960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Trevligt, trevligt. Några 201:or skulle gärna få flytta hem till mig, den saken är säker!
    Nä, se nu till att starta upp en egen projekttråd nu på detta, så vi slipper massakrera Mats tråd, trots att jag vet att det är OK från honom...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • HenkeP
      • January 2009
      • 886

      Ja, dom är det heller inget större fel på..

      Jo, det är väl bäst att lämna Mats tråd nu.. Sorry för OT Mats!

      Blir nog en projekttråd i början på nästa vecka ev.. Håll ögonen öppna.

      Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ingen fara! Ös på bara!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Jag har ju visat kasserade bilder innan - bilder som ändå på något vis har blivit rätt sköna. Här är en kasserad filmsnutt. Filmen i sig är det inget fel på men discusarna ser lite trista och trötta ut... därför blev filmen slängd i papperskorgen - ja, så blir det ibland...

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Ja den var ju dålig, som vanligt.
            Hur går det med den nya malen Mats? Skulle vara kul att få se en bild på doldisen.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ansjo
              Ja den var ju dålig, som vanligt.
              Hur går det med den nya malen Mats? Skulle vara kul att få se en bild på doldisen.
              Aha, du menar Greve Dracula... ja, den rackarn är inte framme ofta, och mer eller mindre omöjlig att få en vettig bild på - men snart så....

              Här är en sketadålig - och nu snackar vi verkligen skitkvalitet - bild på malen;
              Kan du se vad det är för sort...? Den är kolsvart med en del vita prickar på huvudet och två jättelånga spröt på stjärtfenan. De "prickar" som syns på fotot är skit i vattnet...
              Bifogade filer

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Den kräver en bättre bild för att kunna ana vad det är för en gynnare, hur lång är den?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Den kräver en bättre bild för att kunna ana vad det är för en gynnare, hur lång är den?
                  Yes... wonder when...?
                  Så fort jag får en chans skall jag slänga in en bild på den jäkeln!
                  Den är väl typ 12-13 cm lång - och stjärtfenans spröt är banne mej nästan lika långa - jag har aldrig sett maken på långa fenstrålar... ser nästan lite läskigt ut.

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Ursprungligen postat av MaxB
                    Jag har ju visat kasserade bilder innan - bilder som ändå på något vis har blivit rätt sköna. Här är en kasserad filmsnutt. Filmen i sig är det inget fel på men discusarna ser lite trista och trötta ut... därför blev filmen slängd i papperskorgen - ja, så blir det ibland...

                    Filtrerar man bort Diskus och istället tittar på Nycklar, Apor, Corys och framförallt Tetror, så är det en utmärkt film! En av de bättre faktiskt.
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Enola
                      • November 2007
                      • 660

                      Ursprungligen postat av MaxB
                      Yes... wonder when...?
                      Så fort jag får en chans skall jag slänga in en bild på den jäkeln!
                      Den är väl typ 12-13 cm lång - och stjärtfenans spröt är banne mej nästan lika långa - jag har aldrig sett maken på långa fenstrålar... ser nästan lite läskigt ut.
                      Så mycket jag kan se ser den jäkligt snygg ut i alla fall!! Hoppas du lyckas med en bättre bild snart
                      Nytt 375 liters mix
                      Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

                      Kommentar

                      • macke_fisk
                        • December 2005
                        • 4442

                        Ursprungligen postat av MaxB
                        Yes... wonder when...?
                        Så fort jag får en chans skall jag slänga in en bild på den jäkeln!
                        Den är väl typ 12-13 cm lång - och stjärtfenans spröt är banne mej nästan lika långa - jag har aldrig sett maken på långa fenstrålar... ser nästan lite läskigt ut.

                        kan det vara en sådan här?

                        MVH macke_fisk

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av c90368
                          Filtrerar man bort Diskus och istället tittar på Nycklar, Apor, Corys och framförallt Tetror, så är det en utmärkt film! En av de bättre faktiskt.
                          Ja, du vet, jag stirrar lite på de där två-tre stycken discusarna som troligtvis kommer att bli dåliga med tiden - de käkar lite kass och är en aning tunna - men så är det...
                          Kollar man dock på allt det andra så kan man ju faktiskt se den goa kakaduahanen, och tetrorna, som du säger, rör sig riktigt fint!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Enola
                            Så mycket jag kan se ser den jäkligt snygg ut i alla fall!! Hoppas du lyckas med en bättre bild snart
                            Japp, jag skall försöka!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av macke_fisk
                              Ja jädrar, jag tror att du har nailat malen där faktiskt!
                              Goody!

                              Jag fick den här malen av handlarn nere i zooshopen - den gick i ett kar som skulle få en makeover och malrackarn hade, så att säga, ingenstans att ta vägen. Jag tyckte den såg frän ut, så jag tog med den hem...


                              Edit; såg nu att den här malen blir hiskeligt stor... än så länge är den jag har bara drygt en decimeter men, det är väl bara att flytta den till någon som har plats, om den skulle få för sig att växa snabbt...
                              Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 September 2009, 10:02.

                              Kommentar

                              • macke_fisk
                                • December 2005
                                • 4442

                                Ursprungligen postat av MaxB
                                Ja jädrar, jag tror att du har nailat malen där faktiskt!
                                Goody!

                                Jag fick den här malen av handlarn nere i zooshopen - den gick i ett kar som skulle få en makeover och malrackarn hade, så att säga, ingenstans att ta vägen. Jag tyckte den såg frän ut, så jag tog med den hem...


                                Edit; såg nu att den här malen blir hiskeligt stor... än så länge är den jag har bara drygt en decimeter men, det är väl bara att flytta den till någon som har plats, om den skulle få för sig att växa snabbt...

                                oh fan va bra jag är hehe. men jag tror inte att den växer supersnabbt i första taget . fick du den bara så där, undrar hur mkt den kostar i affären??

                                jag kände igen den när du beskrev den och kom jag på att jag hade tittat på den bland artbeskrivningarna .
                                MVH macke_fisk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...