Scalarer i 50c50x50 cm. kub.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #16
    Ursprungligen postat av kaj.p
    Haha jodå Har berättat om det innan men just pappan till dessa skalarer tog nog rekordet. Jag gick förbi karet där de gick med smått, detta stod högst upp i ställningen. Så hörde jag något bakom mig, då hade pappa blivit så förbannad att han hoppade efter mig. Ett lätt fall på ca 2 meter rätt ner i betonggolvet. Jag tog upp honom o släppte ner honom i karet igen där han genast flöt till botten och blev liggande. Tänkte det var den fisken det.
    Gick sedan o städade ett annat kar men efter ca 10 minuter kom jag på att jag måste kolla honom. Så jag gick fram till karet och där står han lika tvärilsken som alltid och gör sina utfall för o jaga bort mig.
    Så Max glöm ej täckglasen och skall du ner i karen o bröta ta den gipsade armen.
    Hoho! Ja, den storyn är för skön alltså! Faktum är att jag redan igår fått ett rejält bett. Det var en crypto som hade lossnat och jag skulle bara peta ner den i substratet - Snatt - sa det bara så var en av dom där och nafsade till - helsköna lirare!

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      #17
      Härligt jobbat!

      Men det ser onekligen lite trångt ut i kuben nu, hoppas de inte blir osams!
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #18
        Ursprungligen postat av c90368
        Härligt jobbat!

        Men det ser onekligen lite trångt ut i kuben nu, hoppas de inte blir osams!
        Ja, du har rätt i att det ser trångt ut - jag blir lite förvånad själv när jag ser bilderna och filmen, att utrymmet verkar snävt - men som alltid, skiljer det sig från hur det är i verkligheten och jag kan garantera att de har fint med spejs! Däremot är kanske risken att de ibland blir ovänner överhängande - det blev de till och med i 600-karet titt som tätt, i vissa faser av lekarna!
        Skulle jag se minsta tecken på vantrivsel, så får de flytta till större!

        Edit; Kollar man på den översta bilden så ser karet rent djurplågande litet ut, men tänk på att det hadlar om 50 cm åt alla håll, och scalarerna är väl styvt 15 cm höga. Kameravinkeln skruvar verkligen till perspektivet!
        Senast redigerad av Mats Bryzell; 29 May 2009, 13:41.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #19
          Katten Dexter har stenhård koll på Scalarerna - därför är äggen kvar, samt ett par tre vita korn, men kärringen är där och pockar på dom!
          Man blir trött av att vakta fisk!
          Bifogade filer

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #20
            Ursprungligen postat av MaxB
            Katten Dexter har stenhård koll på Scalarerna - därför är äggen kvar, samt ett par tre vita korn, men kärringen är där och pockar på dom!
            Man blir trött av att vakta fisk!
            Kan det vara en Norsk skogskatt?
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #21
              Ursprungligen postat av c90368
              Kan det vara en Norsk skogskatt?
              Nej, det är en Perser, tro det eller ej - renrasig sådan. Vi mer eller mindre fick honom på en kattutställning här i stan - för han hade för lång "näsa"...
              Ja, det är det vi tycker är så fränt med honom!
              Katten Sterner däremot är en Norsk Skogkatt, här är ett par bilder;
              Bifogade filer

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                #22
                Ursprungligen postat av MaxB
                Nej, det är en Perser, tro det eller ej - renrasig sådan. Vi mer eller mindre fick honom på en kattutställning här i stan - för han hade för lång "näsa"...
                Ja, det är det vi tycker är så fränt med honom!
                Katten Sterner däremot är en Norsk Skogkatt, här är ett par bilder;
                Ja så det kan bli, färgen och de långa håren fick mig att tro att Dexter var från Norge och Sterner skulle jag nog aldrig placerat i Norge

                Men jag är ingen kännare, har bara haft bonnakatter, men skulle det bli en katt till så vill jag ha en Norsk hane, en STOR en!

                Fina bilder föresten, hoppas katterna har sett efter dig nu när du har varit hemma mer än vanligt.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  #23
                  Ursprungligen postat av c90368
                  Ja så det kan bli, färgen och de långa håren fick mig att tro att Dexter var från Norge och Sterner skulle jag nog aldrig placerat i Norge

                  Men jag är ingen kännare, har bara haft bonnakatter, men skulle det bli en katt till så vill jag ha en Norsk hane, en STOR en!

                  Fina bilder föresten, hoppas katterna har sett efter dig nu när du har varit hemma mer än vanligt.
                  Ja, lille Sterner kommer faktiskt från en av landets bästa N. Skogkattuppfödare: Cygots. Jag är gammal kompis med uppfödaren - men, han är ganska liten och faktiskt ett "olycksfall" i avelsarbetet. Han var inte alls planerad och var den ende killen som en gammal avdankad katta fick, liksom lite sisådär - hennes jobb var avslutat om man säger så...
                  Sterner var inget utställningsobjekt - så han fick komma hem till oss gratis - och det är vi glada för. Han är mycket pälsmalligare om vintrarna - nu har han ruggat av sig ordentligt!
                  Nu skall jag ut i solen och trycka i mig en öla!

                  Kommentar

                  • Mikael64
                    • January 2008
                    • 656

                    #24
                    Ska bli roligt att följa dom.
                    Hoppas det går bra med äggen så du får ett litet stim av dessa
                    bitska charmtrollen
                    Du vet vi vill ha mycket bilder och filmer
                    http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=115937 (Numera nedlagt, är ett Malawi)
                    Det är bara om man börjar, som det omöjliga bli möjligt
                    http://www.tanganyika.se/index.php
                    Mvh Mikael

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      #25
                      Ursprungligen postat av Mikael64
                      Ska bli roligt att följa dom.
                      Hoppas det går bra med äggen så du får ett litet stim av dessa
                      bitska charmtrollen
                      Du vet vi vill ha mycket bilder och filmer
                      ...och mycket bilder och filmer blir det!
                      Just nu laddas dagens Scalare-film upp på YT. Medans jag väntar på att den skall bli klar så lägger jag två bilder här; Blad med ägg samt förbannad Morsa.
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • Mikael64
                        • January 2008
                        • 656

                        #26
                        Nice, nice...
                        Tur att du har glas i mellan annars har hon väl suttit i strupen vid det här laget
                        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=115937 (Numera nedlagt, är ett Malawi)
                        Det är bara om man börjar, som det omöjliga bli möjligt
                        http://www.tanganyika.se/index.php
                        Mvh Mikael

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          #27
                          Ursprungligen postat av Mikael64
                          Nice, nice...
                          Tur att du har glas i mellan annars har hon väl suttit i strupen vid det här laget
                          Hohooo! Killen är rätt tuff - men jag har nog aldrig sett en mer stenhård morsa än denna - hon skvätter uppe vid ytan till och med när dom skall få mat.
                          Skall kolla om jag, lite enarmat, (jag har brutit av höger axelkula i en moppeolycka p.g.a en mobilgaggande tjej-brud-grej-flane som jag var tvungen att väja för. Skulle kanske vara dags för stenhårt cykelkörkort och mobilförbud i trafiken, alla kategorier...) kan ta en film när dom vill hoppa ur karet i sin iver!

                          Kommentar

                          • Mikael64
                            • January 2008
                            • 656

                            #28
                            Ursprungligen postat av MaxB
                            Hohooo! Killen är rätt tuff - men jag har nog aldrig sett en mer stenhård morsa än denna - hon skvätter uppe vid ytan till och med när dom skall få mat.
                            Skall kolla om jag, lite enarmat, (jag har brutit av höger axelkula i en moppeolycka p.g.a en mobilgaggande tjej-brud-grej-flane som jag var tvungen att väja för. Skulle kanske vara dags för stenhårt cykelkörkort och mobilförbud i trafiken, alla kategorier...) kan ta en film när dom vill hoppa ur karet i sin iver!
                            Jo jag har läst om din moppe bravad, så du får krya på dig.
                            Du får vara försiktig för några kamikazepiloter på film vill jag inte se
                            http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=115937 (Numera nedlagt, är ett Malawi)
                            Det är bara om man börjar, som det omöjliga bli möjligt
                            http://www.tanganyika.se/index.php
                            Mvh Mikael

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              #29
                              Ursprungligen postat av Mikael64
                              Jo jag har läst om din moppe bravad, så du får krya på dig.
                              Du får vara försiktig för några kamikazepiloter på film vill jag inte se
                              Nejdå, haha Här ligger täckglasen tungt! Det är annat det än dessa Scalarers föräldrar (hos Kaj.P.) som hoppade rätt ur baljan av pur ilska, när han gick förbi burkarna!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                #30
                                Ooouhh... Då hann jag få in dagens (jo, trist nog blir det dagliga rapporter på dessa Scalarer...) film.
                                Här kan man se att Scalarerna inte är det minsta intresserade av oss, utan vänder rôva till för att fläkta ägg istället. Mamma blir lite sur på slutet dock...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...