Scalarer i 50c50x50 cm. kub.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Då kan du kanske snart inte se in i karet längre, om han skrapar den med mulen så fort du kommer in. Ska nog skrämma skiten ur honom på fredag med min nuna!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av osis
      Snart, snart! Som jag alltid säger, verkar det som Men skillnaden nu är att jag vet var jag ska ha det och har gjort plats för det iallafall!
      Var skall du ha det, och vad skall du ha i det? Jag tycker du kan köra lite Scalare, det är lätta och intressanta ciklider! Kul som bara den!

      Kommentar

      • osis
        • February 2008
        • 851

        Har en vägg, ca.1 m bred som jag tänkte fylla med ett akvarium!
        Vad jag ska ha i vet jag inte, men Scalarer är en bra idé
        Senast redigerad av osis; 19 June 2009, 00:17.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Isolering?
          Sorry, kunde inte låta bli...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ansjo
            Då kan du kanske snart inte se in i karet längre, om han skrapar den med mulen så fort du kommer in. Ska nog skrämma skiten ur honom på fredag med min nuna!
            Ja, på fredag nästa vecka blir det extraordinärt kul! Då blir det ekstockar som skall till Varberg, det blir vildfångade apisar som skall till gbg, det blir afrikanska transvestiter som också skall till Varberg, det blir sex underbara, stora Scalarer som skall till Varberg, varav två lekpar (inte dom som går i kuben), det blir ett formidabelt zoorejs - och resultatet på det feterejset skall bli kul att dokumentera... ujujuj, och tusenlapparna skall regna bort som en klassisk svensk midsommarafton - Ansjo, jag har sparat ihop en tjock bunt till rejset! Hooohoooo!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av osis
              Har en vägg, ca.1 m bred som jag tänkte fylla med ett akvarium!
              Vad jag ska ha i vet jag inte, men Scalarer är en bra idé
              Go for it!

              Kommentar

              • osis
                • February 2008
                • 851

                Ursprungligen postat av ansjo
                Isolering?
                Sorry, kunde inte låta bli...
                Det är väl det man har akvarium till?

                Kommentar

                • osis
                  • February 2008
                  • 851

                  Ursprungligen postat av MaxB
                  Go for it!
                  Då blir det till att skaffa akvarium då!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av osis
                    Då blir det till att skaffa akvarium då!
                    Har du inget akvarium redan...?

                    Kommentar

                    • Johanski
                      • February 2007
                      • 3044

                      Ursprungligen postat av MaxB
                      Johanski! Visst, släng upp så många bilder och filmer du orkar!
                      Jo, det vore ju hur fränt som helst att stoppa i den där killen du har på botten och den stora guramin (? - vet inte vad det är för en fisk... channa?) i ett 960 - så får de sträcka ut lite.
                      Det karet som man ser på filmen är ju vrålsnyggt och där skulle ju ett gäng fina Scalarer kunna gå! Ös på bara Johanski!

                      Schysst!

                      Jag har faktiskt fler grabbar på botten, sammanlagt 7 st närmare bestämt, i varierande storlekar. Skitcharmiga fiskar, helt såld på dem faktiskt.

                      Den stora guramin är en arowana, men jag fick mig ett gott skratt iaf, det tackar jag för!

                      Vrålsnyggt vill jag inte säga, just gjort om karet och har lite finjusteringar att göra, men tack ändå.

                      960L blir ett växtlöst kar, kanske slänger några plast-klätterväxter efter hörnen eller något. Blir 2 MH-belysningar, massa rötter, eklöv och kvistar. Ska bli grymt skönt att slippa tänka på att göda och allt sånt, och sen att fiskarna får ett större hem samtidigt som jag får ett större kar är ju bara kanon!

                      Nu blev det mycket mig här, men hoppas det är ok!

                      MVH Johan

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Johanski
                        Schysst!

                        Jag har faktiskt fler grabbar på botten, sammanlagt 7 st närmare bestämt, i varierande storlekar. Skitcharmiga fiskar, helt såld på dem faktiskt.

                        Den stora guramin är en arowana, men jag fick mig ett gott skratt iaf, det tackar jag för!

                        Vrålsnyggt vill jag inte säga, just gjort om karet och har lite finjusteringar att göra, men tack ändå.

                        960L blir ett växtlöst kar, kanske slänger några plast-klätterväxter efter hörnen eller något. Blir 2 MH-belysningar, massa rötter, eklöv och kvistar. Ska bli grymt skönt att slippa tänka på att göda och allt sånt, och sen att fiskarna får ett större hem samtidigt som jag får ett större kar är ju bara kanon!

                        Nu blev det mycket mig här, men hoppas det är ok!

                        MVH Johan

                        De é la klart! Det är enbart kul och intressant att du skriver här och berättar om dina fiskar! Gurami... Arowana var det...!
                        Jag tycker det låter fränt med dina idéer i baljorna - se bara till att ta en jädra massa bilder och lägg upp!

                        Kommentar

                        • Johanski
                          • February 2007
                          • 3044

                          Ursprungligen postat av MaxB
                          De é la klart! Det är enbart kul och intressant att du skriver här och berättar om dina fiskar! Gurami... Arowana var det...!
                          Jag tycker det låter fränt med dina idéer i baljorna - se bara till att ta en jädra massa bilder och lägg upp!
                          Jag brukar vara dålig på det efter ett tag, långt ifrån lika ambitiös som du! Men jag är om inte ännu mer tokig i akvarium nu än när jag uppdaterade trådarna mer. Vilken hobby, oh boy!

                          Som jag skrivit tidigare ska jag definitivt komma ner å glo in dina baljor någon gång, har ju faktiskt några polare nere åt göteborgshållet, så när man inte sparar pengar till kar och har lite över ska jag titta ner!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Johanski
                            Jag brukar vara dålig på det efter ett tag, långt ifrån lika ambitiös som du! Men jag är om inte ännu mer tokig i akvarium nu än när jag uppdaterade trådarna mer. Vilken hobby, oh boy!

                            Som jag skrivit tidigare ska jag definitivt komma ner å glo in dina baljor någon gång, har ju faktiskt några polare nere åt göteborgshållet, så när man inte sparar pengar till kar och har lite över ska jag titta ner!
                            Du är välkommen!

                            Kommentar

                            • osis
                              • February 2008
                              • 851

                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Har du inget akvarium redan...?
                              Jo, men vill inte ha det där. Det får bli ett lite större

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Jahapp - i morse när jag kollade baljan så var alla yngel borta... Hmmm, undrar om dom har fått TuppjucksYoda och käkat upp dom...?
                                Jaja, det passar ganska bra för de skall tillbaka till 600-baljan och få gå själva där med lite Nyckelhålsciklider - det blir bra alltihopa!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...