Scalarer i 50c50x50 cm. kub.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #76
    Dra inte in det i näsan bara...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #77
      Ursprungligen postat av ansjo
      Dra inte in det i näsan bara...
      Nä(s)då! Men man kanske kan pudra upp en bit kött på grillen...? Kanske ger en skaldjursdoftande arom?

      Kommentar

      • osis
        • February 2008
        • 851

        #78
        Ursprungligen postat av MaxB
        Nä(s)då! Men man kanske kan pudra upp en bit kött på grillen...? Kanske ger en skaldjursdoftande arom?
        Det låter ju gott ju!

        Kommentar

        • Johanski
          • February 2007
          • 3044

          #79
          Nu blev jag ju sugen på scalarer, IGEN. Men det ska jag vänta med, håller på att spara ihop till ett 960L åt mina firrar i nuvarande kar. Sen ska det möjligtvis få hoppa i lite scalarer i min 540-balja:



          Hoppas det är okej att jag lägger upp en film i tråden och ursäkta kvalitén.. webbkamera ni vet

          Kommentar

          • Big_Sal
            • March 2008
            • 470

            #80
            maxB, helt underbart att se! Blir helt förtrollad av videon... Snyggare icke-altumskalarer får man leta länge efter... Bra jobbat!!
            //Salle

            Kommentar

            • NIC
              • January 2008
              • 5121

              #81
              Ursprungligen postat av MaxB
              Där sa du nåt... den hade jag glömt... Måste prova.
              Nä, jag har malt vanlig fryst...
              Frisimmande män!!! GRATTIS!!!
              Varför inte nykläckt artemia?

              http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #82
                Ursprungligen postat av Johanski
                Nu blev jag ju sugen på scalarer, IGEN. Men det ska jag vänta med, håller på att spara ihop till ett 960L åt mina firrar i nuvarande kar. Sen ska det möjligtvis få hoppa i lite scalarer i min 540-balja:



                Hoppas det är okej att jag lägger upp en film i tråden och ursäkta kvalitén.. webbkamera ni vet
                Ursprungligen postat av Big_Sal
                maxB, helt underbart att se! Blir helt förtrollad av videon... Snyggare icke-altumskalarer får man leta länge efter... Bra jobbat!!
                Ursprungligen postat av NIC
                Frisimmande män!!! GRATTIS!!!
                Varför inte nykläckt artemia?



                Johanski! Visst, släng upp så många bilder och filmer du orkar!
                Jo, det vore ju hur fränt som helst att stoppa i den där killen du har på botten och den stora guramin (? - vet inte vad det är för en fisk... channa?) i ett 960 - så får de sträcka ut lite.
                Det karet som man ser på filmen är ju vrålsnyggt och där skulle ju ett gäng fina Scalarer kunna gå! Ös på bara Johanski!


                Big Sal! Tackar tackar - jo, de är riktigt fina! Nu skall bara hanen få lite löd i spaken också för han befruktar bara en liten del av äggen - tror det var en tredjedel av kakan det blev nåt av denna gången - men den store starke ponken får spara upp sig lite så det blir en rejäl sats till nästa gång.


                NIC! Ah, det är min själ ett saotans klydd å kläcka artemia - får skylla på att jag är lat....

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  #83
                  Jag lägger in filmen här igen - om någon undrar vad vi snackar om!

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    #84
                    fattar dock inte det här med att du maler fryst mat.....

                    tar du då ex cyclops/artemia/mygglarver och maler med mortel ?

                    Blir det inte sörjigt som fasen, och är det inte svårt att få det
                    riktigt finfördelat ?


                    .
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      #85
                      Ursprungligen postat av Kensa
                      fattar dock inte det här med att du maler fryst mat.....

                      tar du då ex cyclops/artemia/mygglarver och maler med mortel ?

                      Blir det inte sörjigt som fasen, och är det inte svårt att få det
                      riktigt finfördelat ?


                      .


                      Njaaee... det är inte så jädra noga. Jag tar bara lite frysmat (artemia och allt vad där är) och lägger i en liten skål, mosar till det med en matsked, och häller i rätt framför näbbet på fiskarna. De stora bitarna tar föräldrarna och det moln som blir runtikring går ynglen och snappar i - funkar riktigt bra. Yngel i de andra burkarna matar jag överhuvudtaget inte separat - och de blir stora och fina - har en jävlans massa viejita i 960-baljan som jag får rensa ur och ge bort till z-shopen så fort jag får tag på dom.

                      Kommentar

                      • Ken Olofsson
                        • November 2006
                        • 8014

                        #86
                        Ursprungligen postat av MaxB
                        Njaaee... det är inte så jädra noga. Jag tar bara lite frysmat (artemia och allt vad där är) och lägger i en liten skål, mosar till det med en matsked, och häller i rätt framför näbbet på fiskarna. De stora bitarna tar föräldrarna och det moln som blir runtikring går ynglen och snappar i - funkar riktigt bra. Yngel i de andra burkarna matar jag överhuvudtaget inte separat - och de blir stora och fina - har en jävlans massa viejita i 960-baljan som jag får rensa ur och ge bort till z-shopen så fort jag får tag på dom.

                        alterntivt skicka ner till sydvästra skåne......


                        .
                        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          #87
                          Ursprungligen postat av Kensa
                          alterntivt skicka ner till sydvästra skåne......


                          .
                          Eller är du i närheten är det bara att hämta!

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            #88
                            Grattulerar Mats

                            Hoppas nu bara att dina sommarplaner stämmer med matning av yngel x antal gånger om dagen de närmaste veckorna!
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              #89
                              Ursprungligen postat av c90368
                              Grattulerar Mats

                              Hoppas nu bara att dina sommarplaner stämmer med matning av yngel x antal gånger om dagen de närmaste veckorna!
                              Jag är ju en homing-pigeon och är som nöjdast när jag får vara hemma i eget bo - så det skall nog bli utfodring var da'.

                              Kommentar

                              • Nubi
                                • March 2009
                                • 9026

                                #90
                                Roligt att se film på dina scalare mkt fina

                                Nu börjar jag inte hänga med...vad skulle arawanan liknande firren göra i ditt akvarium...eller har du den bjässen i något annat akvarium??......Hänger inte med.

                                Finns det yngel kvar från viejita i augusti så kommer jag förbi och hämtar ska på Madonna i Göteborg *hihihi*
                                Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                                Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                                Fiskbloggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...