Hur högt står era akvarier?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cecilienne
    • February 2007
    • 282

    Hur högt står era akvarier?

    Mitt akvarium står ganska lågt - på en möbel som bara är ca 40 cm hög. Rätt mysigt eftersom det står bredvid sängen, och man har det jämnsmed när man ligger ner. Men när man står känns akvariet för lågt ner.

    Och nu undrar jag - hur högt upp står era akvarier? Finns det någon som exempelvis har akvariet uppe i ståhöjd? Vad är är en lagom höjd att placera det på?
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    mina ställningar till mina akvarium är inte så höga heller.......tror ställningen till mitt största kar ligger på ungefär 40-45 cm
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Piccola
      • September 2006
      • 175

      #3
      Har mina kar på hyllor som är 80 cm höga, stora karet står på en möbel som är lägre.

      Jag försöker ta hänsyn till lysrören i karen - det får inte vara så att man blir bländad om man sitter i soffa/fåtälj eller ligger i sängen och tittar på akvariet. (Jag har bla äppelsnäckor och lämnar lite luft upptill - då kan man tyvärr se lysrören i vissa vinklar.)
      Senast redigerad av Piccola; 26 March 2007, 21:01.
      Tetrapak: neon-, rödmun-, prickfen-, sorgmantel-, kongo- och kejsartetror + ancistrus.
      Vilda klubben: ljusgula + röda regnbågsfiskar samt neonregnbågar och äppelsniglar.

      Kommentar

      • Cold
        • March 2006
        • 1127

        #4
        ha mitt 550 ca 60cm upp på bänken..
        540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

        Kommentar

        • Richard.R
          • December 2006
          • 1872

          #5
          ca 60 cm på en järnrörställning
          396L SA biotop
          128L SA biotop
          54L SA biotop
          54L SA biotop

          Kommentar

          • fredd
            • February 2007
            • 3360

            #6
            Ursprungligen postat av Piccola
            Har mina kar på hyllor som är 80 cm höga, stora karet står på en möbel som är lägre.

            Jag försöker ta hänsyn till lysrören i karen - det får inte vara så att man blir bländad om man sitter i soffa/fåtälj eller ligger i sängen och tittar på akvariet. (Jag har bla äppelsnäckor och lämnar lite luft upptill - då kan man tyvärr se lysrören i vissa vinklar.)

            jag drog 2 rader med svart tejp längst upp på karet där jag inte har vatten (med tanke på äpplesnäckorna), kanske inte det snyggaste men det funkar
            www.frfoto.tk

            Kommentar

            • veronica27
              • February 2007
              • 115

              #7
              Mitt står i ögon höjd (: på en "bokhylla" . Inga barn som pillar .

              Kommentar

              • petnym
                • May 2002
                • 5028

                #8
                Mina står högt... ca 170cm till vattenytan.
                Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                Kommentar

                • Falken_Linus
                  • March 2007
                  • 16

                  #9
                  Mitt 480l kar står på en hemma gjord möbel av leccablock så ca 40-45cm ovan golvet. Det är 60cm högt så det passar bra med låg möbel.

                  Kommentar

                  • mayday
                    • November 2005
                    • 2085

                    #10
                    mitt står på min hemmabygda trästälning 70cm högt.
                    bilder fins i mitt album
                    ______________________________________________

                    "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

                    Kommentar

                    • Mamma Mia
                      • December 2004
                      • 2504

                      #11
                      Jag har mina på olika höjder En radda småkar på ca 40 cm höjd (där har jag en pall framför som jag sitter på och glor) en på ca 1 meters höjd, en på ett bastant soffbord (60 cm?) och en på skrivbordet
                      Always look at the bright side of life

                      Kommentar

                      • Malinitzi
                        • December 2006
                        • 2088

                        #12
                        Mitt 130-kar står i köket. 96 cm till vattenytan, en ganska bra höjd för att sitta vid köksbordet och studera det hela....och att slabba akvarievatten i köket!

                        Kommentar

                        • Vandal
                          • January 2006
                          • 1655

                          #13
                          kommer i min nära flytt att ställa upp mitt 375liters i ögonhöjd... resten står på ställningar och i hyllor... gillar att ha karen högt upp så man slipper böja sig och hålla på bara för att titta på dem...
                          over and out /Petter
                          Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

                          http://saltvattenvandal.blogspot.com/

                          Kommentar

                          Arbetssätt...