Scalarer i 50c50x50 cm. kub.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #91
    Ursprungligen postat av Nubi
    Roligt att se film på dina scalare mkt fina

    Nu börjar jag inte hänga med...vad skulle arawanan liknande firren göra i ditt akvarium...eller har du den bjässen i något annat akvarium??......Hänger inte med.

    Finns det yngel kvar från viejita i augusti så kommer jag förbi och hämtar ska på Madonna i Göteborg *hihihi*

    Jaaaa... det är alltså Johanski som har skickat in en film på sina två stora firrar som han har i sitt kar - och han berättar att han tänker skaffa ett större kar (960-l) att placera dom i, och sedan kanske ha scalarer i det karet som de två bjässarna går i nu, som man ser på hans film.
    Hänger'u me' nur'å, Nubi?

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      #92
      ahahaha!! Jag missade Johanskis inlägg. och såg bara att du hade svarat med citat. Nu hänger´ja´me
      Hur går det med dina scalare??
      Jag skulle beh. lite motivation till mitt 150l
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #93
        Ursprungligen postat av Nubi
        ahahaha!! Jag missade Johanskis inlägg. och såg bara att du hade svarat med citat. Nu hänger´ja´me
        Hur går det med dina scalare??
        Jag skulle beh. lite motivation till mitt 150l
        OK!
        Jo tack, det går rätt hyfsat med Scalarerna - om du kollar lite högre upp på sidan så kan du se en liten film på Scalarerna med sina yngel!
        (skojar lite ironiskt med dig, Nubi!)

        Men, du kanske menar hur det liksom går just nu...? Jomän, dom står med sin lilla yngelsvärm och är sedvanligt förbannade - på mej!
        Jag vet inte riktigt hur jag skall få fart på din motivation mer än att säga att du får ta och prova ett litet gäng scalarer - om det är sådana du är sugen på. Bara dom får lite höjd i karet är det lätta och lekvilliga ciklider att ha att göra med!

        Btw, här är två bilder på den blå armen (för sisådär 5-6 veckor sedan) som du ville se - och nu får andra se den också...
        Bifogade filer

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #94
          En väldigt muskellös arm det där, eller heter det muskulös?
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #95
            Ursprungligen postat av ansjo
            En väldigt muskellös arm det där, eller heter det muskulös?
            Sillmjölke is my middlename!

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #96
              "hatar" denna tråden.

              Blir så avis när man bläddrar igenom inläggen.
              Inte blir det bättre när man gluttar på Ansjo's 70x70 kub......

              Måste nog ta tag i min 50x50x60 kub snart.

              Har bar sådan beslutsångest om framtida invånare. Ursprunsplanen var ju
              mina VF spetsnosar, som dog på fläcken när de kom ner i kuben.

              Sedan funderade jag allvarligt på ett gäng med intressanta LF.

              Spånat på Västafrika, Asien, Apistokar....mm mm.....räkor.....

              Men fan.....blir liksom inget av det.

              Just nu går det "bara" 34689327491837 Endlers + 3 malar.
              Brandskattar karet med håven var 3/4:e dag, håvar upp så många
              mina två lekpar scalarer orkar äta.....men det räcker liksom inte.
              Det blir bara fler och fler....


              Vad katten skall man ta sig till ??


              .
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #97
                Ja, det där är verkligen jobbigt, Kensa!
                Det är lite tvärtom för min del - jag har så många idéer i skallen, på olika fräna fisksorter att det snarare är brist på burkar som är huvudvärken.
                Just nu är jag sugen på mindre special-apisto-kar, där det endast går en hane och kanske två, tre honor. Sedan skulle jag vilja ha en riktigt spännande inredd dvärgkulfisk-burk. Och jag är dessutom lite sugen på några större amerikanska ciklider i ett kar med enbart stora rötter och stenar. Är också inne på att göra om 600-baljan till ett lek-kar för något jävla saftigt lekpar Discus. Sedan såg jag mina gamla N. Gracilis i karet där de går sedan jag lämnade in dom i z-shopen. Det paret hänger fortfarande med fint och går ensamma med en ziljon yngel i ett stort fräckt Tanganyika-kar - är grymt sugen på att hämta hem dom igen...
                Ja, listan bara går på - har i nuläget en aning brist på plats bara, annars så...

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  #98
                  Ursprungligen postat av MaxB
                  Ja, det där är verkligen jobbigt, Kensa!
                  Det är lite tvärtom för min del - jag har så många idéer i skallen, på olika fräna fisksorter att det snarare är brist på burkar som är huvudvärken.
                  Just nu är jag sugen på mindre special-apisto-kar, där det endast går en hane och kanske två, tre honor. Sedan skulle jag vilja ha en riktigt spännande inredd dvärgkulfisk-burk. Och jag är dessutom lite sugen på några större amerikanska ciklider i ett kar med enbart stora rötter och stenar. Är också inne på att göra om 600-baljan till ett lek-kar för något jävla saftigt lekpar Discus. Sedan såg jag mina gamla N. Gracilis i karet där de går sedan jag lämnade in dom i z-shopen. Det paret hänger fortfarande med fint och går ensamma med en ziljon yngel i ett stort fräckt Tanganyika-kar - är grymt sugen på att hämta hem dom igen...
                  Ja, listan bara går på - har i nuläget en aning brist på plats bara, annars så...
                  You name it!

                  Ågren har flyttat in, vad gör man då
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #99
                    Kanske jag skulle fresta med en sådan här apis och en fruga till denna för att se vad det kan bli för resultat?
                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0036.JPG
Visningar: 2
Storlek: 123,5 KB
ID: 2107636
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Kanske jag skulle fresta med en sådan här apis och en fruga till denna för att se vad det kan bli för resultat?
                      [ATTACH]20488[/ATTACH]
                      Oh La la! Det skall bli mig ett nöje att "trimma in" dessa - vad gör vi med ynglen Ansjo, My Man...? Får jag fresta med ett par riktigt leksugna transvestitus till ditt Afrikaprojekt i retur?
                      Och på tal om yngel, vad göra med dessa?;

                      Kommentar

                      • osis
                        • February 2008
                        • 851

                        Igen! Så fort jag ser nåt i dina kar så blir jag sugen på att ha sånna!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Snart läge för att slänga ut föräldrarna om de fortsätter tuffsa till varandra, hannen börjar se lite sliten ut men likväl lika kaxig mot filmaren...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av osis
                            Igen! Så fort jag ser nåt i dina kar så blir jag sugen på att ha sånna!
                            Jaaa, du får köra igång vet ja!

                            Och nu blev det en ny sida här så jag lägger de sensate inlägget i repris (få tittar bakåt..)

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Kanske jag skulle fresta med en sådan här apis och en fruga till denna för att se vad det kan bli för resultat?
                            [ATTACH]20488[/ATTACH]
                            Oh La la! Det skall bli mig ett nöje att "trimma in" dessa - vad gör vi med ynglen Ansjo, My Man...? Får jag fresta med ett par riktigt leksugna transvestitus till ditt Afrikaprojekt i retur?
                            Och på tal om yngel, vad göra med dessa?;
                            Senast redigerad av Mats Bryzell; 18 June 2009, 23:58.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Snart läge för att slänga ut föräldrarna om de fortsätter tuffsa till varandra, hannen börjar se lite sliten ut men likväl lika kaxig mot filmaren...
                              Tufsigheten beror på att han SKALL igenom glasrutan varenda gång jag går in i rummet - han står och måttar så till den milda grad att hans fenor blir slitna. Kolla även in tjejens mun - hon biter och gnider sig i frontglaset så att munnen blir alldeles vit och sliten... Jag tycker nästan att det är synd om dom...

                              Kommentar

                              • osis
                                • February 2008
                                • 851

                                Ursprungligen postat av MaxB
                                Jaaa, du får köra igång vet ja!
                                Snart, snart! Som jag alltid säger, verkar det som Men skillnaden nu är att jag vet var jag ska ha det och har gjort plats för det iallafall!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...