Okända ägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    Okända ägg

    Jag har upptäckt 4st "kluttar" med något som ser ut som ägg i mitt akvarie. Varje klutt är stor som en halv ärta och innehåller uppskattningsvis ett dussin runda genomskinliga "ägg" med en liten prick i varje. Dessa fyra sitter på lite olika växter i akvariet. Vad kan detta vara?

    Det enda levande jag har i karet är 5 st siamesiska algätare (unga fiskar) och ett okänt antal snäckor av den typen som alltid tycks dyka upp i akvarier. Snäckorna lägger väl inte ägg och fiskarna borde vara för unga för lek.

    Växterna inhandlades för bara två veckor sedan så det kan kanske kommit med dom? Fast då borde väl "äggen" redan möglat eller förstörts.

    Peter


    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt
  • Boerboel
    • September 2002
    • 473

    #2
    Det är nog sniglarna. De lägger ägg i slemmiga klumpar här och var...

    //Helena

    Kommentar

    • Michael Legnér
      • January 2002
      • 467

      #3
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
      Det är nog sniglarna. De lägger ägg i slemmiga klumpar här och var...
      <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

      Håller med, är 99% säker på att det är snäckägg. Tror inte det finns så många fiskar som lägger ägg på det sättet (undantaget skumbo-byggarna som väl gör något liknande).

      /Micke

      Mina akvarium...
      /Micke
      Mitt akvarium

      Kommentar

      Arbetssätt...