Operation mitt första akvarium - 150l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gustinger
    • October 2009
    • 215

    #76
    SA = sällskapsakvarium (tror jag ) ^^
    56l Agassazii Fire Red
    80l Nigerian Yellow
    112l Transvestitus
    240l Vejita II + scalar

    Kommentar

    • august1996
      • October 2009
      • 333

      #77
      jag trodde sydamerika xD

      Kommentar

      • Rockdoll
        • October 2009
        • 351

        #78
        Haha, var kul att läsa din tråd! Monologer är fina

        Jag har också nyligen startat upp mitt första akvarium! Roligare än jag hade förväntat mig faktiskt.

        Jag trodde också att SA stod för sydamerikanskt... Fast det kanske kan stå för sällskapsakvarium också?

        Kommentar

        • Pickles
          • October 2009
          • 1155

          #79
          åh, egentligen är det nog Sydamerika, men vem orkar vara polis? *ler*

          Karet ser tiktigt trevligt ut och det är najs att höra att du slutat "tappa fiskar" nu?
          Det var Verkligen en grann fjärilsgrabb du skaffat dig f.ö! XD

          Ah, och kanske skulle du kunna skaffa dig någon dvärggurami om du tycker att karet saknar lite färg? De borde funka fint med dina fjärilar, non? Inte för att jag är särskilt haj på de små pärlorna, men det var en tanke som slog mig. ^^
          "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
          ~25l vatten

          Kommentar

          • travianplayer
            • October 2009
            • 1201

            #80
            SA=sydamerika
            Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

            Kommentar

            • JacobT
              • January 2009
              • 573

              #81
              snyggt
              och SA=sydamerika
              ><(((*>
              *> MVH jacob
              ><(((*>

              Kommentar

              • gustinger
                • October 2009
                • 215

                #82
                hahaha där ser man, här sitter man i ovishetens skugga och har inte koll på torpet, hur säger man hjulet snurrar men hamstern är död, hihi bra då har jag iallafall fått ordning på det SA=sydamerika inte sällskaps
                56l Agassazii Fire Red
                80l Nigerian Yellow
                112l Transvestitus
                240l Vejita II + scalar

                Kommentar

                • JacobT
                  • January 2009
                  • 573

                  #83
                  gustinger man kan inte veta allt
                  ><(((*>
                  *> MVH jacob
                  ><(((*>

                  Kommentar

                  • eckick1
                    • November 2009
                    • 121

                    #84
                    Jag trodde det stod för Speciella Arter

                    Tack!, det var mer än jag som hade nytta av den frågan!
                    Bara för att jag har rent mjöl i påsen betyder inte det att jag vill ha dina skitiga fingrar i det!

                    Kommentar

                    • firren_99
                      • September 2009
                      • 237

                      #85
                      äntligen får man veta vad SA betyder

                      Kommentar

                      • firren_99
                        • September 2009
                        • 237

                        #86
                        en fråga

                        funderar på att starta upp ett ca 180L kar.
                        de gamla fiskarna som går i ett annat akvarium nu ska i så fall flytta över till det nya (om det blir av).

                        de gamla fiskarna är:

                        2 siamesiskalgätare
                        2 mosaikgurami
                        2 ancistrus
                        1 pakistabotia (vet att den är stimfisk, kompisen simma in i pumpen och dog)
                        2 fjärilsciklider

                        riktig fisksoppa
                        nu till frågan, får jag plats för mer fisk eller blir det lagom som det är????

                        Kommentar

                        • firren_99
                          • September 2009
                          • 237

                          #87
                          glad för alla svar

                          Kommentar

                          • Andrém
                            • October 2009
                            • 1247

                            #88
                            Ursprungligen postat av firren_99
                            glad för alla svar
                            Du får ta och starta en tråd i "mitt första akvarium" tycker jag. Så kan du få hjälp där, sådana frågor tycker jag bli för stora att låna en annans tråd till

                            Kommentar

                            • Vimsa
                              • November 2008
                              • 768

                              #89
                              Herre gud vilken chock jag fick! Har varit i princip dött och så helt plötsligt har jag en halv sida med svar, minst Snabbrapport: Guppysarna växer, runda som golfbollar efter maten. Växterna verkar trivas väldigt bra, bortsett från att någon jäkel har börjat tugga sönder lite blad. Ingen lek på fjärilarna vad jag har sett i alla fall. Och inga fler döda fiskar, vilket är skönt.

                              SA = Sydamerika ja

                              ekick1: Nej, det är vanliga Blå Fjärilsciklider.

                              Pickles: Både han och jag vet att han är snygg. Dvärggurami hade varit ett alternativ om det inte varit för att jag vill försöka hålla mig till Sydamerikanska fiskar. Funderar på någon mer dvärgciklid, och så har tanken på Marmorbilbuk fastnat i skallen, fast de ska ju tydligen hoppa och jag har inget ordentigt täckglas så ...

                              firren_99: Precis som Andrém sade så skapa en tråd på mitt första akvarium

                              Kan också passa på att säga att jag har döpt fjärilscikliderna. Hanen får heta Rödnos och honan kallas helt enkelt för Bitchen eftersom hon själv utnämnt sig till akvariets självklara drottning ...

                              Precis som jag tidigare nämnt så funderar jag på att försöka få tag i fler fiskar som 'fyller ut' lite, och eftersom jag inte vill ha några tetror så har jag funderat på att skaffa ännu en dvärgciklidsart. Kurv- och Bågciklid (Speicellt Bågciklid) är de som är mest aktuella, inte Kakadua som jag tidigare funderat på. Kom jättegärna med förslag.

                              Lägger inte in någon ny bild eftersom det inte förändrats annat än att växterna blivit lite längre, större eller bredare

                              Kommentar

                              • travianplayer
                                • October 2009
                                • 1201

                                #90
                                Ursprungligen postat av Vimsa
                                Herre gud vilken chock jag fick! Har varit i princip dött och så helt plötsligt har jag en halv sida med svar, minst Snabbrapport: Guppysarna växer, runda som golfbollar efter maten. Växterna verkar trivas väldigt bra, bortsett från att någon jäkel har börjat tugga sönder lite blad. Ingen lek på fjärilarna vad jag har sett i alla fall. Och inga fler döda fiskar, vilket är skönt.

                                SA = Sydamerika ja

                                ekick1: Nej, det är vanliga Blå Fjärilsciklider.

                                Pickles: Både han och jag vet att han är snygg. Dvärggurami hade varit ett alternativ om det inte varit för att jag vill försöka hålla mig till Sydamerikanska fiskar. Funderar på någon mer dvärgciklid, och så har tanken på Marmorbilbuk fastnat i skallen, fast de ska ju tydligen hoppa och jag har inget ordentigt täckglas så ...

                                firren_99: Precis som Andrém sade så skapa en tråd på mitt första akvarium

                                Kan också passa på att säga att jag har döpt fjärilscikliderna. Hanen får heta Rödnos och honan kallas helt enkelt för Bitchen eftersom hon själv utnämnt sig till akvariets självklara drottning ...

                                Precis som jag tidigare nämnt så funderar jag på att försöka få tag i fler fiskar som 'fyller ut' lite, och eftersom jag inte vill ha några tetror så har jag funderat på att skaffa ännu en dvärgciklidsart. Kurv- och Bågciklid (Speicellt Bågciklid) är de som är mest aktuella, inte Kakadua som jag tidigare funderat på. Kom jättegärna med förslag.

                                Lägger inte in någon ny bild eftersom det inte förändrats annat än att växterna blivit lite längre, större eller bredare

                                bitchen hahahaha!

                                in med en bild ändå vi vill se hur mycket dom växt!
                                Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...