Hur mkt har läckt ut?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Föllförfisk
    • April 2010
    • 620

    Hur mkt har läckt ut?

    Kom hem och hade vatten på golvet.. Akvariet är 300 liter, 125*50. Det är ca 5-7 cm som läckt ut så att säga.. Hur många liter ungefär blir det? har hjärnslepp, kan inte tänka pga av stressen. Nu åker båda akvarier o katterna ut kan jag säga! Orkar inte!
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    #2
    (125*50*7)/1000=43,75 liter

    Kommentar

    • Uffelpuff
      • February 2010
      • 95

      #3
      va ganska lite spinn ändå ... mitt läckte för ett tag sed drygt 150l på golvet... på mindre än 3h läckte inget när jag åket till jobbet matade fisken innan. och tjejnen ringde 3 h senare och sa att de va blött på hela golvet i vardagsrummet.

      som tur var hadde en enorm trasmatta sugit upp majoriteten men blev ändå avfuktare i nån vecka efteråt.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Äh, bottenrutan på mitt 960 sprack, så klaga inte!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Bytte vatten i mitt 3.000 liters idag och råkade fylla över och det trots att jag har sänkt vattenytan i akvariet vilket innebär att jag glömde att jag höll på att fylla och det pågick så länge att först 500 liter fylldes på extra (som dock stannade i akvariet) och sedan fylldes det på en hel del på golvet

          Nåväl ingen större skada skedd - vis av tididigare erfarenhet (läs misstag) så har klinkergolv i rummet där mina akvarier står så det var bara att ösa upp från golvet. Det plaskar fortfarande lite på golvet när man går där men det får luftavfuktaren ta.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Tur att inte den bottenrutan sprack...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Kisekatten
              • January 2011
              • 126

              #7
              Hmm..vad har dom stackars katterna med detta att göra?...

              Ursprungligen postat av Föllförfisk
              Kom hem och hade vatten på golvet.. Akvariet är 300 liter, 125*50. Det är ca 5-7 cm som läckt ut så att säga.. Hur många liter ungefär blir det? har hjärnslepp, kan inte tänka pga av stressen. Nu åker båda akvarier o katterna ut kan jag säga! Orkar inte!

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                #8
                när jag fyllde mitt kar förra veckan så satte jag bara i slangen i karet. lat som man var orkade jag inte gå och hämta klämman som jag sätter fast slangen med. slangen åkte naturligtvis ur karet av trycket från slangen men som tur var var jag i samma rum så jag såg när det hände. slangen var bara på golvet i några sekunder men det blev ändå en stor pöl, men några handdukar senare så var det borta.
                även om det bara handlade om kanske 5 liter så ser det ut som myycket mer.

                men det är ju långt ifrån dom mängder som det har talats om tidigare i tråden

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kisekatten
                  Hmm..vad har dom stackars katterna med detta att göra?...
                  det handlar kanske om catfish
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • neptix
                    • March 2010
                    • 9

                    #10
                    Ursprungligen postat av Kisekatten
                    Hmm..vad har dom stackars katterna med detta att göra?...

                    Kanske samma sak som hände mig en gång, när katten rev sönder silikonet....

                    Kommentar

                    Arbetssätt...