.
                          Mvh Andreas
                          min zoon
                          msn adress

                          Kommentar

                          • Lenmar
                            • February 2004
                            • 6154

                            #58
                            Ursprungligen postat av Kramfors
                            Röd text kan synas dåligt för färgblinda.
                            Då slipper de läsa mina tråkiga inlägg!
                            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                            Kommentar

                            • sacha
                              • May 2005
                              • 1016

                              #59
                              Håller med.. Fisken är ju vanskapt å de är givetvis fel att köpa en sådan skitfisk som säkerligen lider..
                              Tjopp...

                              Kommentar

                              • robban
                                • February 2003
                                • 322

                                #60
                                Ursprungligen postat av Lenmar
                                Ännu ett exempel på ett korkat inlägg å här är ett till!! Med större och rödare fjolltext! Å NU e de bra!
                                tja det är ju tydligen du och dina åsikter som styr i detta forum, kul för dig

                                grattis

                                Kommentar

                                Arbetssätt...