960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av c90368
    Du vill inte möjligen dela med dig av det också
    Jooo... självklart! Skall bara komma hem och plåta lite - och det är nog möjligt att det blir en ny tråd redan ikväll eller imorgon.

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Ursprungligen postat av MaxB
      Jooo... självklart! Skall bara komma hem och plåta lite - och det är nog möjligt att det blir en ny tråd redan ikväll eller imorgon.

      You are crazy!
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Enola
        • November 2007
        • 660

        Ursprungligen postat av MaxB
        Jo, det är mäktigt, måste jag säga. Kul att du tycker det är fint!

        Trots att det är jädra roligt att kolla i 960-karet satt jag faktiskt mesta tiden igårkväll och spanade i det nyinredda Tanganyikakaret!
        Det är också vackert. Fast jag gillar mina växter
        Nytt 375 liters mix
        Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Det verkar utan tvekan som om Zoopetklubbväst måste boka in en träff hos MaxB i höst
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Det verkar utan tvekan som om Zoopetklubbväst måste boka in en träff hos MaxB i höst
            Ja, ni (vi) är välkomna! Vad jag har till beskådande för en liten träff är;
            960-baljan med några discusar i.
            600-litaret med en liten grupp calvus och en liten grupp leleupi.
            80-liter Mollyhotel med (förhoppningsvis) apistogramma nijsseni.
            120-liters kub med P. subocellatus. (ett vilfdfångat par)
            100-liter med apistogramma spec. (ett vildfångat par)

            Det är ju såklart bara kul att träffas till, fika, flabba och ha trevligt - men vill någon/några komma en sväng så, som sagt, välkomna!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ursprungligen postat av MaxB
              Resten av vårt gaggande handlade enbart om läckra discusar och apistogrammor. Jag lovar!!!
              Jag med, (krossing fingers)!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ansjo
                Jag med, (krossing fingers)!
                Aha, nu fattar jag varför Linda Bengtsing satt i baksätet och sjöng; "Jag ljuger så braaaaaaaaaaaaaaa"... Undrar om det är bläst... ... ...

                Kommentar

                • Big_Sal
                  • March 2008
                  • 470

                  Först och främst: Mycket imponerande!
                  Sen lite frågor: Hur reagerade de redan hemmastadda firrarna på sina nya vänner? Blev de glada/bråkiga?

                  Sen undrar jag om du kan känna igen individerna bland de gamla? Måste bli ganska svårt nu när de är så många.

                  Och till sist undrar jag om du skall ha dem för alltid eller om du bara passar dem åt ansjo?

                  Hahah blev mycket frågor nu men hoppas du kan svara...
                  //Salle

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av MaxB
                    Ja, ni (vi) är välkomna! Vad jag har till beskådande för en liten träff är;
                    960-baljan med några discusar i.
                    600-litaret med en liten grupp calvus och en liten grupp leleupi.
                    80-liter Mollyhotel med (förhoppningsvis) apistogramma nijsseni.
                    120-liters kub med P. subocellatus. (ett vilfdfångat par)
                    100-liter med apistogramma spec. (ett vildfångat par)

                    Det är ju såklart bara kul att träffas till, fika, flabba och ha trevligt - men vill någon/några komma en sväng så, som sagt, välkomna!
                    Låter riktigt trevligt
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ursprungligen postat av Big_Sal
                      Först och främst: Mycket imponerande!
                      Sen lite frågor: Hur reagerade de redan hemmastadda firrarna på sina nya vänner? Blev de glada/bråkiga?

                      Sen undrar jag om du kan känna igen individerna bland de gamla? Måste bli ganska svårt nu när de är så många.

                      Och till sist undrar jag om du skall ha dem för alltid eller om du bara passar dem åt ansjo?

                      Hahah blev mycket frågor nu men hoppas du kan svara...
                      Bra frågor! Jag undrar oxå?
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Låter riktigt trevligt
                        Ja, vill någon komma så, Välkomna!
                        (vi får la sätta ett datum)

                        Kommentar

                        • Enola
                          • November 2007
                          • 660

                          Synd att du bor så långt bort!!!
                          Nytt 375 liters mix
                          Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Ursprungligen postat av Enola
                            Synd att du bor så långt bort!!!
                            Instämmer
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • micket
                              • February 2008
                              • 256

                              Jäklar vad vackert!!!
                              Jag har en fråga till en diskusexpert. Jag har fem elliotciklider och två "äkta" papegojciklider (Hoplarchus psittacus) och några skalarer i en 1200liters burk. Tror du man skulle kunna prova att ha diskus i det karet?

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Big_Sal
                                Först och främst: Mycket imponerande!
                                Sen lite frågor: Hur reagerade de redan hemmastadda firrarna på sina nya vänner? Blev de glada/bråkiga?

                                Sen undrar jag om du kan känna igen individerna bland de gamla? Måste bli ganska svårt nu när de är så många.

                                Och till sist undrar jag om du skall ha dem för alltid eller om du bara passar dem åt ansjo?

                                Hahah blev mycket frågor nu men hoppas du kan svara...
                                Ursprungligen postat av c90368
                                Bra frågor! Jag undrar oxå?
                                Då skall vi bena lite; Det som var mest markant var att det blev en uppslupenhet bland discusarna när de nya sex kom i karet, bortsett från det dominanta "paret" som inte direkt tyckte det var kul att det kom "fiender" i burken. Alla andra tycktes bli lite livligare. Nu hör det också till storyn att bland Ansjos sex nya, fanns också några riktigt starka individer - dessa står nu och mäter sig sinsemellan de som gick i karet innan.
                                Jag brukar vara blödig när det gäller fiskar - men i detta fallet har jag en ganska krass syn på det hela. Jag tänker så här; Det är vildfångade individer. Jag hade aldrig köpt dessa tretton discusarna i en affär - jag har handlat min grupp och nu tagit mig an Ansjos grupp enbart på de premisserna att detta är vildfångade individer - och alla kan inte vara perfekta. Om jag skall vara riktigt ärlig är jag nöjd om hälften av dessa blir bra och kan fungera i karet - det är en av anledningarna till att jag tagit emot dom. Jag har inte en tanke på att det skall gå 13 stycken Discus i karet, men kanske 8-10 stycken i slutändan. Därför accepterar jag att det i nuläget finns ett par tre stycken som inte riktigt har förutsättningarna för att bli fina discusar - de kanske klarar sig men kommer att bli underdåniga och i slutändan hack-kycklingar - och till slut dö...

                                Ansjo har i sitt kar ett gäng Red-Back Scalarer som är så inihelvete fina att ögonen tåras. Han vill såklart söka lyckan med dessa i sitt kar - och har därför tagit beslutet att jag skall ta hans discusar - som dessutom kommer från samma sändning som mina - så jag behåller dessa discusar - för såhär är det; i akvarievärlden är allt föränderligt - hur man än planerar så uppstår alltid nya förutsättningar. Man lär sig att inte "skita på sig" och bli orolig när det händer nåt i akvarierna utan ta händelser var för sig. ... .... ... (men jag har fortfarande, trots 37 år i branschen, svårt att ta död på fisk... )

                                Och... jo, jag känner igen varenda discus som jag hade tidigare och kan skilja dom åt, utan vidare!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...