Äter kuhli yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #16
    ok
    blir då kuhliålar, men hur många ska man ha an de? räcker det med två

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #17
      Du bör inte ha Kuhlii i ett så pass litet kar. Jag föredrar långa kar till mina kuhlii eftersom det gillar att sträcka ut sig. Simmar som bara den fram och tillbaka när lampan släckts. Sen blir de ju faktiskt ganska stora.
      Nä... Till mina killi har jag posthornsnäckor och de funkar alldeles utmärkt
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • malfunkshun
        • September 2008
        • 394

        #18
        Du ska minst ha 5-6 kuhli. De blir mindre skygga då.

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #19
          Ursprungligen postat av icehacker
          Någon som har erfarenhet av att få yngel på kuhli?
          Tamarind på forumet har fått

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #20
            Ursprungligen postat av freddi36
            ok
            ska köpa någon botten fisk till mitt killikar antingen kuhliål eller otocinclus,tror det blir otosar
            du kan ha kuhliiålar i ditt 40L om du vill åtminstone när dom är små, själv har jag fyra st i ett 30L kar (för sig själva dock) dom är försmå för att släppas i det stora så dom får vara där sålänge. du kan ju senare släppa i dom i ditt 60L kar. zoopet säger dock 40liter som minst för kuhlii.

            absolut minst tycker jag 3, men desto fler desto bättre trivs dom. mina fyra (två kanel och två randiga) är jätte synliga och framåt, dom har två st blomlerfat satta upp och ner (slipade på kanterna där jag tog sönder för ingång) dom verkar gilla att gömma sig här väldigt mycket.

            Kommentar

            • Oscar Martinsson
              • June 2010
              • 121

              #21
              Nej de äter inte yngel,jag har 2st i mitt guppy-yngelkar och det funkar bra!
              // Oscar
              Ett 100L, ett 20L, ett 6-kantigt 18L och 10L Nano
              Bilder på karen kan ses på min hemsida: http://martinsso.n.nu under fliken "Mina akvarium"

              Kommentar

              Arbetssätt...