Kombinera guramis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • camilla-p-a
    • January 2011
    • 100

    #16
    Kanske jag börjar m 1...eller 2? honor...kanske olika färger? Hanen Är ju snäll. kanske dumt att chansa på att få en taskisk som ger sig på honorna eller hanarna?!

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      #17
      ja köp du 1 eller 2 honor till dein hane.

      Kommentar

      • camilla-p-a
        • January 2011
        • 100

        #18
        Till att börja med Ge mig gärna fler förslag...

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13131

          #19
          Ursprungligen postat av freddi36
          där kan nog deras personlighet spela stor roll! jag har faktiskt haft ett par av dvärggurami tillsammans med en kamphane.
          Likväl så är det inte ett råd att ge!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • pikachu

            • December 2007
            • 1189

            #20
            Jag har 9 dvärgar i mitt 250 liters kar och jag skulle kunna skaffa fler om det inte vore för att jag har både halvnäbbar och idag införskaffade fjärilsfiskar som även de tar en del plats vid ytan..
            Dessutom så har jag planer på att alva på både apistogramma hongsloi och borelli plus även schackbrädes ciklid i det karet så jag vill inte ha för många fiskar som skulle kunna käka upp ynglen, därav har ju valt at ha fjärilsfiskar ock halvnäbbar då dessa simmar vid ytan..

            Och som jag skrev, könsfördelningen spelar inte så stor roll..
            Vill du ha bara hannar, ta bara hannar..
            Vill du bara ha två eller tre honor och sedan en massa hannar, gör då så..
            Vill du ha en hanne och sedan 8 honor, ja då köper du bara honor..

            Förstår du vad jag menar?
            PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

            Kommentar

            • camilla-p-a
              • January 2011
              • 100

              #21
              Jag köpte en hona i en annan färg igår, vi får se hur det går. Skulle villja ha en blå hona till eller honungsgurami?

              Kommentar

              • camilla-p-a
                • January 2011
                • 100

                #22
                Kan man ha en dvärg gurami hona till kamphane?

                Kommentar

                • pikachu

                  • December 2007
                  • 1189

                  #23
                  Dvärg gurami ihop med kampfisk kan gå både bra och dåligt..
                  Honungs gurami kan du garanterat ha ihop med dvärg guramis och du kommer även att kunna köpa den blåa honan..
                  PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

                  Kommentar

                  • camilla-p-a
                    • January 2011
                    • 100

                    #24
                    Varför hävdar alla akvarier affärer att dvärguramin är parfiskar och att för att de ska trivas så ska det vara en hona o en hane, förvirrande?!

                    Kommentar

                    • pikachu

                      • December 2007
                      • 1189

                      #25
                      Därför att de i djuraffären inte kan något om guramis..
                      Guramis är gruppfiskar och inget annat, man kan ha dem ensamma och de lider inte nämnvärt plus att man slipper allt bråk som alltid uppstår när man har fler guramis ihop..
                      Fast guramis kan slåss riktigt hårt med varandra så skadar de ytterst sällan varandra bara för det..
                      PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

                      Kommentar

                      • camilla-p-a
                        • January 2011
                        • 100

                        #26
                        Fast hanen kan döda honan? Och då är det bättre att ha flera honor per hane? Är det sant att blå dvärg gurammi vill gå tillsammans och röda vill vara för sig?
                        Kan jag jag ev. ha Några mosaik honor eller parad gurami honor för att undvika bråk, alltså inga hanar, tillsammans med mina dvärg guramis?
                        Senast redigerad av camilla-p-a; 07 May 2011, 14:08.

                        Kommentar

                        • pikachu

                          • December 2007
                          • 1189

                          #27
                          Både paradis fiskar/guramis (de är inte guramis utan macropoder, båda sorterna ingår i familjen labyrint fiskar) och mosaik guramis är för tuffa för dvärg guramis, dessutom blir båda större och skulle troligen slå ihjäl dvärgarna då de är så mycket starkare..
                          PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

                          Kommentar

                          • camilla-p-a
                            • January 2011
                            • 100

                            #28
                            ...och Är det bättre att ha en blått gäng och ett rött som de påstås i affären?
                            De säger att de röda hanen trivs med röd hona och blå med blå hona, inte blå hane med röd hona?
                            Senast redigerad av camilla-p-a; 07 May 2011, 20:19.

                            Kommentar

                            • pikachu

                              • December 2007
                              • 1189

                              #29
                              Jag har givit dig svar på den frågan på det privata..
                              PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

                              Kommentar

                              • Spöket74
                                • February 2011
                                • 55

                                #30
                                Ursprungligen postat av freddi36
                                jag har faktiskt haft ett par av dvärggurami tillsammans med en kamphane.
                                Hos mig verkar det också fungera bra (kampfiskar + DvärgGuramis)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...